Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Svegon

Hej,

Eftersom LEGO (om allt går enligt planerna) ska öppna en flagship-store i Stockholm under 2015 så kikade jag om dom eventuellt börjat söka folk redan nu.
Fick upp denna och tänkte att någon här måste vara intresserad och ha viss kompetens?
http://www.lego.com/sv-se/jobs/jobdescriptionpage?title=Marketing+Manager+for+Sweden&id=52203263

BeardedNerd

Är det alltså en officiell Lego-butik med PAB och allt sånt? Det är verkligen på tiden! Om nu KFC och Lego kommer hit så är två stora kommersiella frågetecken uträtade.

Svegon

Citat från: BeardedNerd skrivet 16 September 2014 kl. 15:45
Är det alltså en officiell Lego-butik med PAB och allt sånt? Det är verkligen på tiden! Om nu KFC och Lego kommer hit så är två stora kommersiella frågetecken uträtade.

Fick nedan som del i ett svar på en fråga (svaret var dock helt utanför min fråga..). Tycker nog att det låter som att planerna gått en bit?

I'm pleased to let you know that we have plans to open a LEGO brand shop in Stockholm next year 2015. We don't have any more information about the location yet[...]

dalle

Mall of Scandinavia (Moset kallat) öppnar nästa år. Trolig placering på en brand store.

Myko

Citat från: dalle skrivet 17 September 2014 kl. 10:58
Mall of Scandinavia (Moset kallat) öppnar nästa år. Trolig placering på en brand store.

Hoppas inte.

Ras 74

Håller med Myko. Hellre i centrum. Kass med parkering men förmodligen fler som kommer gå dit.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

ByggareDan

Citat från: Myko skrivet 17 September 2014 kl. 11:00

Hoppas inte.

Låter ju inte helt otroligt med brand store placering i Moset då dom försöker locka med att vara lite exklusiva och det blir även en del andra flagship/brandstore där.
Öppning sker tydligen lönehelg September (nästa år)
Annars ska det ju byggas IKEA och affärer runt Globenområdet men det ligger längre fram i tiden så det låter inte tänkbart.
Mitt i city (Stockholm) är nog inte ett alternativ då det är svårt att hitta lokaler som är bra/rätt i storlek.
Hyran blir nog nästan dyrare i nybyggt köpc. än i city men man får den yta man vill ha på ett helt annat sätt än att ta över en felplacerad/konstig citylokal.

/ByggareDan

Myko

Om inte i City så i alla fall på rätt pendeltågslinje! (Och norr om stan!)

Roger Brickjet

Moset blir ypperligt om de bara riktar sig till Solnabor och fotbollsfans... ;)

:::::::

lingonfil

Där bor ju jag =)

Plötsligt känns det där jävla köpcentrumbygget inte lika jälvligt längre! Men stackars stackars plånbok...

Roger Brickjet

Citat från: lingonfil skrivet 18 September 2014 kl. 15:11

Där bor ju jag =)

Plötsligt känns det där jävla köpcentrumbygget inte lika jälvligt längre! Men stackars stackars plånbok...
Perfekt då får du vara förste PAB-väggs-rapportör! ;)

lingonfil

Citat från: Roger Brickjet skrivet 18 September 2014 kl. 18:02
Citat från: lingonfil skrivet 18 September 2014 kl. 15:11

Där bor ju jag =)

Perfekt då får du vara förste PAB-väggs-rapportör! ;)

Nemas problemas.

mechamike

Bytte rubrik på tråden för att spegla innehållet

?

Gideon

Man kan ju hoppas att de vill rekrytera nån Swebrickare som kanske även kan beställa hem lite fler bitsorter än vad som ryms på väggen. Det är ju bra AFOL-kundvård när de tar fram extra lådor med andra bitar när man besöker LEGO Stores ;)

Visst brukar de också anordna diverse AFOL-event i butikerna?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram