Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Nextuz

Citat från: Megabluck skrivet 13 November 2013 kl. 10:05
Det pågår en intressant diskussion på Eurobricks om Beorns huvud är helgjutet med hår och allt eller ett vanligt minifighuvud med hårbit:

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=75636&st=6350

Mot slutet av månaden eller i början av December då recensioner börjar dyka upp så får vi veta hur det ligger till.

O jag fattar inte ens att de finns en sådan diskussion... syns klart o tydigt att det är et minifighuvud...
Frågan ajg ställer mig är att varför skulle Lego ens göra en sådan lösning?... det blir svårt att komma åt o trycka ansikte osv... Inte nog med att de ska tryckas ansikte osv.. det blir ytterliggare en en färg (flesh) som ska in i den ytrymmet...

Risgrynsgrot

Tycker inte alls det är "klart och tydligt", om man tittar nere i vänstra hörnet på lådan så ser man ju att Beorn är lite längre, hans ögon är högre upp än Orcherna. Antagligen en hel bit, i stil med Yeti-huvudet från CMF Serie 11.

Synd, dock, inte mycket customization (och så är han förevigt arg)

Nextuz

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 13 November 2013 kl. 17:10
Tycker inte alls det är "klart och tydligt", om man tittar nere i vänstra hörnet på lådan så ser man ju att Beorn är lite längre, hans ögon är högre upp än Orcherna. Antagligen en hel bit, i stil med Yeti-huvudet från CMF Serie 11.

Kan nog hålla med om de... huvudet ser ut att sitta högre upp.. så jo...

Larry Lars

Svårt att tro att det skulle göras så nära utseendet av ett minifig-huvud om det faktiskt inte var det. Det kan ju finnas andra lösningar på att få huvudet att placeras högre.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Megabluck

Om det verkligen visar sig vara så att det är en helgjuten bit med tryck så hoppas jag att det inte är en mjuk gummibit som med Dobbys huvud i Harry Potter då de tryckta ögonen lätt suddades/skrapades bort utan hårdplast som Ewokerna eller Gunganernas huvud i Star Wars.

Larry Lars

Om det som talar emot vanligt minifigur-huvud är lösningen med Yeti, så kan det vara värt att påpeka hur olika de ser ut.

by THE BRICK TIME Team, on Flickr

Om jag skall tro att det inte är ett standardhuvud vill jag se exempel där en gjuten bit, vars ansikte, verkligen ser ut som det skulle sitta på ett vanligt huvud inunder.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Risgrynsgrot

Någon har fått tag i de nya Hobbit-seten. De har inte sagts något om hur Beorn är uppbyggd, däremot så kommer det ett LEGO The Hobbit Tv-spel 2014.. Tyvärr så är det ingen reklam som pekar på kommande LOTR-set, så just nu ser det mörkt ut..

Megabluck

Det vore märkligt om det blir tomt hela nästa år på Lego LOTR & Hobbitfronten tills den tredje och sista Hobbitfilmen kommer i December (då det definitivt kommer set kopplade till den). Hoppas får man att den ryktade LOTR 2014 listan kommer att visa sig vara sann:

http://www.thebrickfan.com/lego-lord-rings-2014-preliminary-set-names-details/

Risgrynsgrot

Den där listan är jag säker på att den är fejk. 60 dollar för 3 Minifigs, en häst, en singlemold fellbeast samt lite gräs är alldeles för dyrt.

KalleMannen83

Neeeej, det får ju bara inte vara sant!
De kan inte låta LOTR somna in utan att vi får set baserade på Gondor!
Vi behöver Osgiliath, Minas Tirith med mera :(
Chansen finns ju fortfarande, men det vore ju märkligt att de hellre gör reklam för TABA-sets som tidsmässigt borde komma senare än en ev. sommar LOTR-våg. Detta borde också tyda på att om det kommer ett stort exklusivt set till att det är isåfall Hobbit-relaterat.. iaf jag vill mycket hellre ha Minas Tirith än att de bygger en jätteversion av Smaug t.ex. :/

Mirandir

Jag är ganska säker på att Beorns huvud är en enda bit precis som med Yetin i serie 11...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tie Fighter

Wineyard

Citat från: Mirandir skrivet 16 November 2013 kl. 15:31
Jag är ganska säker på att Beorns huvud är en enda bit precis som med Yetin i serie 11...
Jag är dessvärre helt säker.

Risgrynsgrot

Odidoma

Citat från: Wineyard skrivet 16 November 2013 kl. 22:30
Citat från: Mirandir skrivet 16 November 2013 kl. 15:31
Jag är dessvärre helt säker.
Tråkigt, känns som om det hade varit möjligt att gjort det annorlunda.