Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

janho

Citat från: humlan skrivet 18 September 2024 kl. 23:06Ett långtråkigt möte + papper och penna = doodling....

Men jag "doodlar" med restlegobitar från olika set jag byggt... Är det bara jag, eller är vi fler med dessa mentala störningar?  8)

Japp, jag känner igen vanan. Nästan varje dag "bygger" jag om och om med samma fåtal bitar som ligger på mitt arbetsbord.

Godtfred

Citat från: janho skrivet 19 September 2024 kl. 06:14Japp, jag känner igen vanan. Nästan varje dag "bygger" jag om och om med samma fåtal bitar som ligger på mitt arbetsbord.
Oh yes, har byggt om det lilla lego jag har hur många gånger som helst...

andreaseldh

Mina doodl-bitar är 3001-or i de åtta gissningsvis mest ursprungliga färgerna, dock i moderna nyanser som LBG och Reddish Brown. Oftast bygger jag randiga "kuber" i olika storlekar.

20240919_105754.jpg

janhansson

Några beställda figurer och bitar råkade bli inblandade i ett kriminaldrama:

Polisens enda spår var att mordoffret hade ett märke i nacken som verkade komma från en Fabuland-spade.
Fallet översändes till Kommissarie Bulldog, men mördaren hittades aldrig. 
fabulandmord.jpg

CarlJ

Transformer Shockwave

Byggdes klart idag, inte min egna design (köpt ritning)

Saknar dock:
2st 64727 i dark purple 
1st 98567 i svart

swestar

WIP Ma.K

Ma.k 2024.jpg
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Anders

Idag satte jag dit det sista saknade fönstret i Domusvaruhuset och ställde det på plats intill de andra fonderna i mitt lilla landskap.

AndersI

En kaospendel, bara för att testa om det funkar i LEGO.

rps20240930_133759.jpg

Det gör det, men friktionen gör att det inte blir så långvarig svängning (längsta "run" ~6 sekunder med intressanta svängningar). Men kaosartat blir det!

Finns det tillräcklig många nördar här för att utlysa en tävling om vem som kan bygga den långvarigaste kaospendeln?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Anders

Idag orkade inte Berra och Tompa gå till jobbet. Det är ju ändå fredag liksom. Istället tog de med sig några långburkar med Pripps Blå och satte sig till rätta vid fontänen på det lilla torget. Sakta växer högen med tomburkar på marken. Men lyckan blir inte långvarig. Någon upprörd medborgare har ringt efter snuten! Konstapel 6623 Karlsson har precis hoppat ur bilen och är på väg att göra ett ingripande och därmed också sätta stopp för detta okynnesdrickande på allmän plats. 
I bakgrunden ser vi precis begravningsentreprenör Ernst Trauerhalle parkera sin svarta likbil för att förbereda dagens begravning i den lilla kyrkan, medan stadens gatsopare gör en sista insats på trottoaren innan det blir helg på riktigt.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

BrickMe

Egentligen skulle namnet på tråden som passar det här bygget bäst vara:

Vad har jag nu byggt på de snart senaste två åren... (med långa uppehåll då arbetarna gått i strejk och vägrat bära fram en enda kloss till byggarbetsplatsen)

Jo, det är ett hörnhus som tänkt husera ett postkontor....
De två sidorna bakom är släta för tanken är att bygga vidare med fler moduler i liknande stil. Tornet är jag ännu inte nöjd med och skylten ovanför ingången ska ersättas...

lingonmirakel

Citat från: BrickMe skrivet 09 Oktober 2024 kl. 19:21Egentligen skulle namnet på tråden som passar det här bygget bäst vara:

Vad har jag nu byggt på de snart senaste två åren... (med långa uppehåll då arbetarna gått i strejk och vägrat bära fram en enda kloss till byggarbetsplatsen)

Jo, det är ett hörnhus som tänkt husera ett postkontor....
De två sidorna bakom är släta för tanken är att bygga vidare med fler moduler i liknande stil. Tornet är jag ännu inte nöjd med och skylten ovanför ingången ska ersättas...
Mycket läckert!
Instagram: miken_mocs

swestar

WIP
Testar en annan färgskala mm.  :) 

CAMEL Ma.K 2.jpg
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram