Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Återigen - är det kl. 20 som man först öppnar eller är det då den officiella öppningen sker?

dalle

Min chef sa att han såg en annons i helgen. Han tror att han såg den i Aftonbladet. Är det någon här som har sett den annonsen. Där kanske det står när den öppnar på torsdag. Själv var jag upptagen med annat i helgen så jag läste ingen kvällstidning.

andli

Om man ska lita på hemsidan, http://mallofscandinavia.se/oppettider/

så är det :

Torsdag 12 Nov
Butiker & Restauranger 20-24
SF Bio 20:00-00:15

Fredag 13 Nov
Butiker 10-20
Restauranger 10-22
SF Bio 09:00-00:15

Lördag 14 Nov
Butiker 10-21
Restauranger 10-24
SF Bio 09:00-00:15

Söndag 15 Nov
Butiker 10-20
Restauranger 10-22
SF Bio 09:00-21:45

Finns säkert något vip evenemang före det officiella öppnandet...

LEGO har ju nu kommit med på de officiella listan med :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

pareriksson

Är det någon som planerar att åka till torsdags-öppnandet från Karlstad/Örebro-trakten så liftar jag gärna med. Jag kommer vara på släktbesök i Karlskoga kring det datumet.

Gideon

Borde nog planera in en helg i Stockholm snart...
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Tektor

Lego har även annonserat tiden via Facebook:
"Kom till oss den 12 november från kl 20.00 och fira öppningen med oss"

mossarp

Kan någon vänlig själ göra ett reportage med lite bilder mm?
Och dessutom kolla om de verkligen har alla set i butiken som t ex Scooby Doo och alla Exclusives?

humlan

Citat från: mossarp skrivet 09 November 2015 kl. 13:34
Kan någon vänlig själ göra ett reportage med lite bilder mm?
Och dessutom kolla om de verkligen har alla set i butiken som t ex Scooby Doo och alla Exclusives?

Vi vill se bilder!  ;D
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

dalle

@Pekblom: var i byggnaden ligger shopen? Vilken våning, vilken ingång och vilken sida finns butiken. Jag var inne på en rundvandring för ett par månader sedan och det är stort därinne.

krakfot

Jag kommer vara i Sthm den 12 så vilka kommer jag träffa? skall vi samlas på nått ställe efter invigningen och prata & äta. Detta kanske står någon stans men jag hittar det inte nu :)

dalle

Citat från: krakfot skrivet 10 November 2015 kl. 13:35
Jag kommer vara i Sthm den 12 så vilka kommer jag träffa? skall vi samlas på nått ställe efter invigningen och prata & äta. Detta kanske står någon stans men jag hittar det inte nu :)

Jag kommer att gå kurs därute i Arenastaden fram till 16. Sen tänkte jag hänga där tills det öppnar.

Sollan

Jag kommer dit och äter eller fikar gärna :D

Pekblom

Citat från: dalle skrivet 09 November 2015 kl. 22:44
@Pekblom: var i byggnaden ligger shopen? Vilken våning, vilken ingång och vilken sida finns butiken. Jag var inne på en rundvandring för ett par månader sedan och det är stort därinne.
Om jag förstår det rätt är det "yta 4-020" vilket bör betyda våning 4 butik 20.
Om man kommer in från pendeltågsingången är det rakt in på plan 4 ca 200metet på höger hand kan nog vara butik 20 räknat på höger hand.. Skall försöka ta en bild av kartan i morgon.

Lordflintstone

vi är nog ganska många nu som tänker hänga på låset.
skall vi mötas någon stans innan för att äta och vänta in 20:00 slaget?
Det finns nog några hak i närheten vi kan sitta.
Pekblom har du något förslag på ett hak som inte är så dyrt? (man vill ju bränna pengarna på Lego.)  ;)