Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

pareriksson

Citat från: Snyltgäst skrivet 16 November 2015 kl. 11:45
Jag startar om en tråd, kallar den Lösvikts lego väggen på MOS, om det är tydligt nog, så kan alla som inte diskuterar det fortsätta här, bra idé Tektor
Finns det fler lösvikts-väggar i Sverige som är intressanta? Jag har inte varit på Ebrix nya butik, men de har en del lösvikts-lego (bilden) tydligen.

simme

Kan börja med bitar som jag själv fick tag i...

87552 i trans clear
4073 i svart
4073 i trans clear
6148 i grön
3031 i tan
3031 i LBG
3034 i röd
60623 i vit
60596 i vit
3035 i svart
98138pb007 i vit
3069 i rosa
3069 i lila
3028 i grön tror jag...
3001 i tan
3001 i LBG
Sen fanns de säkert flera som jag har 'missad'

Snyltgäst

Men hur många sorters lösvikt har det, typ en runt 100 tänkte jag borde vara rimligt, men det kanske är att ha för höga krav?

o0ger

Det finns redan webbaserade tjänster för detta. De länkas i tråden om butiken.

Där finns också en länk till ett google-dokument som är hyffsat komplett.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Nu tror jag det blev lite tokigt, tektor efterfrågade nog en tråd för PAB-väggar generellt istället för specifikt den i MOS. En sån tråd finns nu här (tack Nextuz!): http://www.swebrick.se/index.php?topic=9295.0

Jag har därför slagit ihop den här tråden igen med den gamla MOS-tråden.

MVH
Swebrick moderator

Skafte

Ja och nu när tråden är 30 sidor lång så kanske det vore på sin plats med en dedikerad tråd till PaB-väggen i Stockholm? Eller åtminstone lägga in länk till andlis inventeringsark i första posten?

Snyltgäst

Citat från: o0ger skrivet 16 November 2015 kl. 12:35
Det finns redan webbaserade tjänster för detta. De länkas i tråden om butiken.

Där finns också en länk till ett google-dokument som är hyffsat komplett.

Jo men vart, det kommer ju ta en kvart att gå igenom hela tråden, tänkte därför det kunde ha varit nice att skapa en ny bara för det syftet, men jaja, någon som har den lättillgängligt kanske kan reposta den?

Snyltgäst

Citat från: Myko skrivet 16 November 2015 kl. 12:41
Nu tror jag det blev lite tokigt, tektor efterfrågade nog en tråd för PAB-väggar generellt istället för specifikt den i MOS. En sån tråd finns nu här (tack Nextuz!): http://www.swebrick.se/index.php?topic=9295.0

Jag har därför slagit ihop den här tråden igen med den gamla MOS-tråden.

MVH
Swebrick moderator

Men nu gjordes det ju en tråd om hur man packar muggar, inte om lego väggar generallt?

andli

Citat från: Skafte skrivet 16 November 2015 kl. 12:44
Ja och nu när tråden är 30 sidor lång så kanske det vore på sin plats med en dedikerad tråd till PaB-väggen i Stockholm? Eller åtminstone lägga in länk till andlis inventeringsark i första posten?

Jag skred till handling och skapade en ny tråd med min länk först :)
http://www.swebrick.se/index.php?topic=9296.0
Då har jag koll på förstaposten med :D
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Tektor

Citat från: Myko skrivet 16 November 2015 kl. 12:41
tektor efterfrågade nog en tråd för PAB-väggar generellt istället för specifikt den i MOS

Jag var avsiktligt ospecifik i mitt önskande för att sondera terrängen. :)
En tråd om det lokala sortimentet och en om packningstips är en utmärkt lösning vad mig anbelangar.

Peter S

Citat från: Peter S skrivet 12 November 2015 kl. 22:51
Ska vi nåla fast arket i en egen tråd i "Var köper man"-kategorin?
Tråd skapad... Tack Andli. Ska vi nåla fast den också?

Peter S

Citat från: Gideon skrivet 13 November 2015 kl. 21:12

Men jag tycker nog ändå att vi borde se till få igång http://www.brickbuildr.com/index.php/view-store/?store=134 och se till att den hålls uppdaterad, den är avsevärt lättare att hitta för utomstående också. Jag kollade ju t ex inte ToroLUGs forum för nåt Google-ark när jag skulle kolla vad som fanns på väggen i Toronto utan gick ju såklart in på BrickBuildr ;)

Det verkar ju som om de kan släppa in folk att sköta uppdateringarna där:
CitatIf you want to help contribute information about this store, Flickr-mail or e-mail me.
De vill att man mailar på Flickr-mail eller loggar in med Flickr-konto, så det är uteslutet för mig. Det finns inget som hindrar att någon tar på sig att reläa informationen som läggs upp i vårt ark. Jag har uppdaterat alla fält idag.

Huvudfoting

Nu har även jag varit där - vet nog inte vad jag förväntade mig. Men ingen direkt WOW-känsla infan sig. Priserna höga och utbudet ok. Hade nog även förväntat mig mer alternativ på PaB-väggen. Men kul att det finns i Sverige nu och bra för varumärket.

Noterade att all personal hade en skylt som det stod "Nytt på jobbet" fäst vid bröstet... Undrar om dom var till salu?

dalle

"Ny i jobb" tror jag tom att det står på deras skyltar. Det känns väldigt seriöst att de inte ens kollar upp mer än en googletranslatesökning vad det ska stå på personalens skyltar.

Myko