Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

IMG20240801121059.jpg

En klar, nu 29st likadana till...

Godtfred

Klar med den delen!

IMG_20240801_165159.jpg

(Doll for scale...)

janhansson

Experimenterat lite med en spårvagnsdesign. Tanken är att få ungefär samma grad av realism/frånvaro därav som i bussen som följer med .

spårvagn.jpg

lingonmirakel

Har börjat skissa på något slags vinterlandskap, inte helt säker på vad det ska bli för scen än. Har haft lite analysis paralysis inför nästa bygge så nu känns det skönt att ha börjat med något så får jag se vart det leder.

frusen_sjo.jpg
Instagram: miken_mocs

Daylight

Citat från: lingonmirakel skrivet 07 Augusti 2024 kl. 21:16Har börjat skissa på något slags vinterlandskap, inte helt säker på vad det ska bli för scen än. Har haft lite analysis paralysis inför nästa bygge så nu känns det skönt att ha börjat med något så får jag se vart det leder.

frusen_sjo.jpg
Snyggt. Läste något på Aftonbladet att ny istid är på gång😂 så det var passande bygge

lingonmirakel

Citat från: Daylight skrivet 07 Augusti 2024 kl. 21:50Snyggt. Läste något på Aftonbladet att ny istid är på gång😂 så det var passande bygge
Det får bli Ice Age-tema på bygget då 😅

lingonmirakel

Enda sedan jag började tänka tanken att man kanske skulle bygga något egendesignat med Lego så har jag våndats över att bygga berg. Har alltid velat göra byggen med berg men har varit rädd för det momentet, det har känts så svårt. Nu har jag fått tummen ur och kommit igång. Det var ärligt talat nästan lika svårt som jag tänkt mig ;D Men jag är tillräckligt nöjd med resultatet hittills att lite av ångesten har släppt. Känns som ett moment som man behöver öva på några år innan man kan känna sig trygg i.

andreaseldh

Mycket vackert berg! Gillar även hur den sönderbrutna isen nästan svävar en bit ovanför det mörka kalla vattnet. Men någon person syns inte till...

lingonmirakel

Citat från: andreaseldh skrivet 09 Augusti 2024 kl. 23:22Mycket vackert berg! Gillar även hur den sönderbrutna isen nästan svävar en bit ovanför det mörka kalla vattnet. Men någon person syns inte till...
Tackar! Kanske blir en melankolisk scen med endast spår av minifigaktivitet men inga faktiska minifigs... Eller en lycklig familj som grillar fisk vid en lägereld. Ja, möjligheterna är många :)

janhansson

Idag experimenterade jag lite med medeltidsfigurer. Luvan 5320 används ju till barnet i det medeltida torg-setet, så jag ville testa den lite mer. Kan nog fungera hyffsat till en del figurer tror jag, men ska nog inte överanvändas

medeltidsfolk.jpg

GustavF

Citat från: janhansson skrivet 17 Augusti 2024 kl. 14:52Idag experimenterade jag lite med medeltidsfigurer. Luvan 5320 används ju till barnet i det medeltida torg-setet, så jag ville testa den lite mer. Kan nog fungera hyffsat till en del figurer tror jag, men ska nog inte överanvändas

medeltidsfolk.jpg
Beställde också hem ett gäng av dessa. Lite knivig att få in på ett bra sätt. Fick känslan av att den passade bäst på barn alternativt i kombination med skägg.

Lyckades klämma in ett par i mitt nuvarande bygge (dåliga bilder)

janhansson

Citat från: GustavF skrivet 19 Augusti 2024 kl. 11:37Beställde också hem ett gäng av dessa. Lite knivig att få in på ett bra sätt. Fick känslan av att den passade bäst på barn alternativt i kombination med skägg.

Lyckades klämma in ett par i mitt nuvarande bygge (dåliga bilder)
Jag har tankar på att prova den gröna luvan med förra årets laglösa torso också, hann inte riktigt med den nu sist.
Den gröna känns enklast att få att funka. och den ljusorange:a  svårast tycker jag. 

GustavF

Citat från: janhansson skrivet 19 Augusti 2024 kl. 13:00Jag har tankar på att prova den gröna luvan med förra årets laglösa torso också, hann inte riktigt med den nu sist.
Den gröna känns enklast att få att funka. och den ljusorange:a  svårast tycker jag. 

Tveksamt om sand green blir särskilt snyggt med vanlig green torso men testa :) 

janhansson

Citat från: GustavF skrivet 19 Augusti 2024 kl. 14:07Tveksamt om sand green blir särskilt snyggt med vanlig green torso men testa :)

Nu har jag testat - det blir nog att bondebefolkningen får behålla luvorna.
laglösa_m_luvor.jpg

lingonmirakel

Håller på att labba med en potentiell utsmyckning till en MOC. Någon som är skarpsynt (eller nördig) nog för att se vad det ska föreställa? ;D

onering.jpg