Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

Jag tolkade den raden som att det var dit man skulle maila eventuella uppdateringar.

Men visst är det bra om någon av de stora sidorna är uppdaterade...
Men ingen sida kommer vara 100% rätt hela tiden, om nu inte PeterS fortsätter sin dagliga kontroll :P

För tillfället är google dokumentet det ända som finns...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Gideon

Jag tolkar det som att de behöver få in information kring vilken "geometri" väggen har och att de vill ha någon lokal förmåga som får tillgång till att uppdatera.
Men oavsett hur vi gör det så är det viktiga ju att informationen hämtas in och att det görs relativt regelbundet även när butiken är gamla nyheter. Om sen det går via ett Google-ark eller görs via BrickBuildrs formulär spelar väl mindre roll, det går väl rätt lätt uppdatera BrickBuildr med infon från Google-arket också (iaf om det arket skulle få ett fält för hur fulla lådorna är, vilket dock känns som information som allt för snabbt blir inaktuell :P )
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Majkel

Jag har för mig att det blev 700st 2x2 tiles i en burk om man bara hällde ner dom. 

Jag hade visst för mig fel  :-[ 400 verkar det vara.

Manne

Ozp fixade en stor burk med 1x4 Tiles till mig en gång.. Efter räknandet så fick jag ihop 671 Tiles i burken totalt..  Kan ju vara ett riktmärke där..

Med vänlig hälsning, Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

dalle

Mitt premiär inköp blev 1122 bitar. Ger väl ett bitpris på knappt 18 öre. Ska påpekas att uppfyllandet av muggen skedde under ett visst kaos.

andreaseldh

Citat från: dalle skrivet 14 November 2015 kl. 09:48
Ska påpekas att uppfyllandet av muggen skedde under ett visst kaos.

Vilken underbar underdrift!

Gideon

Nu har jag nyttjat arket, svägerskan köpte ett par små koppar åt mig med innehåll som var lätt att beställa. Hon tyckte att jag hade otäckt bra koll på väggen ;)

Små koppar pga motiveringen från CopMike, som dessutom blir ännu bättre eftersom de små kopparna är ännu billigare i Sthlm jämfört med de stora än i uppsatsen på 1000steine.

Nån som har frågat förresten om de säljer hela papplådor med bitar och vad de i så fall kostar...?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Bulken

Någon som testat att fylla en liten kopp med vatten för att sedan hälla i en stor?  Tänkte om förhållandet är exakt 1:2.

Magnusengstrom

Citat från: Bulken skrivet 15 November 2015 kl. 19:18
Någon som testat att fylla en liten kopp med vatten för att sedan hälla i en stor?  Tänkte om förhållandet är exakt 1:2.

Läs dokumentet copmike länkar.

lingonfil

Efter ett nytt besök i affären så kan jag svara på min egen fråga. Ca 400 tiles 2x2 går ner i en liten kopp. Det blir ett rätt bra bitpris.

Nybohov Creation Ltd.

Brukar 98138 i LBG finnas i dessa butiker?

Jag behöver något hundratal.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

andli

Tidigare under året fanns den i Paris, jag har fått känslan av att den har varit en frekevent besökare på PABer.
Men historiskt säger ju inget om framtiden.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Tektor

Finns det möjlighet att flytta, dela eller starta om tråden nu när den har en massa matnyttigt om just lösviktsväggen?
Info om hur man packar, länk till klosslistan etc vore ju najs om det fanns i en mer uppnaglad form.
Det kanske redan finns tråd eller wiki för det?

Jag är lite för noobig här på forumet för att ha koll på rutinerna, så jag nöjer med mig att lyfta frågan :)

Snyltgäst

Jag startar om en tråd, kallar den Lösvikts lego väggen på MOS, om det är tydligt nog, så kan alla som inte diskuterar det fortsätta här, bra idé Tektor

Snyltgäst

Av inspiration från vår fellow member (någon som har en bra översättning på det uttrycket på Svenska) Tektor så tänkte jag att vi kör en separat tråd här om bara lösvikt i legobutiken på MOS gallerian i Solna. Till att börja med någon som har tagit en bild på hela väggen så man kan se vad de har, var faktiskt där själv igår med jobbet, men hade inte så mycket tid och hade helt förträngt att det fanns en sådan vägg, är det någon som har tagit någon bra bild så man ser vad de har?