Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 Augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

lingonmirakel

Blev nyligen utsatt för en ofrivillig väntan på bitar så hann starta ett nytt bygge som blir näst på tur att byggas på riktigt. Men först har jag ganska många tusen bitar kvar på nuvarande projekt ,:)

numenor_wip_8.png
Instagram: miken_mocs

Kiivi

Emma

Citat från: lingonmirakel skrivet 28 Mars 2025 kl. 19:09Blev nyligen utsatt för en ofrivillig väntan på bitar så hann starta ett nytt bygge som blir näst på tur att byggas på riktigt. Men först har jag ganska många tusen bitar kvar på nuvarande projekt ,:)

numenor_wip_8.png

Så så SÅ snyggt!
Region Mitten

lingonmirakel

Citat från: Emma skrivet 29 Mars 2025 kl. 17:34Så så SÅ snyggt!
Tack! Bygger efter en förlaga (tagit skärmdumpar från en serie) för första gången, enklare och snabbare att få det snyggt då märker jag :)

AndersI

Jag var inte med i Partille, men gav mig på att reverse engineer:a Karlatornet från bilden i tråden.

Det blev inte identiskt, och är ganska löst sammanhållet, men med hygglig likhet i alla fall.

rps20250410_163919.jpg
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Godtfred

Sitter en 15397 i mitten av snurrningen för bättre stabilitet.

AndersI

Citat från: Godtfred skrivet 10 April 2025 kl. 17:25Sitter en 15397 i mitten av snurrningen för bättre stabilitet.

Aha! Undrar om jag har en vit sådan någonstans? Får bli att leta lite ...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Lähnn

Ett syskonbarn fyller tio och önskar sig LEGO. Så det blir ett set och en namnskylt  :)
DSC_2988.jpg

andreaseldh

I händelse av att en individ ur gruppen Aculeata är i penetreringstagen, har jag allergimedicin. Dock har originalpatentet gått ut, så jag tvingas bygga en ny skyddsask.

20250413_092242.jpg

Kiivi

Mitt Bricklink Designer Program 8 submission. 3000 klossar. Är det för stort?

Details by André Gündel, on Flickr

Options by André Gündel, on Flickr

lingonmirakel

Citat från: lingonmirakel skrivet 28 Mars 2025 kl. 19:09Blev nyligen utsatt för en ofrivillig väntan på bitar så hann starta ett nytt bygge som blir näst på tur att byggas på riktigt. Men först har jag ganska många tusen bitar kvar på nuvarande projekt ,:) 
Nu har vissa bitar börjat trilla in så kunde inte hålla mig från att tjuvstarta lite med de roligaste delarna.

IMG_2717.jpg

Lilypiece

Citat från: lingonmirakel skrivet 16 April 2025 kl. 22:14Nu har vissa bitar börjat trilla in så kunde inte hålla mig från att tjuvstarta lite med de roligaste delarna.

Kul! Vad är det för nummer på den där fasade glaskupan? Den har gått mig förbi.

lingonmirakel

Citat från: Lilypiece skrivet 16 April 2025 kl. 23:04Kul! Vad är det för nummer på den där fasade glaskupan? Den har gått mig förbi.
5686!

Joacim

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram