Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Citat från: Memmla skrivet 04 November 2015 kl. 21:54
Blir ivägskickad på utbildning i Solna den 18:e förmodligen så blir eventuellt så att jag stannar en natt i Stockholm när jag ändå är ledig dagen efter och passar på att shoppa lite.  :D Måste utvärdera hur värt boende jag kan hitta.

Om vi har Swebrick-post så kan vi väl ha Swebrick-hotell också. Gratis soffplats finns i Kungsängen om annat är för dyrt.

Pekblom

Det är inte bar vi nördar som tycker att en helt tom LEGO butik är värd att se på. Jag ser inte den här typen av beteende utan för andra butiker. Att grupper av besökande stannar upp och fotograferar en som sagt helt tom butik. vi är inte ensamma om att gilla det och vi kommer inte vara ensamma när den öppnar.  ;)

Record

Citat från: Gideon skrivet 04 November 2015 kl. 23:47
Citat från: Record skrivet 04 November 2015 kl. 23:17
Kul, jag kommer också vara i Stockholm den 18-19, skall ställa ut ett gammal pappersbruk ;) på Stockholm waterfront, hoppas få lite tid till att  komma förbi butiken :)
Tar du beställningar till Västerbergslagen om det finns lämpliga bitar som bara kan ösas ner i burkarna? ;)

Tar jag mig dit så skall det väl fixa sig med det :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Peter

Lång tråd, så det blir dum fråga: Har jag fattat rätt att den öppnar den 12, så när jag passerar området på em den 13:e borde man alltså stanna till och se om det är några PAB-klossar kvar?  ::)

Memmla

Citat från: Myko skrivet 05 November 2015 kl. 07:59
Citat från: Memmla skrivet 04 November 2015 kl. 21:54
Blir ivägskickad på utbildning i Solna den 18:e förmodligen så blir eventuellt så att jag stannar en natt i Stockholm när jag ändå är ledig dagen efter och passar på att shoppa lite.  :D Måste utvärdera hur värt boende jag kan hitta.

Om vi har Swebrick-post så kan vi väl ha Swebrick-hotell också. Gratis soffplats finns i Kungsängen om annat är för dyrt.

Ah ja! Är det lätt att ta sig dit med tåg/tunnelbana? (kommer ju från obygden så är lite lätt livrädd för tunnelbanor och pendeltåg)  I sånt fall kanske jag slår till på det erbjudandet. :)

Peter

Tågen till Kungsängen går på vanligt spår, ungefär som i Storvik. ;-)

Memmla

Ah se där, då kanske jag också klarar det  8)

Gideon

Citat från: Peter skrivet 05 November 2015 kl. 20:37
9 V eller PF? :)

(Sorry för offtopic, kunde inte låta bli)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Peter

Sannolikt
Citat från: Gideon skrivet 05 November 2015 kl. 21:11
Citat från: Peter skrivet 05 November 2015 kl. 20:37
9 V eller PF? :)

(Sorry för offtopic, kunde inte låta bli)
Sannolikt UIC60, med Pandrol eller ev Fast-clip på betongslipers. I bägge fall matning med 15 kV 16 2/3 Hz, matat från enfasnätet på 2x66 kV på bägge platser.... Sorry, kunde inte heller låta bli. :-)

andreaseldh

Till Memmla: Om du kommer med tåg via Västerås så borde det vara enklast att byta till pendeltåg i Bålsta, det är två stationer från Kungsängen.

Memmla

Citat från: andreaseldh skrivet 05 November 2015 kl. 23:32
Till Memmla: Om du kommer med tåg via Västerås så borde det vara enklast att byta till pendeltåg i Bålsta, det är två stationer från Kungsängen.

Nej jag kommer befinna mig i Solna så utgår därifrån :)

andreaseldh

Citat från: Memmla skrivet 06 November 2015 kl. 07:14

I så fall blir det spårvagn till Sundbybergs station för byte till Pendeltåg.

Och off topic: Båda dessa har spårvidden 1435 mm. Spårvagnen matas med 700 volt likspänning, för Pendeltåget se ovan.

Tektor

Citat från: andreaseldh skrivet 06 November 2015 kl. 10:05

Om man är i Solna och ska till Solna kan man också tänka sig att man promenerar  8)

andli

Citat från: Tektor skrivet 06 November 2015 kl. 13:19
Citat från: andreaseldh skrivet 06 November 2015 kl. 10:05

Om man är i Solna och ska till Solna kan man också tänka sig att man promenerar  8)
Tyckte jag med innan jag läste lite bakåt, diskutionen handlar om att ta sig till Kungsängen.... :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Tektor

Citat från: andli skrivet 06 November 2015 kl. 13:35
Tyckte jag med innan jag läste lite bakåt, diskutionen handlar om att ta sig till Kungsängen.... :)

Jo, jag retas bara. Fredagsuppsluppen. Sorry. :)