Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

janhansson

En liten mod - Träd och blommor Fabuland style :)

6305_fabuland.jpg 

Kiivi

WIP... försökte att bygga en järnbro... nu jag vet jag jag har inte nog '3mm ridgid tubing' och 'snot' matematik funkar bra.

Iron Bridge by André Gündel, on Flickr

lingonmirakel

Några minibyggen från mitt nuvarande projekt. Börjar se något slags slut, kan kanske knyta  ihop säcken om sisådär en månad.

IMG_2780.jpg
IMG_2781.jpg
IMG_2782.jpg

Gjutjärnsparkbänken från Ninjago-staden har fått göra comeback i även detta bygge.
Instagram: miken_mocs

lingonmirakel

Citat från: lingonmirakel skrivet 10 Februari 2025 kl. 13:57Har påbörjat ett nytt lite större projekt på 64x128 studs (8 st 32x32). Här är det enda som är lite halvklart än så länge. I veckan kommer första leveransen plast så att jag kan börja bygga på riktigt!
lusthus_3.png
Nu existerar det äntligen i fysisk form också 🙂

IMG_2784.jpg
Instagram: miken_mocs

robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

janhansson

Ett litet trädexperiment, fortfarande väldigt mycket WIP.  Jag får nog ändra en hel del på det, för jag får känslan att det är invasivt och käkar aliens till frukost ungefär :o

trädexperiment.jpg

Emma

Citat från: lingonmirakel skrivet 25 April 2025 kl. 22:14Några minibyggen från mitt nuvarande projekt. Börjar se något slags slut, kan kanske knyta  ihop säcken om sisådär en månad.

IMG_2782.jpg

Gjutjärnsparkbänken från Ninjago-staden har fått göra comeback i även detta bygge.

Gillar verkligen bänken!!
Region Mitten

Magnus den store

För en tid sedan byggde jag Brick Sculpts gran. Se YouTube-klippet i slutet. Jag gillade granen till utseende men inte till hållfasthet. Den är för nära ett Etzel-bygge för min kopp te. Eftersom jag vill ha en 10–20 granar behöver de vara tåligare. Jag började experimentera och modifiera den. Kom tidigt fram till att jag vill säkra fast alla grenarna med bars, samt att jag vill ha en Hose, Rigid 3mm D. längs med hela stammen. Sagt och gjort, idag gick jag i mål. Resultatet är en gran som överlever om så en cirkusclown jonglerar med den.

Gran.jpg
Min modifiering. Några av elementen ska bytas till mörkgrönt eller svart.

Bifogar en Studio-fil. Det var dock besvärligare att göra i Studio än i verkligheten. Fysiskt är det enklare att justera vinkeln på respektive bit eller grupp av bitar. Gjorde stammen vit, men alla vita delar bör bytas ut mot brunt, grönt eller svart. Med mörka nyanser så blir det svårt att se stammen.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

robinnilsson403

Åh! Jag som precis tänkte börja göra research för att bygga granar!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

BrickMe

Tjusiga granar. Det jag väntar på är att 11610 kommer i fler gröna nyanser (y)

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

Från: Vad gjorde du idag...
Citat från: andreaseldh skrivet 08 Maj 2025 kl. 10:38Tittar på en direktsändning i full HD av en skorsten.

För det mesta såg den ut så här:
No_smoke.png

Men sedan strax före klockan 12 fick vi se:
Black_smoke.png

Men vad vi alla väntar på är ju givetvis:
White_smoke.png

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 08 Maj 2025 kl. 13:15Från: Vad gjorde du idag...
För det mesta såg den ut så här:
No_smoke.png

Men sedan strax före klockan 12 fick vi se:
Black_smoke.png

Men vad vi alla väntar på är ju givetvis:
White_smoke.png

Ah. Då förstår jag.

Jenny242

Inte idag, men förra veckan. Såg att Carina Bergfelt la upp ett inlägg med sig själv och sonen i AI-generade Legobitar. Beslutade mig för att bygga det i Lego och skicka det till henne. Idag la hon själv upp det i sina sociala kanaler. Roligt :)

(Skickade även med Swebrick-tidningen 😅)

IMG_5789.jpg

IMG_5779.jpg

IMG_6325.jpg
Jenny242
Region Hufvudstaden

AndersI

En liten färg-"sudoku" som jag hittade på FB. Bitarna ska pusslas ihop 5x5, och varje färg ska finnas en gång i varje rad och kolumn. Jag har inte lyckats än (30 minuters experimenterande) men vet att det finns en lösning.

Dåligt valda färger, men man får ta vad man har ...

rps20250513_142707.jpg
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD