Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

In vino veritas.

Bokeslundsparken

Citat från: Kwagge skrivet 04 November 2024 kl. 21:42Prova även med dark Brown tile nu när ettan har kommit. Hade den funnits för 10 år sedan hade vi använt den i stället för vanlig brun.
Jo det ser nog mer realistiskt ut. Tyvärr har jag inga ettor i dark brown men mängder i reddish brown. Rälsen ligger löst bara för att jämföra.
20241105_190416.jpg
In vino veritas.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swemixon

andreaseldh

Nej, jag ska inte försöka spela gong-gong på det viset!

Bokeslundsparken

En del av mur och trappa har det blivit.
20241117_150152.jpg
In vino veritas.

MrUzagi

Under workshopen "Traer og Blomster" i lördags så gjorde jag ett tappert försök att bygga träd i microskala, tänkt till nanofigurer. Det är inget jag provat tidigare, så det blev kanske inga mästerverk. Men jag är rätt nöjd med det jag fick till ändå.
20241116_112130_1.jpg
20241116_112605_c.jpg

Pandis Pandus

Pandis Pandus

Nu när jag har den här skylten får jag väl bygga ett större bygge från Dune. 🤷

Tog också en ny bild på lilla ornithoptern, med en gitarr med sunburst finish som bakgrund.

Godtfred

Pandis Pandus

Jesperrydhog

Jag har och mor har faktiskt hjälpt med städningen i  klädgarderoben. Och så där har jag ställt in lite. Alla mina Lego sortering lådor på ena sidan.Lego Sorterings lådor. .jpg

Odidoma

Jag försöker få till en medeltida scen, tanken är att det tillkommer en mur, kanske ett torn, lite musikanter och kullersten, just nu är jag inne på brick round med hål i + bars för att kunna få så ojämn yta som möjligt på kullerstenen men tar gärna emot andra smidigare förslag.

Bokeslundsparken

Frun önskade en juldekoration att ha på kontoret. Jag snodde designen på en ljusstake från Eva i jultävlingen och byggde en inramning.
Det var uppskattat!
20241206_121040.jpg
In vino veritas.