Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Spännande Pekblom!

Har de lyckats tillsätta en butikschef då?

Pekblom

Det har jag absolut ingen aning om. Jag är enbart intresserad av produkterna, alltså LEGObitarna.
Tyckte bara att det är kul att veta var den kommer att ligga. Den ligger bra.

mssm

Citat från: Pekblom skrivet 13 Oktober 2015 kl. 16:16
Var jag första AFOL i butiken?

I dag har jag varit i butiken.  ;D
Lägger inte ut några bilder efter som jag förmodar att inte TLG vill det? Man har inga skyltar där det står vad det skall bli vilket nästan alla andra butiker har, men när jag gick förbi den så såg jag direkt att det var LEGOs färger och deras formspråk.
De ser ut att liga bra till och kommer så vitt jag ser vara klara i god tid utan problem.

Vet inte om det har sagts någonstans i tråden, men öppningen sker på kvällen klockan 20. Värt att nämna kanske för er som tänkt resa. Jag är där. ;)

byStfn

Det lockar enormt att dra dit. Hoppas att jag får den säck pengar jag väntat på lagom till öppnandet så jag kan bränna det på premiären!

robinnilsson403

Synd att det ska vara så sent... Det får bli ett besök runt lucia istället, för då borde det ha dykt upp ett antal recensioner, och en aktuell lista över PAB-väggen. :)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Odidoma

Citat från: Pekblom skrivet 13 Oktober 2015 kl. 16:31
Det har jag absolut ingen aning om. Jag är enbart intresserad av produkterna, alltså LEGObitarna.
Tyckte bara att det är kul att veta var den kommer att ligga. Den ligger bra.
Jag har hört att den ska ligga på plan fyra och vara 300 kvm stor, kan det stämma?

b0D3N

En första bild på deras pick a brick vägg från deras Facebooksida.

Skafte

Är det inte risk att det är en bild någon annanstans ifrån? Verkar osannolikt att de fyllt PaB-väggen två veckor innan de öppnar.

Risgrynsgrot

Google bildsökning ger iallafall inga resultat, så bilden verkar vara opublicerad.. Inte konstigt att affären är klar ett par veckor innan "invigning"

Pekblom

Pekblom

Det ser mer ut så här...

Ozp

o0ger

Det är ju ett &-tecken. Det står nog Pick & Build.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Tektor

Skiljer sig Pick & Build från andra sätt att sälja Lego i lösvikt? Eller är det samlingsnamnet för "Pick a Brick" och "Pick a model"?

shiftaltcmd

Gillar Pick & build bättre. Det är ju för att bygga som vi köper lösbitarna, då kan man utelämna ordet brick.
I de officiella legobutikerna köper man på volym. Finns olika stora förpackningar att fylla. Och en hel del på nätet om man söker hur man optimerar det hela för att få så många bitar som möjligt.
På Legoland köper man på vikt.