Lego butik i Mall of Scandinavia i Solna

Startat av Svegon, 16 September 2014 kl. 11:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Pekblom

Tror inte det här handlar om "The STORE" men det ger en liten inblick i hur det har varit.
http://www.svd.se/invigningsflopp--hms-flaggskepp-hinner-inte-oppna/om/bygget-av-mall-of-scandinavia
PS. Vi är klara  ;D Ds

Gideon

Hoppas vi får en utförlig eventrapport med många bilder :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Sirre

Jag planerar också att komma! Låter schysst att mötas upp nånstans, om det går att anordna. Annars ses vi väl i Lego-butiken. ::)

lingonfil

Citat från: Lordflintstone skrivet 10 November 2015 kl. 18:10
vi är nog ganska många nu som tänker hänga på låset.
skall vi mötas någon stans innan för att äta och vänta in 20:00 slaget?
Det finns nog några hak i närheten vi kan sitta.
Pekblom har du något förslag på ett hak som inte är så dyrt? (man vill ju bränna pengarna på Lego.)  ;)

Jag kan rekomendera pizzorna på Basic Bar på Råsundavägen en bit från MoS mitt emot pendeltåget - det är mitt stammispizzaställe. =) Indiern vid pendeltåget är en annan favorit, men man får betala lite mer än vad man brukar för indiskt. Om man kommer från tunnelbanan och stannat i Solna Centrum så ska kinakrogen vid nordöstra ingången till Solna Centrum vara riktigt bra.

byStfn

Åh, vilket dilemma! Jag har blivit erbjuden jobb på torsdagskvällen så frågan är hur värt det är att gå på öppningen? Missar jag något som inte finns där på fredagen? Och kan köpas för lönen jag får på torsdagen ;)

Ingen som sitter inne på inside info angående öppningen eller som varit på andra butikers öppningar?

Gideon

Kom ihåg förresten att notera/ta bilder av innehållet på PaB-väggen så vi kan börja hålla koll på vad som finns där.
Vi borde nog se till att få in Stockholm i systemet på BrickBuildr också. http://www.brickbuildr.com/index.php/all-stores/
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Lordflintstone

Då tycker jag vi säger Basicbar som lingonfil föreslog.

Kl 18:00 eller?

Vilka kommer? Fyll på under.

Lordflintstone.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: byStfn skrivet 11 November 2015 kl. 02:13
Åh, vilket dilemma! Jag har blivit erbjuden jobb på torsdagskvällen så frågan är hur värt det är att gå på öppningen? Missar jag något som inte finns där på fredagen? Och kan köpas för lönen jag får på torsdagen ;)

Ingen som sitter inne på inside info angående öppningen eller som varit på andra butikers öppningar?

Ta jobbet och köp Lego för pengarna!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

krakfot

Citat från: Lordflintstone skrivet 11 November 2015 kl. 05:08
Då tycker jag vi säger Basicbar som lingonfil föreslog.

Kl 18:00 eller?

Vilka kommer? Fyll på under.

Lordflintstone.

kommer

dalle

Citat från: lingonfil skrivet 10 November 2015 kl. 23:13
Citat från: Lordflintstone skrivet 10 November 2015 kl. 18:10
vi är nog ganska många nu som tänker hänga på låset.
skall vi mötas någon stans innan för att äta och vänta in 20:00 slaget?
Det finns nog några hak i närheten vi kan sitta.
Pekblom har du något förslag på ett hak som inte är så dyrt? (man vill ju bränna pengarna på Lego.)  ;)

Jag kan rekomendera pizzorna på Basic Bar på Råsundavägen en bit från MoS mitt emot pendeltåget - det är mitt stammispizzaställe. =) Indiern vid pendeltåget är en annan favorit, men man får betala lite mer än vad man brukar för indiskt. Om man kommer från tunnelbanan och stannat i Solna Centrum så ska kinakrogen vid nordöstra ingången till Solna Centrum vara riktigt bra.

Har inte varit på Basic Bar däremot indiern (helt ok). Tycker vi kan ta Basic Bar i morgon. Vilken tid? 17:00 föreslår jag.

andreas E

Citat från: Gideon skrivet 11 November 2015 kl. 02:41
Kom ihåg förresten att notera/ta bilder av innehållet på PaB-väggen så vi kan börja hålla koll på vad som finns där.
Vi borde nog se till att få in Stockholm i systemet på BrickBuildr också. http://www.brickbuildr.com/index.php/all-stores/
(skulle t o m kanske påverka valet av bulkbitar om man kan få vissa av bitarna på annat håll...? ;) )
Den finns upplagd på brickbuilders redan.

pareriksson

Några 100 meter off topic. Har någon hört om Toysrus kör något öppningserbjudande? När de öppnade i Västra Frölunda var det tydligen 50% rabatt och kaos...

Pekblom

Sista uppdateringen.

Pekblom

Citat från: dalle skrivet 09 November 2015 kl. 22:44
@Pekblom: var i byggnaden ligger shopen? Vilken våning, vilken ingång och vilken sida finns butiken. Jag var inne på en rundvandring för ett par månader sedan och det är stort därinne.
Jag har "gjort" en förenklad karta av var BUTIKEN ligger.
Bry er INTE om butiksindelningen för den är gammal och stämmer inte men ungefär här är BUTIKEN.
Enligt MOS hemsida ligger LEGOstore och disneystore på våning 1 och toys r us på våning 0 var bered på att det kan stå annat i t.ex. hissarna. (sist jag var där kallades det våning 4)

Beskrivning med några butiker jag minns på vägen.
Kommer man från pendeln (solna station) passera man in mellan Adidas på höger hand och Tesla på vänster. Sikta mot ClasOlsson och passera det. (StarBucks passerar du på vänster hand)
Passera BOSE och FootLocker på höger hand och där ligger det. mittemot Tomy Hillfinger..

edit: våningsplan

dalle

Citat från: Pekblom skrivet 11 November 2015 kl. 12:49
Citat från: dalle skrivet 09 November 2015 kl. 22:44
@Pekblom: var i byggnaden ligger shopen? Vilken våning, vilken ingång och vilken sida finns butiken. Jag var inne på en rundvandring för ett par månader sedan och det är stort därinne.
Jag har "gjort" en förenklad karta av var BUTIKEN ligger.
Bry er INTE om butiksindelningen för den är gammal och stämmer inte men ungefär här är BUTIKEN.
Jag tror de kommer att fortsätta kalla det för plan 4. (i våra handlingar räknas det annorlunda)

Beskrivning med några butiker jag mins på vägen.
Kommer man från pendeln (solna station) passera man in mellan Adidas på höger hand och Tesla på vänster. Sikta mot ClasOlsson och passera det. (StarBucks passerar du på vänster hand)
Passera BOSE och FootLocker på höger hand och där ligger det. mittemot Tomy Hillfinger..

Tack för bra scouting.  :)

Läser in mig på kartan.