Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Missbruk av Bricks And Pieces?

Startat av BeardedNerd, 24 Juni 2015 kl. 13:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: Peter S skrivet 16 December 2015 kl. 09:55
Precis nu när jag nästan kommit över tröskeln för att beställa på B&P... Skulle behöva några chimagula 1x3 plates till vägmarkeringar i PA CB:t.
Wedge plates 2x3 funkar lika bra och är billiga på BL ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Nilseman

Hej!

Hoppar in med en liten undran, det finns ju både Pick a Brick och Bricks and pieces på Lego.com. Har tittat förut och då gick det att köpa delar på båda, men nu tycks BaP bara handla om ersättningsbitar? Pick a Brick har ju jättedåligt med bitar tycker jag, Medans BaP har mycket mer och möjlighet att söka på Element-ID med mera.

Kan man bara köpa bitar från Pick a Brick nu? Det är kass i så fall tycker jag. De borde utöka det sortimentet då.

Majkel

Citat från: Nilseman skrivet 17 December 2015 kl. 11:38
Hej!

Hoppar in med en liten undran, det finns ju både Pick a Brick och Bricks and pieces på Lego.com. Har tittat förut och då gick det att köpa delar på båda, men nu tycks BaP bara handla om ersättningsbitar? Pick a Brick har ju jättedåligt med bitar tycker jag, Medans BaP har mycket mer och möjlighet att söka på Element-ID med mera.

Kan man bara köpa bitar från Pick a Brick nu? Det är kass i så fall tycker jag. De borde utöka det sortimentet då.

Kolla tidigare inlägg i tråden ;)

Nilseman

Citat från: Majkel skrivet 17 December 2015 kl. 11:54
Citat från: Nilseman skrivet 17 December 2015 kl. 11:38
Hej!

Kolla tidigare inlägg i tråden ;)

Åh aha, då läste jag för dåligt, mäh vad ruttet!

Sirre

Nån som vet ett exakt datum när Bricks and Pieces kommer tillbaka?

Magnus den store

Citat från: Sirre skrivet 09 Januari 2016 kl. 20:23
Nån som vet ett exakt datum när Bricks and Pieces kommer tillbaka?
Jag har ingen aning men hoppas att det sker i god tid före Halmstad. Börjar känna av en liten oro.

Ska Swebrick kanske ställa en formell fråga eller ska en medlem göra det?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Storm_666

Jag mailade lego och frågade i torsdags så jag kan meddela så fort dom svarat  :)

Storm_666

Nu har jag fått svar från LEGO. BaP återkommer i slutet av januari, början av februari. Mer exakt datum kunde hon inte ge.

Sirre

Citat från: Storm_666 skrivet 12 Januari 2016 kl. 07:27
Nu har jag fått svar från LEGO. BaP återkommer i slutet av januari, början av februari. Mer exakt datum kunde hon inte ge.

Tack för infon! Då får man väl hålla sig i några veckor till... ::)

Storm_666

Citat från: Sirre skrivet 12 Januari 2016 kl. 08:23

Jag ringde Lego service idag i ett annat ärende och passade på att säga att vi saknar BaP. Då frågade hon vad jag behövde så nu är mina bitar från BaP beställda och kommer nästa vecka  ;)

Ozp

Lego har nu skrivit på sin sida

Bricks and Pieces Update: As our parts service is currently very busy following the holidays, we won't be able to take purchases through Bricks and Pieces until February. At that time we'll also make a small change to our large order (bulk) guidelines. If you want to place an order for a large quantity of bricks, we won't ask what you're planning to build; we'll simply ask you make it clear the work isn't supported or endorsed by us if it's for public display. For more information, please contact the Customer Service team.

Gideon

Kanske en följd av detta?

"Danska Lego Group har ändrat sin policy. Från och med nu lägger sig företaget inte i vad köpare har för planer när de beställer stora mängder Lego."
http://www.dn.se/kultur-noje/konst-form/lego-andrar-sig-efter-konstkonflikt-med-ai-weiwei/
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

andli

På PaB websidan är max ordern 999st per bit, fanns det inte en liknande begränsning på BaP ? Jag har ett svagt minna av 200 st..

Är 1000 st att räkna som bulk?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Magnus den store

Det gör saker och ting lite mer besvärligt för mig. Att de bara anger februari känns rätt osäkert. Får nog bli PaB och BL efter helgen.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nextuz

Citat från: Storm_666 skrivet 14 Januari 2016 kl. 18:23
Citat från: Sirre skrivet 12 Januari 2016 kl. 08:23

Jag ringde Lego service idag i ett annat ärende och passade på att säga att vi saknar BaP. Då frågade hon vad jag behövde så nu är mina bitar från BaP beställda och kommer nästa vecka  ;)

Vilka j'klar :P Jag ringde igår o undra över en bit.. Meeen fick inte beställa förrens i Feb :/