Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Akhkharu

Var där en vända idag med sönerna på 4 år. Extremt mycket folk men väldigt trevlig personal. Smågrabbarna tyckte det var kul med "lösgodislegot" så vi plockade ihop varsin mugg. Även schysst med ihopbyggda set och så. Tyckte utbudet på det stora hela var rätt schysst.

Huvudfoting

Tektor

Citat från: dalle skrivet 21 November 2015 kl. 18:20
"Ny i jobb" tror jag tom att det står på deras skyltar. Det känns väldigt seriöst att de inte ens kollar upp mer än en googletranslatesökning vad det ska stå på personalens skyltar.

Med tanke på att Lego har som tydlig policy att skriva fel på svenska är det inte så konstigt (de särskriver alla ord med Lego i för att de tror att de på ett magiskt sätt då inte är sammansatta ord). Men att de misslyckas med tre av tre ord i "ny på jobbet" är ju lite av en bedrift.

Emma

Är det inte svensk personal som jobbar där?  Inte skulle jag gå runt med en felstavad skylt om chefen föreslog det...
Region Mitten

mechamike

Kan ingen fota det så jag kan passa det vidare till Lego ;-)
?

andreaseldh

Citat från: Emma skrivet 22 November 2015 kl. 19:44
Är det inte svensk personal som jobbar där?  Inte skulle jag gå runt med en felstavad skylt om chefen föreslog det...

Såvitt jag vet har de inte tillsatt någon chef ännu. Hur som helst är det ganska onödigt att alla har Ny på jobbet-skylt eftersom det är en nyöppnad affär, varför tala om det uppenbara?

andli

När sågs dessa felaktiga skyltar?
När jag var där i fredags såg jag skylten men reagera inte på att det stod något konstigt på den. Hade någon frågat hade jag sagt "Ny på jobbet".

Jag tror en hel del av de andra butikernas personal kommer från andra butiker i samma kedja, annars skulle ju hela MOS vara nya på jobbet.
Sannolikt är det några inlånade från andra lego butiker med för att få in rutinerna. Någon erfaren lego butiks föreståndare   lär ju vara tillfällig chef med
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

darthmortar

Citat från: andli skrivet 22 November 2015 kl. 23:14
När sågs dessa felaktiga skyltar?
När jag var där i fredags såg jag skylten men reagera inte på att det stod något konstigt på den. Hade någon frågat hade jag sagt "Ny på jobbet".

Jag tror en hel del av de andra butikernas personal kommer från andra butiker i samma kedja, annars skulle ju hela MOS vara nya på jobbet.
Sannolikt är det några inlånade från andra lego butiker med för att få in rutinerna. Någon erfaren lego butiks föreståndare   lär ju vara tillfällig chef med

Vilket också var fallet när de öppnade då det fanns både dansk och brittisk personal
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Tektor

Citat från: Emma skrivet 22 November 2015 kl. 19:44Inte skulle jag gå runt med en felstavad skylt om chefen föreslog det...

Tyvärr är världen fullsmockad med felstavningar som de anställda inte märker eller bryr sig om. När jag jobbade på Lärarhögskolan sattes det upp skyltar vid varje entré som det stod "Rökbud" på. De skyltarna lär ju ha passerat ett tjugotal händer på vägen, men ingen märkte nåt förrän de redan satt fastbultade i fasaden. Locums "I ♥ cum"-kampanj är ett annat tecken på att man inte kan lita på folks korrläsningsförmåga.

Hur som helst, på norska heter det "Ny i jobb". Finns det en möjlighet att det är danska skyltar som har hängt med till Solna?

Mamman79

Citat från: Etzel skrivet 12 November 2015 kl. 21:38
Citat från: Mamman79 skrivet 12 November 2015 kl. 21:31
Ingen som vet om de har/hade LEGO store employee minifig
Ja, den fick man med gratis om man handlade idag! :)
Oki. Tack för svaret Etzel  :) Synd att man bodde så långt borta och inte kunde närvara på öppningsdagen.

pareriksson

Birds är Sold Out på LEGO S@H. Finns det kvar några ex på MoS?

ByggareDan

Citat från: pareriksson skrivet 02 December 2015 kl. 18:09
Birds är Sold Out på LEGO S@H. Finns det kvar några ex på MoS?

När jag var där i Fredags fanns den iallafall kvar tänkte ioförsig inte på hur många det var kvar.
Kanske du kan ringa och höra och be dom lägga undan ett ex.

/ByggareDan

BeardedNerd

Jag var där idag. Minst nio set fanns kvar.

pareriksson

Tack båda för infon! Nu gäller det bara att klura ut något smart sätt att få ner ett ex till Göteborg...

bileam

Citat från: pareriksson skrivet 07 December 2015 kl. 23:18
Tack båda för infon! Nu gäller det bara att klura ut något smart sätt att få ner ett ex till Göteborg...

Om du lyckas lösa inköp och transport, så är jag intresserad av att köpa ett ex också...