Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Snyggt! Är det belysningen som sätter griller i huvudet på mig, eller har du modifierat en 2x4-kloss i Bright Green..?

Jenny242

Citat från: Skafte skrivet 02 Mars 2025 kl. 18:50Snyggt! Är det belysningen som sätter griller i huvudet på mig, eller har du modifierat en 2x4-kloss i Bright Green..?
Jag har köpt en 2x4-kloss i Bright green och borrat ett hål i den. Hittade en i bright green på svenska BL. Trodde inte den skulle vara så svår att få tag i 😂
Jenny242
Region Hufvudstaden

Skafte

Oh the blasphemy! Den har ju inte funnits i nåt set... Men då stämde min färgsensor.  :)

Jenny242

Citat från: Skafte skrivet 02 Mars 2025 kl. 19:11Oh the blasphemy! Den har ju inte funnits i nåt set... Men då stämde min färgsensor.  :)
Hehe ja jag förstod att det var en ovanlig bit, men ville så gärna ha den i håret. Vi kallar Bright green för "minecraft-grön" hemma hos oss. Blev förvånad att inte just 2x4 brick varit med i nått set 😅
Jenny242
Region Hufvudstaden

Jenny242

Citat från: Skafte skrivet 02 Mars 2025 kl. 19:11Oh the blasphemy! Den har ju inte funnits i nåt set... Men då stämde min färgsensor.  :)
Vet du förresten var biten kan ha kommit från? 
Jenny242
Region Hufvudstaden

andreaseldh

Jag har Bright Green på min 3001-färgkarta. Verkar vara en sådan där bit som inte finns i något set men ändå är lätt att köpa. En annan favoritbit i samma kategori är Old Style Tile Round 2x2 4150 i Trans-Clear

Skafte

Citat från: Jenny242 skrivet 02 Mars 2025 kl. 19:17Vet du förresten var biten kan ha kommit från?
Nä men det är väl ett sk "Q-element", som designers och modellbyggare till Legoland och butiksdisplayer mm har till gång till.

Lilypiece

Citat från: lingonmirakel skrivet 10 Februari 2025 kl. 13:57Har påbörjat ett nytt lite större projekt på 64x128 studs (8 st 32x32). Här är det enda som är lite halvklart än så länge. I veckan kommer första leveransen plast så att jag kan börja bygga på riktigt!
Wow, riktigt snyggt!

lingonmirakel

Citat från: Lilypiece skrivet 03 Mars 2025 kl. 21:23Wow, riktigt snyggt!
Tack! Har kommit en bit längre på bygget och detta är fortfarande ett favorithörn :)

Ska bli kul att se ditt färgglada rymdbygge snart!
Instagram: miken_mocs

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Selander

Byggt två oranga Rc-lok.....

Joacim

Snyggt hur får du till de smala svarta strecken runt dörrarna?

Selander

Citat från: Joacim skrivet 17 Mars 2025 kl. 17:14Snyggt hur får du till de smala svarta strecken runt dörrarna?
Svart självhäftande dekal + skärbräda, stållinjal och fräscht rakblad. Och en portion noggranhet/tålamod  ;D

CopMike

Citat från: Selander skrivet 17 Mars 2025 kl. 14:06Byggt två oranga Rc-lok.....
Söta! Har dom just lämnat idet efter en skön vinterdvala ;D?

Selander

Citat från: CopMike skrivet 17 Mars 2025 kl. 19:29Söta! Har dom just lämnat idet efter en skön vinterdvala ;D?
Precis.. .de är så nyfödda så hjulen har inte växt ut ännu  ;D
Om nån har intresse av tillökning så kan ni höra av er  :)