Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

Citat från: janhansson skrivet 14 Juli 2025 kl. 23:43Badkrukornas årliga försök till sommarbad:

De går ner till stranden, någon doppar en tå och utbrister "Brrr vad kallt!", varpå hela gänget skyndar sig hem igen

Jag har inte förstått varför man mäter temperaturen i vattnet för att avgöra om man vågar bada? Om det är för varmt i luften badar man för att svalka sej!

BrickMe

Förkylningsvirus som har något gott med sig...
Har länge tänkt att ge mig på ett nytt skeppsbygge och den här gången i medium nougat.
En bra början är väl såklart att börja med ett av de främsta vapen en piratkapten så väl behöver.
Här är en första prototyp på kanonport till HMS Chocolate Bounty  ;D

Som vanligt så bygger jag för att sedan riva å ändra..... och dagens klossande resulterade i fem portar som integrerats med skrovet. Det kunde sitta fint med en Nogger nu 8)

Gory-Glory

@BrickMe >>> Krya på dig <3

Kul att du bygger ett Bounty chokladskepp och grymma kanonluckor (y)

janhansson

En bonde är på väg hem efter en lång dag, men angrips av fyra vargfolk-rövare. 

attack1.jpg

attack2.jpg

humlan

Satt mig i ett ännu svalare utrymme, min byggplats i källaren  8)

Leker med två totalt orelaterade projekt.

Ettan:

PXL_20250720_202616718~2.jpg

Tvåan:

PXL_20250720_213453009.jpg

När jag kikade på bilder från mitt SHIPtember 2024 bygge, så såg jag en sak jag borde tänkt på, så jag tänkte nu istället och har tänkt hela kvällen  8) Den är 96 studs hög, om jag räknat rätt, i detta läge, ska på delar både upptill och nertill... Samt massa greebling  8)

Planen är, som förut, att bygga full inredning. Tur att jag inte har bråttom  ;D
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

janhansson

Ett lite utökat experiment med antropomorfa medeltidsfigurer (AKA Vidiyo-figurer med tidslämplig torso). 
Jag borde ha ytterligare några varianter någonstans... 

antropomorf_medeltid.jpg

TexGordon

Idag byggde jag ett rullbord och en förbandstavla till teknikboden till min mobilmast. Fast digitalt, ska byggas i verkligheten inom kort.

eftermäle.jpg

Affe

Här är min första bygge som liten i Classik space 

Gillman

En annan variant av R2D2. 

humlan

För en tid sedan "råkade" jag köpa tre Friends in Space-set  ::) ()

Jag har en tydlig ide, men som alltid ingen aning om hur jag ska komma dit  ;D

Jag har en deadline , utställning på jobbet i november, och kreativiteten kräver lite påtryckning....

Så med SHIPtember klart (men ofotat) så var det bara att börja... Känns bra  8)

PXL_20250929_211829619~2.jpg
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

andreaseldh

Apropå en viss gala som pågår i detta nu!

vArldens_barn_ORANGE.png

Lena-Maria

Messenger_creation_701F6BEE-71BC-452B-A8BC-F43884E1D840.jpg

Inget stort bygge, men satt o experimenterade med lite minifigs o lösa  bitar 🙃

CopMike

Citat från: Lena-Maria skrivet 08 Oktober 2025 kl. 12:47Inget stort bygge, men satt o experimenterade med lite minifigs o lösa  bitar 🙃
Experimenterande är viktigt att göra, bra jobbat (y)!

andreaseldh

Efter att ha sett @Stigge72s Formel 1-variationer, finns det väl ingen som tror mej när jag säger att jag MOD-ade redan igår?

20251010_225529.jpg