Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Ugh måste facken sitta så lågt, vet de inte att genomsnittsköparen är 1,70!?

Tektor

Citat från: Pekblom skrivet 04 November 2015 kl. 17:24
Kunderna kan inte komma in bakom hyllan med P&B

Trevligt med mer detaljer!
Jag blev lurad av att jag inte fattade att det var sånt stort avstånd mellan disken (diskarna) och plockväggen.

Nilsson.calle

Tänkte nog försöka komma på öppningskvällen.
Är det någon mer som tänkte komma ?

Har någon hört / sett något i samband med öppnandet ? Rabatter erbjudanden etc ?

Magnusengstrom

Ser ut att vara gott om plats vid väggen, inte som i Köpenhamn där man knappt får plats två på bredden mellan väggen och bänken.

Dark_Link

Citat från: Myko skrivet 04 November 2015 kl. 19:22

Håller med! Får leja något barn att plocka bitar ur de nedre facken åt mig. :P

Gideon

Citat från: Dark_Link skrivet 04 November 2015 kl. 20:04
Citat från: Myko skrivet 04 November 2015 kl. 19:22

Håller med! Får leja något barn att plocka bitar ur de nedre facken åt mig. :P
Eller be personalen ta fram en påfyllningslåda att ösa ur ;)
Ibland kan man för övrigt köpa hela lådorna, tror att de brukar kosta runt $100 i Amärikat.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Markus

Citat från: Nilsson.calle skrivet 04 November 2015 kl. 20:03

Har någon hört / sett något i samband med öppnandet ? Rabatter erbjudanden etc ?

Jag kommer definitivt vara där. Jag känner på mig att det blir en hel del folk vid invigningen.
Min gissning är att om man köper för ett visst belopp, t ex över 350:- eller 500:-, så får man en   :)

Jag kommer mest dit för att titta och möjligtvis (garanterat) handla lite grann.  :D

Dark_Link

Citat från: Gideon skrivet 04 November 2015 kl. 20:09
Ibland kan man för övrigt köpa hela lådorna, tror att de brukar kosta runt $100 i Amärikat.

DET låter bra, skulle behöva en i formen av DBG 3068b

Magnusengstrom

Citat från: Dark_Link skrivet 04 November 2015 kl. 20:23
Citat från: Gideon skrivet 04 November 2015 kl. 20:09

DET låter bra, skulle behöva en i formen av DBG 3068b

Sån låda har dom aldrig inne ;)

Memmla

Blir ivägskickad på utbildning i Solna den 18:e förmodligen så blir eventuellt så att jag stannar en natt i Stockholm när jag ändå är ledig dagen efter och passar på att shoppa lite.  :D Måste utvärdera hur värt boende jag kan hitta.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Memmla skrivet 04 November 2015 kl. 21:54
Blir ivägskickad på utbildning i Solna den 18:e förmodligen så blir eventuellt så att jag stannar en natt i Stockholm när jag ändå är ledig dagen efter och passar på att shoppa lite.  :D Måste utvärdera hur värt boende jag kan hitta.

Typiskt att bli ivägtvingad på det där sättet.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Record

Kul, jag kommer också vara i Stockholm den 18-19, skall ställa ut ett gammal pappersbruk ;) på Stockholm waterfront, hoppas få lite tid till att  komma förbi butiken :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Gideon

Citat från: Record skrivet 04 November 2015 kl. 23:17
Kul, jag kommer också vara i Stockholm den 18-19, skall ställa ut ett gammal pappersbruk ;) på Stockholm waterfront, hoppas få lite tid till att  komma förbi butiken :)
Tar du beställningar till Västerbergslagen om det finns lämpliga bitar som bara kan ösas ner i burkarna? ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Pekblom

Citat från: Nilsson.calle skrivet 04 November 2015 kl. 20:03

Min plan är att sänka ett par öl och en bugare på värdens största O´LEARYS med några arbetskamrater. Vi har under en tid utvecklat någon form av hat-kärlek till den platsen.  ;)
Innan det kommer jag nog att dra ett par varv genom den färdiga gallerian och så klart besöka LEGO-store. Jag är även nyfiken på vad TRU och DisneyStore har att erbjuda. Jag har inte riktigt fattat vilken tid butikerna öppnar officiellt. De kommer tydligen öppna före lunch men inte för oss vanliga dödliga. Men jag är osäker som sagt. Har inte forskat i det, hör bara rykten.
Har inte hört någonting om invigningserbjudanden. Det behövs nog inte för att locka dit folk. Det kommer vara packat. Det är jag helt övertygad om.

Memmla

Citat från: Nybohovsbyggarna skrivet 04 November 2015 kl. 22:10

Typiskt att bli ivägtvingad på det där sättet.

Haha ja eller hur, jättejobbigt.  ;)