Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Gory-Glory

Glad Midsommar  <3

Jag ska också försöka att bygga en midsommarstång (y)

Jag rotade i min Legolåda och jag hittade mina gamla Legotablettaskar som måste vara från 1980-talet

20250620_152710.jpg

Minns ni dom? Är dom officiella eller inofficiella!?

Fanns dom i fler färger än blå och grön.

CopMike

Citat från: Gory-Glory skrivet 20 Juni 2025 kl. 15:33Glad Midsommar  <3

Jag ska också försöka att bygga en midsommarstång (y)

Jag rotade i min Legolåda och jag hittade mina gamla Legotablettaskar som måste vara från 1980-talet

20250620_152710.jpg

Minns ni dom? Är dom officiella eller inofficiella!?

Fanns dom i fler färger än blå och grön.
Hej!

Jag har aldrig sett dessa! Står det Lego på studsen? En sida med ihåliga studs och baksidan ser konstig - känns som icke-Lego!

Gory-Glory

CopMike >>> Det står inget med Lego på tablettaskarna, så det är nog inte riktigt Lego 8)

Kwagge

Efter 38år i samma butik så avtackade jag en av mina anställda med ett litet minne.

ColA

Citat från: Kwagge skrivet 26 Juni 2025 kl. 16:42Efter 38år i samma butik så avtackade jag en av mina anställda med ett litet minne.
Vad fint gjort  <3

Bokeslundsparken

En halvtydlig hint om vad nästa bygge ska bli...
20250705_193241.jpg
In vino veritas.

swestar

Hmm... Kan de här vara någonting att klossa vidare på?

WIP SH 001.jpg
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skafte

Ooh, Chimagult och sandgrönt, härlig kombo! Du är väldigt bra på vahettere colour blocking, kan bli riktigt snyggt! En speeder kanske?

Ser fram emot när nya slope curved-hörnet 5852 kommer i sandgrönt!  :)

Jenny242

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 05 Juli 2025 kl. 20:22En halvtydlig hint om vad nästa bygge ska bli...
20250705_193241.jpg
Vad kul! Jag har byggt två museer själv. (Och jobbar på ett 😂)
Jenny242
Region Hufvudstaden

Bokeslundsparken

Citat från: Jenny242 skrivet 09 Juli 2025 kl. 17:58Vad kul! Jag har byggt två museer själv. (Och jobbar på ett 😂)
Kommer ihåg ett av dessa. Det var väldigt fint med stor variation. Mitt kommer bli mycket mer enkelspårigt men det får ändå bli museum eftersom "KONSTHALL" var knepigare att bygga!
In vino veritas.

Jenny242

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 10 Juli 2025 kl. 21:17Kommer ihåg ett av dessa. Det var väldigt fint med stor variation. Mitt kommer bli mycket mer enkelspårigt men det får ändå bli museum eftersom "KONSTHALL" var knepigare att bygga!
Spännande! Ser framemot att se det  :)
Jenny242
Region Hufvudstaden

janhansson

Badkrukornas årliga försök till sommarbad: 

De går ner till stranden, någon doppar en tå och utbrister "Brrr vad kallt!", varpå hela gänget skyndar sig hem igen

badkrukor.jpg

badkrukor2.jpg

MrUzagi

Citat från: janhansson skrivet 14 Juli 2025 kl. 23:43Badkrukornas årliga försök till sommarbad:

De går ner till stranden, någon doppar en tå och utbrister "Brrr vad kallt!", varpå hela gänget skyndar sig hem igen

Jag är ingen badkruka, jag går inte ens till stranden.  8)