Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

darthmortar

"läskigaste" var när brandlarmet gick, förvisso falsklarm, och ingen reagerade. Hade däremot alla reagerat så oj oj oj.

Det var flera i personalen i legobutiken som pratade engelska eller danska. Inlånad personal? Fick desutom ingen storefigur =(
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

andreaseldh

Jag köpte 3001 i Tan och LBG och fick med några flower stem som folk tappade när de rafsade i burken ovanför, så jag passade på att korrigera detta i Google-arket. Annars kan jag väl säga som de flesta andra: Det var en intressant upplevelse, men så sjukt mycket folk att jag inte vill göra det igen. Jag är tacksam för att bestämde oss att se nya Star Wars-filmen några dagar efter premiären. Lite besviken på att butiks-setet inte fanns, men det kan dyka upp snart sa personalen. Slutligen vill jag tacka för trevligt sällskap och tipsa om en omärkt låda under Mercedes-Benz Arocs 3245, där man hittar PF-delar!

Lordflintstone

Ett nytt försök med bilder.

Pratade med en engelsk staf som hastigast om väggen. Han berättade hur det fungerar med beställning och rekommende att bli vänner med personalen för att påverka det bitar det kan välja.
Men tydligen får det bara välja från ett formulär som kommer ut.
Men om Swebricks styrelse kunde få en titta och säga en kommentar innan varje val skulle de ju gagna alla.
Över lag såg man att barnen var vid figur byggar ståndet och AFOL's vid väggen.

Trevligt som ny att få fler ansikten till namn under "för festen"

lindyhep

Om jag förstod tjejen jag pratade med rätt ska de vara 16 anställda där men ingen butikschef har ännu anställts.

Har de inga korgar att bära sina saker i i andra legostores heller? Räknar de med att folk inte handlar mer än de kan bära?

Sockerbit

Jag har inte sett korgar på någon Lego Store. Man ska köpa ett riktigt stort set och stapla resten ovanpå  :)

darthmortar

Citat från: lindyhep skrivet 13 November 2015 kl. 07:29
Om jag förstod tjejen jag pratade med rätt ska de vara 16 anställda där men ingen butikschef har ännu anställts.

Har de inga korgar att bära sina saker i i andra legostores heller? Räknar de med att folk inte handlar mer än de kan bära?

Detta med korgar har jag också tänkt på. Fanns varken i London eller Wien. Folk har väl helt enkelt inte råd med allt för mycket.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

andli

Citat från: Magnusengstrom skrivet 12 November 2015 kl. 22:50

Lägg inte ner för mycket tid på dokumentet.

Finns dessa sidor.
http://www.brickbuildr.com/index.php/view-store/?store=134
http://wallofbricks.com/index.php

Nejdå, lite pill nu och då kanske det blir dock :)

Ingen av dem verkar låta vem som helst redigera direkt, utan man ska maila in en lista....

Funderar på om man ska ha senaste ändringsdatum för varje box, ger det något?
Det kommer ju ligga ungefär samma 3001 i botten hela tiden, så där säger ju ett gammalt datum inget...
Ett bekräftelsedatum är ju då bättre!

Och på tal om korgar har jag ett svagt minne av att kunden före mig i Paris plockade upp låder ur något, men det kan ju varit en barnvagn...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

o0ger

Bra att ni överlevde allihop! Nu får vi börja jobba på relationerna.

Jag tycker vi kör på andlis dokument. Jag har aldrig använt de där andra sajterna och kommer förmodligen aldrig göra det heller. Jag vill kunna gå in i en tråd på Swebrick och kolla om jag nån gång ska åka till Lego BS.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Jag har varit i ca 20 Brand Stores och ingen har haft något korgsystem eller liknande. Däremot finns det en butik i Billund som tillämpar "stor svart konstmaterialspåse/bag"-systemet ;)!

ByggareDan

Verkar som om ni hade en trevlig em/kväll om än lite trångbodd.
Alltid trevligt o se bilder, blir nog ett besök till veckan för min del.
Har inte hittat burkpris i tråden men om nån vet, vad kostade Pick à bit burkarna?

/ByggareDan

dalle

Citat från: ByggareDan skrivet 13 November 2015 kl. 08:55
Har inte hittat burkpris i tråden men om nån vet, vad kostade Pick à bit burkarna?

/ByggareDan

Om jag minns rätt är det 199:- för en stor burk.

lindyhep

Stor 199 o liten 99.

Stor svart påse känner jag igen men även där bad jag senast om en liten gul för att separera ut allt småplock så det blev lättare att scanna de stora frp i svarta påsen vilket de var tacksamma för i kassan. Där sa hon som "vaktade kön" att de faktiskt funderat på att ha korgar också ;)

Tobbe Arnesson

I London uppmuntrade de mig att lägga ifrån mig sakerna i en personlig hög på kassadisken. Funkade fint.

Men vad är det för fel på folk? Tusentals som vill vara först in i kommersialismens högborg, bra på sätt och vis att hjulen snurrar iofs..
Blogg: Robotkampen

Skafte

Citat från: lindyhep skrivet 13 November 2015 kl. 09:36
Stor 199 o liten 99.

Ingen mening att köpa stora då. Liten rymmer (på millilitern!) hälften av en stor, men eftersom man mökar in så mycket man kan i locket så får man mer i två små än i en stor. Bottnen i de små är dessutom lättare att få ner lite större bitar i.

Var det som i andra butiker billigare om man har en burk med sig - alltså satt de på en klisterlapp med streckkod till nästa gång?

Etzel

Citat från: Skafte skrivet 13 November 2015 kl. 10:00
Citat från: lindyhep skrivet 13 November 2015 kl. 09:36
Stor 199 o liten 99.

Ingen mening att köpa stora då. Liten rymmer (på millilitern!) hälften av en stor, men eftersom man mökar in så mycket man kan i locket så får man mer i två små än i en stor. Bottnen i de små är dessutom lättare att få ner lite större bitar i.

Var det som i andra butiker billigare om man har en burk med sig - alltså satt de på en klisterlapp med streckkod till nästa gång?
En mening med att köpa stor är ju att den rymmer mer dricka när man har den som mugg på eventen. ;)
Jag fick ingen streckkod på min mugg, det enda de tejpade fast var en lapp med den vanliga varningstexten om småbitar.