Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Missbruk av Bricks And Pieces?

Startat av BeardedNerd, 24 Juni 2015 kl. 13:46

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Just ja, man behöver köpa något från den vanliga shopen också.

Så 575 kr från Bricks and pieces och en nyckelring 40 kr från vanliga shopen så blir det fraktfritt på alltihopa.

Myko

CitatBricks & Pieces or value of gift cards purchased do not apply to the merchandise total.

Låter inte som att det skulle hjälpa.

andli

Citat från: shiftaltcmd skrivet 21 April 2016 kl. 13:04

Så 575 kr från Bricks and pieces och en nyckelring 40 kr från vanliga shopen så blir det fraktfritt på alltihopa.
Hur gör man då, är det inte olika kassor?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

SvanteOlof

Men är inte det där till för att få trasiga och förlorade bitar ersatta? Jag förstår inte. Tycker TLG att det är OK att man specialbeställer bara för legosugets skull? Varför har de då inte slagit ihop det där med PaB på lego.com/shop ?
ordvits: studsmatta = 4186

Myko

När man köper väljer man "buy bricks" eller vad det nu står, så de är helt med på att det inte är enbart ersättningsbitar.

SvanteOlof

Okey. Bra. Skönt. Men varför slår de inte ihop det med PaB då? Kanske olika avdelningar som sköter olika saker.

Manne

Man får inga poäng på dessa köp va ? Om jag nu mins rätt..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Gideon

Har inte kommit igång med detta tidigare, men jag blev sugen på att testa och måste säga att förutom att söksystemet kräver ett visst alt-tabbande med BL så var det ju rätt smidigt. Tyvärr så vaknar ju habegäret och man kan inte låta bli att köpa ett och annat trots de höga priserna, särskilt lite sånt som är dyrare på BL och ett par grejer som jag haft på wanted list länge men inte snubblat över eller tyckt att det motiverat separata beställningar ännu...
Min lilla "kan vara bra att ha-order" på 616 kr fick 11,50 kr i frakt också. Fick inga poäng.

Citat från: SvanteOlof skrivet 21 April 2016 kl. 13:51
Okey. Bra. Skönt. Men varför slår de inte ihop det med PaB då? Kanske olika avdelningar som sköter olika saker.
Tror att det är två helt olika system, misstänker att PaB är betydligt mer automatiserat med den begränsade mängden bitar som finns i det. Har inte gjort någon direkt jämförelse men fick känslan av att priserna var högre på BaP?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Peter S

Gjorde min första beställning någonsin i BaP nr det fanns olivfgröna stjälkar. Det funkade hyfsat förutom att antalet nollades när man kom till kassan. Men det var bara att fylla i rätt antal igen så gick det bra. Vill minnas att man inte får uppdatera sidan för sällan... Men eftersom man hela tiden måste ha BL som referens vid sidan av så blir det ju en del fördröjningar. Den är inte helt användarvänlig...

SvanteOlof

Citat från: Gideon skrivet 21 April 2016 kl. 14:23
Har inte gjort någon direkt jämförelse men fick känslan av att priserna var högre på BaP?

Ja det tåls att undersöka.

andli

Det varierar, LEGO själva rekommenderar att kolla bägge, tex en 1x2 plate i dark red kostar 59 öre på BaP med 69 på PaB (priserna är ungefärliga)
Men på PaB får man köpa 999 på BaP bara 200.

BaP sessionen timeoutar också väldigt kvickt, så man får göra en shoppinglista parallellt i notepad när man letar de bitar man vill ha.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

shiftaltcmd

Citat från: andli skrivet 21 April 2016 kl. 13:34
Citat från: shiftaltcmd skrivet 21 April 2016 kl. 13:04

Hur gör man då, är det inte olika kassor?

Se bild nedan.
Bricks and pieces för 549.90
Och två grejer från vanliga Legoshopen 99 kr st
Ingen frakt och man får inga bonuspoäng för Bricks and pieces, bara det som är från den vanliga shopen.

Tidigare hade Lego stora problem med sin hantering av cookies och det strulade massor. Speciellt om man beställt från BaP. Nu verkar det fungera riktigt bra.

Ja, kolla priserna i både Bap och PaB. Pick a brick är för det mesta billigare men inte alltid. Tar lite tid då man ofta vill jämföra med Bricklink också.

Jag brukar spara bilderna från varukorgen i Bricks and Pieces i en mapp på datorn. Bildens namn är samma som bitens ID och jag minns bilder bättre än nummer.

Gideon

Citat från: shiftaltcmd skrivet 21 April 2016 kl. 15:55
Tidigare hade Lego stora problem med sin hantering av cookies och det strulade massor. Speciellt om man beställt från BaP. Nu verkar det fungera riktigt bra.
Jag öppnar alltid legos hemsida i ett "privat" fönster för att slippa cookie-problemen, men det behövs alltså inte nu längre?
(tidigare verkade den inte ens komma ihåg om man bytte från USA till Sverige...)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

shiftaltcmd

Citat från: Gideon skrivet 21 April 2016 kl. 18:49
Citat från: shiftaltcmd skrivet 21 April 2016 kl. 15:55
Jag öppnar alltid legos hemsida i ett "privat" fönster för att slippa cookie-problemen, men det behövs alltså inte nu längre?
(tidigare verkade den inte ens komma ihåg om man bytte från USA till Sverige...)

För mig har det fungerat bra vid de två senaste tillfällena.
Under vintern var det hopplöst kunde få göra samma beställning fyra-fem gånger innan det funkade.
Men jag sparar fortfarande alltid bilderna om jag skulle bli tvungen att göra allt på nytt.

Nextuz

Citat från: SvanteOlof skrivet 21 April 2016 kl. 13:51

PaB är delar som specifikt är tillverkade för att säljas i lösvikt och levereras från ett plockställe.
BaP är bitar som finns i Legos stora lager och använd bl.a för reservdelar, därav har de oxå ett högre pris.