Redan nu faktiskt!
Jag hade från början tänkt göra en bredbandig hiss, d.v.s. två larvband i bredd, men det visade sig vara ganska onödigt. Inspiration till konstruktionen är min namnes Tyska flaggan,
modul nr 10 i Halmstad. Den går ju i stort sett vågrätt, jag ville se hur brant man kunde bygga. Eftersom jag bygger med klossar och Studs up, så provade jag först om 75 grader, som slope
3684c, kunde fungera. Det gjorde det tyvärr inte. Nästa vinkel, 65 grader slope
3678b, fungerade alldeles utmärkt! Innan jag hade letat fram 5L-stänger för att fylla hela bandet, provkörde jag den med bara två. Redan då lyckades den tömma inkorgens 30 bollar på strax under 30 sekunder på lägsta PF-hastigheten.
På första filmen har jag 8 stänger på bandet och 30 bollar i korgen. Lägsta PF-hastigheten.
Film nummer 2. Fortfarande 30 bollar, men nu högsta hastigheten!
Men varför måste jag ha en så löjligt snabb hiss? Jo, jag måste ju magasinera så många bollar som möjligt för att kunna spela melodin. Och när jag spelar melodin matar den ut 30 bollar på 14 sekunder, om jag då kör återmatning med denna löjligt lilla inkorg (men som faktiskt följer standarden) så gäller det att tömma snabbt.