Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 10 Oktober 2025 kl. 23:02Efter att ha sett @Stigge72s Formel 1-variationer, finns det väl ingen som tror mej när jag säger att jag MOD-ade redan igår?

20251010_225529.jpg
Great minds think alike.  ;)  ;D

lingonmirakel

Ett simpelt enkvällsbygge till en alltid tacksam och okritisk beställare. Nu är dock inte storebror längre nöjd med sin lite simplare dörrskylt så lär bli en till inom kort.

linnea2.jpg
linnea.jpg
Instagram: miken_mocs

andreaseldh

Mycket vackert! Förlåt att jag råkade se en förbättringspotential.

e.png
e.io

Magnus den store

Satte ihop mina BLB CS Spacemen. Tog händer från en otryckt överkropp. Behöver bara komma över hjälmen och lufttuben gånger 10, samt hitta på något med tio överblivna torsos.  ::)

BLB CS Spacemen.jpg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 17 Oktober 2025 kl. 16:49... samt hitta på något med tio överblivna torsos.  ::)

Får man föreslå att sätta gula händer på dom ;)

Joyride

Citat från: Magnus den store skrivet 17 Oktober 2025 kl. 16:49Satte ihop mina BLB CS Spacemen. Tog händer från en otryckt överkropp. Behöver bara komma över hjälmen och lufttuben gånger 10, samt hitta på något med tio överblivna torsos.  ::)

BLB CS Spacemen.jpg

En merch-store för Blåvitt? 😄
Instagram: joyride_bricks

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 17 Oktober 2025 kl. 17:28Får man föreslå att sätta gula händer på dom ;)

Det kan vara onödigt arbete. Tänk om figurerna får en annan hudfärg?

Citat från: Joyride skrivet 17 Oktober 2025 kl. 17:58En merch-store för Blåvitt? 😄

Det är tyvärr fel blå nyans. Var finns kräks-emojin när jag behöver den?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Joyride

Citat från: Magnus den store skrivet 17 Oktober 2025 kl. 18:13Det kan vara onödigt arbete. Tänk om figurerna får en annan hudfärg?

Det är tyvärr fel blå nyans. Var finns kräks-emojin när jag behöver den?

Sorry, kan inte så mycket om idrott 🫣😅

andreaseldh

Citat från: Joyride skrivet 17 Oktober 2025 kl. 18:16Sorry, kan inte så mycket om idrott 🫣😅

Inte jag heller, men jag vet i alla fall att de flesta lag har åtminstone två färger.

Joyride

Citat från: andreaseldh skrivet 17 Oktober 2025 kl. 23:18Inte jag heller, men jag vet i alla fall att de flesta lag har åtminstone två färger.

Se där, alltid lär man sig något nytt 😄

Lilypiece

Men asså den här biten! Shit vilken rolig bit. Ångrar att jag inte köpte fler. Känns som man kan hitta på oändligt många mönster med den. 

CopMike

Citat från: Lilypiece skrivet 20 Oktober 2025 kl. 11:01Men asså den här biten! Shit vilken rolig bit. Ångrar att jag inte köpte fler. Känns som man kan hitta på oändligt många mönster med den.
Håller verkligen med (y)!

lingonmirakel

Fågelperspektiv (;) ) över ett bygge jag hållit på med något halvår eller så. 98% klart, allt svårt löst och sista bitarna på ingång nästa vecka. Kommer kännas tomt när det är klart!

IMG_3831.jpg
Instagram: miken_mocs

andreaseldh

Jag har varit lite hemlig med hur jag tänkte utöka . Förhoppningsvis kan detta trickfoto räta ut några frågetecken?

20251029_232xxx.jpg

CopMike