Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Invigningen är ju dock en torsdagskväll. Vet inte ens om butikerna kommer ha öppet (fast konstigt vore det väl annars..)

dalle

Citat från: byStfn skrivet 03 November 2015 kl. 01:56
Invigningen är ju dock en torsdagskväll. Vet inte ens om butikerna kommer ha öppet (fast konstigt vore det väl annars..)

Invigningen kan vara en officiell invigning av själva köpcentrat. Butikerna kan öppna redan tidigare på dagen.

Lordflintstone

Citat från: dalle skrivet 03 November 2015 kl. 05:41
Citat från: byStfn skrivet 03 November 2015 kl. 01:56

Invigningen kan vara en officiell invigning av själva köpcentrat. Butikerna kan öppna redan tidigare på dagen.

Då prövar jag att åka direkt efter jobbet, är det inte öppet får man väll sitta och hänga på restaurang.

Skulle vara kul med en diskret röd kloss som man kan festa på jacka eller tröja för att känna igen en Swebrickare. Kanske kan man limma en säkerhetsnål på en kloss.

Pekblom

Utan att göra någon djupare analys så ser allt klart ut.. men det saknas något  ;)

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Pekblom skrivet 03 November 2015 kl. 06:35
Utan att göra någon djupare analys så ser allt klart ut.. men det saknas något  ;)

Jag tycker det ser bra ut - ingen trängsel.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

robinnilsson403

I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Skafte

Nu sitter "Pick a Child"-skylten högre än på de förra bilderna. Verkar bli 12x6 plockbara fack. Kom ihåg att det är bättre värde att köpa små burkar!  :)

Edit: det är mindre än hälften av Köpenhamnsbutiken, den har 28x6 enligt Brickbuildr. Några fack tomma där, men så är det väl överallt. Hoppas att de utökar väggen när de märker hur poppis det är. Sen är det ju ofta samma bit i flera fack.

CopMike

Tack för dom kontinuerliga uppdateringarna!

När tror vi att butiken öppnar för dagen?

erik1107

Åh nej, allt lego är redan slut! Och orderstop är det också...vi får vänta till nästa år då  ;D

Skafte

Citat från: CopMike skrivet 03 November 2015 kl. 09:23
Tack för dom kontinuerliga uppdateringarna!

När tror vi att butiken öppnar för dagen?

lego.com står det att den öppnar den 12:e och att öppettiderna (inte specificerat den dagen, men ändå) är 10-20 alla dagar. Men det behöver ju inte betyda något. När BR skulle öppna i Visby såg det på hemsidan ut som om det var öppet två veckor innan de verkligen öppnade.

Ichigo

Vet inte om det är redan nämnt tidigare, men nu rekryterar de supervisor och försäljningspersonal till lego store.

mechamike

Citat från: CopMike skrivet 02 Oktober 2015 kl. 13:46
Citat från: Record skrivet 01 Oktober 2015 kl. 20:49
Detta låter som en bra ide, dock tror jag att det kommer försvinna i mängden den dagen, vi i styrelsen/staff, får funderar på hur vi skall ta detta på för sätt, vi är den enda Svenska lug:en, så att vi får en bra relation med butiken och dess personal är av yttersta vikt, de bör få en chans att bekanta sig med begreppet AFOLs osv.
Jag har sagt det förut, antagligen bara muntligt, men jag anser att vi ska kontakta LEGO och erbjuda dom ett möte mellan den kommande personalen och representanter från Swebrick. Där ska vi utbilda dom i vad dom kan tänkas mötas av såsom vuxna som står i timmar och packar bitar på det mest optimala sättet, klämmande på CMF-påsar, frågor om kommande set som dom själva inte vet om, ohemult stora inköp mm - dvs mötet med en Afol! Detta för att grundlägga ett fruktbart "samarbete" framåt.

Jag har börjat jobba för detta den officiella vägen.. Tyvärr är jag nu tillbaka på ruta ett igen efter en looping inne hos Lego.. men jag tror nog det löser sig.. (så småningom)
?

Tektor

Citat från: Ichigo skrivet 03 November 2015 kl. 10:52
Vet inte om det är redan nämnt tidigare, men nu rekryterar de supervisor och försäljningspersonal till lego store.

Jo, jobbannonserna har varit vår bästa källa från i somras fram tills nyligen. Nu är Pekbloms insiderjobb vår bästa källa :)

Peter S

Citat från: Skafte skrivet 03 November 2015 kl. 09:10
Nu sitter "Pick a Child"-skylten högre än på de förra bilderna. Verkar bli 12x6 plockbara fack. Kom ihåg att det är bättre värde att köpa små burkar!  :)

Edit: det är mindre än hälften av Köpenhamnsbutiken, den har 28x6 enligt Brickbuildr. Några fack tomma där, men så är det väl överallt. Hoppas att de utökar väggen när de märker hur poppis det är. Sen är det ju ofta samma bit i flera fack.
I berlin kommer man åt hyllan från båda hållen och här ser det också ut som att det är butiksyta bakom PaB-väggen. Och ingen annan hylla verkar heller skymma sikten bakåt, så generellt sett borde det kunna vara 2x12x6 behållare.