Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Snyltgäst

Jag tror inte jag vågar ta mig dit förrän tidigast nästa vecka och då gärna på dagtid, det där såg lite extremt ut faktiskt, tycker egentligen att det är märkligt att folk är så jäkla intresserad av en galleria öppning, finns väl inte så mycket nytt där förutom lego eller? Och alla kan väl inte vara så pass detikerade legofans, då skulle swebrick ha en 100 000 aktiva medlemmar

CopMike

Vi kom i tid för att se personalen peppa & köra high fives. Sedan fick två barn "klippa" det röda bandet med en stor gul sax i Lego.
Inget lokalt Stockholms set som exclusive, dock fick man 40138 Christmas Train och en Employee minifig polybag vid köp över 550:-.
Sitter på pendeln nu som ankommer Centralen. Det stod lätt 1000 pers i kö för att ens komma in i MOS!

MagnusP

Är det ens värt att svänga förbi vid 22-tiden måntro?

andli

Jag är besviken på er, nu har det varit öppet en timme och det finns fortfarande inte en lista över PAB:en :)

Funderar lite på att åka förbi en sväng sen lunch/tidig eftermiddag imorrn, eller så väntar jag helt enkelt till nästa vecka, butiken lär ju ligga kvar :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Myko

dalle

Nu sitter jag och Etzel på tåget mot Uppsala. Tok mycket folk. Svårt att ta sig ut.
Paj-väggen var så där. Ingen höjdarbit mer gamla standard bitar man sett på tidigare väggar.
Vi så också bandklippning mm. Mest personal från utlandet. Några svenskar som var Ny i jobb..

Etzel

Kul upplevelse får man ändå säga! Bra styrt av Dalle som såg till att vi ställde oss i kön i rätt tid. Strax efter fyllde det på med sjukt mycket folk. Man får se till att komma tillbaka och besöka butiken under mer sansade förhållanden. Tack för ikväll alla!

Mamman79

I denna butik blir det garanterat ett besök nästa gång vi är i storstaden  ;)
Hoppas ni som var där idag fyndade något riktigt fint  :)
Ingen som vet om de har/hade LEGO store employee minifig eller en kanske rent av en LEGO Brand Store liknande ?

Sockerbit

Väntar på tricken i Solna. Ja de har dinosaurier seten.

Peter S

Citat från: andli skrivet 12 November 2015 kl. 21:01
Jag är besviken på er, nu har det varit öppet en timme och det finns fortfarande inte en lista över PAB:en :)

Funderar lite på att åka förbi en sväng sen lunch/tidig eftermiddag imorrn, eller så väntar jag helt enkelt till nästa vecka, butiken lär ju ligga kvar :)
Har fotat väggen, men det blev bara halvbra bilder. Om någon lägger upp ett google-ark kan vi fylla på med gemensamma krafter. Själv har jag inget konto.

Etzel

Citat från: Mamman79 skrivet 12 November 2015 kl. 21:31
Ingen som vet om de har/hade LEGO store employee minifig
Ja, den fick man med gratis om man handlade idag! :)

Myko

Tack till er som var där för trevligt sällskap! När man väl börjat gå ut var det ingen återvändo. ..

Sollan

Nu har vi lyckats ta oss ut ur MOS och tagit oss till T-banan. Det var inte så lätt. Framme vid utgången stod det vakter och motade en hord med människor som ville komma in. Där kom vi inte ut, så det var bara att vända. Vi tog oss ut genom en nödutgång via en massa trappor.

Det bliv inget brick wall köp för min del. Ganska tråkiga bitar.

Kul har det varit i alla fall! Tack för idag!

lingonfil

Shit vad folk! Jag skymtade ett gäng swebrickare där framme vid PaB-väggen, men jag hade två ungar att hålla reda på.

Det var knappt att vi lyckades ta oss ut.

Det får bli ett nytt besök i helgen, då kanske man kan andas också. =)

Alla som tvivlat på att köpcentret kommer att dra tillräckligt med folk kan ju gå och lägga sig.