Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Missbruk av Bricks And Pieces?

Startat av BeardedNerd, 24 Juni 2015 kl. 13:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Storm_666

Citat från: Nextuz skrivet 15 Januari 2016 kl. 18:06
Citat från: Storm_666 skrivet 14 Januari 2016 kl. 18:23
Citat från: Sirre skrivet 12 Januari 2016 kl. 08:23
Citat från: Storm_666 skrivet 12 Januari 2016 kl. 07:27
Nu har jag fått svar från LEGO. BaP återkommer i slutet av januari, början av februari. Mer exakt datum kunde hon inte ge.

Tack för infon! Då får man väl hålla sig i några veckor till... ::)

Jag ringde Lego service idag i ett annat ärende och passade på att säga att vi saknar BaP. Då frågade hon vad jag behövde så nu är mina bitar från BaP beställda och kommer nästa vecka  ;)

Vilka j'klar :P Jag ringde igår o undra över en bit.. Meeen fick inte beställa förrens i Feb :/

Sa att jag behövde var 30 st kompletteringsbitar (16x16 Vit Plate) till min PaB beställning. Berättade även att de var till ett bygge som skall ställas ut på Nordsken samt att jag tillhör Sveriges LUG, kanske det som avgjorde  ;)
Blev riktigt bra bemött och ger kvinnan 20 Bitar av 10 möjliga  :P

Nextuz

Citat från: Storm_666 skrivet 15 Januari 2016 kl. 18:19
Citat från: Nextuz skrivet 15 Januari 2016 kl. 18:06
Citat från: Storm_666 skrivet 14 Januari 2016 kl. 18:23
Citat från: Sirre skrivet 12 Januari 2016 kl. 08:23
Citat från: Storm_666 skrivet 12 Januari 2016 kl. 07:27
Nu har jag fått svar från LEGO. BaP återkommer i slutet av januari, början av februari. Mer exakt datum kunde hon inte ge.

Tack för infon! Då får man väl hålla sig i några veckor till... ::)

Jag ringde Lego service idag i ett annat ärende och passade på att säga att vi saknar BaP. Då frågade hon vad jag behövde så nu är mina bitar från BaP beställda och kommer nästa vecka  ;)

Vilka j'klar :P Jag ringde igår o undra över en bit.. Meeen fick inte beställa förrens i Feb :/

Sa att jag behövde var 30 st kompletteringsbitar (16x16 Vit Plate) till min PaB beställning. Berättade även att de var till ett bygge som skall ställas ut på Nordsken samt att jag tillhör Sveriges LUG, kanske det som avgjorde  ;)
Blev riktigt bra bemött och ger kvinnan 20 Bitar av 10 möjliga  :P

Ahh, dåså :) de var skillnad.. jag ville ha 500 :P

andreaseldh

Citat från: andli skrivet 15 Januari 2016 kl. 16:12
..fanns det inte en liknande begränsning på BaP ? Jag har ett svagt minne av 200 st..

Jo, det stämmer. När jag skulle köpa bitar till Stadshustornet blev jag tvungen att lägga två order. Det hade i och för sig fördelen att jag kunde fortsätta utvecklingsarbetet mellan de båda orderna.

Ozp

BeardedNerd

Och så klart är alla nya beståndsdelar som Nexo Knights-pyramiderna redan slut. Som sagt...

Myko

Försökte beställa men systemet svalde min beställning och omdirigerade mig till shop.lego.com :(

Memmla

Citat från: Myko skrivet 01 Februari 2016 kl. 16:05
Försökte beställa men systemet svalde min beställning och omdirigerade mig till shop.lego.com :(

Samma här, men la om hela ordern igen (det var ingen liten sådan så frustrationen var på topp) men då gick det igenom.

BeardedNerd

Jag sparade delnummer på allt eftersom den första beställningen kvaddades. Matar man in tillräckligt snabbt så går det.

Jag lyckades också mer eller mindre tömma min BL-önskelista med dyra men användbara bitar. Allt nytt och exklusivt är som sagt rensat på minuter, men jag fick tag på en del godbitar, som de svarta vingarna från Ender Dragon, och ett par gröna Futuron-gubbar från Town Square. Hade också kunnat köpa en Skyra utan mantel, men till det priset (cirka 80 kr för allt) väntar jag hellre på eventuell rea för setet eller köper henne komplett separat.

Inte helt oväntat finns inte Lego Dimensions-brickorna att köpa. Det hade varit lite komiskt :D

Magnus den store

Äntligen! Kan man räkna med att få sin beställning innan Halmstad?

Jag hittade några guldkorn, bland annat:
6124656 eller 973pb2149c01
6123036 eller 973pb2073c01

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andli

Vad gäller för regler för frakt från BaP egentligen?

http://shop.lego.com/en-SE/Shipping-Handling#shopxlink säger 75kr upp till 500kr, 125kr upp till 600 och fri frakt över 600kr.

Men det verkar inte gälla BaP då min order ink frakt hamnade på 576,76 och frakten specad till 11.50.
200 cheesslope, 150 brick 2x2 och 200 plate 1x2  så det känns inte som det blir ett litet brev.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

shiftaltcmd

Under 600 kr så gäller BaP frakt, 11.50.

Över 600 så gäller legoshopens fraktfritt.

Beställ för 24 kronor till så blir det ingen frakt.

Citat från: andli skrivet 21 April 2016 kl. 10:15

http://shop.lego.com/en-SE/Shipping-Handling#shopxlink säger 75kr upp till 500kr, 125kr upp till 600 och fri frakt över 600kr.

Men det verkar inte gälla BaP då min order ink frakt hamnade på 576,76 och frakten specad till 11.50.
200 cheesslope, 150 brick 2x2 och 200 plate 1x2  så det känns inte som det blir ett litet brev.

Magnusengstrom

Citat från: shiftaltcmd skrivet 21 April 2016 kl. 10:32
Under 600 kr så gäller BaP frakt, 11.50.

Över 600 så gäller legoshopens fraktfritt.

Beställ för 24 kronor till så blir det ingen frakt.

Citat från: andli skrivet 21 April 2016 kl. 10:15

Det är olika regler på frakten.

Jag beställde för 606 nu i veckan och fick betala 11.5 i frakt för bitarna från BaP.

CitatFree delivery is available on orders over a minimum spend depending on which country you place your order (see table below). Free delivery offer is valid online at LEGO.com/shop and for LEGO® Catalogue telephone orders. Qualifying purchases must be equal to or greater than the threshold value in merchandise only; any charges, Bricks & Pieces or value of gift cards purchased do not apply to the merchandise total.

http://shop.lego.com/en-SE/Shipping-Handling

SvanteOlof

Bricks And Pieces och missbruk. Alltid är det någon som skall förstöra för alla andra.
ordvits: studsmatta = 4186

Manne

Kan man då beställa 20 st 91405 plattor (16x16) o pröjsa 11,5 för frakten bara ?

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Magnusengstrom

Citat från: Manne skrivet 21 April 2016 kl. 11:56
Kan man då beställa 20 st 91405 plattor (16x16) o pröjsa 11,5 för frakten bara ?

Med vänlig hälsning, Manne

Ja.