Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreasnord

Får hoppas att det kommer något exlusive set till, hade gärna byggt barad-dur eller minas tirith ;D

JohanW

Ett set som passat till Winter Village om man vill bygga ut med en "sjösida".

BeardedNerd

Det finns bilder på alla de tre ytterligare Hobbit-seten, tydligen via någon svensk sajt att döma av texten, men vi ska väl inte posta dem här?

Hur som helst ser de riktigt trista ut. Bra armébyggare (massor av orcher och alver) och nya figurer (Radagast, Beorn, Thranduil, Necromancer och Azog), men miljöerna verkar ordentligt simpla.

Myko

Citat från: BeardedNerd skrivet 18 Oktober 2013 kl. 23:44
Det finns bilder på alla de tre ytterligare Hobbit-seten, tydligen via någon svensk sajt att döma av texten, men vi ska väl inte posta dem här?

Det går bra att länka till bilder, men inte posta dem direkt.

mordatre

En brun Warg  var ju extremt välkommet. Blir nog 2 av det setet.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Megabluck

Högupplösta bilder finns på Brixit:
http://shop.brixit.se/nytt-hobbit-2014/

Etzel

Gött att Beorn kommer i minsta settet. Persbrandt i Lego är ju ett måste! ;)

Odidoma

Någon som vet när dem släpps? Jag gillar alla men mest för alla olika minifigs.

dalle

Borde vara när filmen går upp, i december.
Minifigsen känns hetare än övriga setet.

hersa

Finns det några rykten om fler modeller i Lord of the Rings-serien? Har googlat runt lite, men inte hittat något.
Hobbiten i all ära, men lite mer från trilogin hade ju inte suttit fel! 8)

Brickchaser

Ser ut som Azog i set 79014 är identisk med den som släpptes på SDCC.
Kul om det är så, då kan man ju behålla figursamlingen komplett (än så länge iaf)....

Skafte

Citat från: Brickchaser skrivet 20 Oktober 2013 kl. 10:23då kan man ju behålla figursamlingen komplett (än så länge iaf)....

Gör du det? Så slipper jag! Till kommande utställningar vore det kul, mina SW-gubbar fick en hel del uppmärksamhet!

sandpeople

Jag har hört att Azog är väldigt lik den som är från SDCC men att den har en annan hudton.

Coola set. Jag älskar set som är gjorda för att byggas ihop!
Också roligt att det kommer så många nya minifigs, så att det inte blir samma dvärgar fast i andra miljöer.

Jag är fortfarande nyfiken hur de ska lyckas dryga ut hela berättelsen till tre filmer. Blir spännande att se!

mordatre

Citat från: sandpeople skrivet 20 Oktober 2013 kl. 16:27

Jag är fortfarande nyfiken hur de ska lyckas dryga ut hela berättelsen till tre filmer. Blir spännande att se!

Tja, tre av de nya seten är t.ex. inte tagna från händelser i boken, så de har nog inga problem att fylla ut tre filmer.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

ByggareDan

Enligt webhallens hemsida verkar dom släppas 11 dec, finns även priser där.

/ByggareDan