Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

The Cave 21113 & The Farm 21114

Startat av o0ger, 17 augusti 2014 kl. 20:26

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Här är lite officiella bilder på de senaste Minecraft-setten i minifig-skala.


The Cave ()


The Farm ()

http://www.brothers-brick.com/2014/08/17/first-images-of-minifigure-scale-lego-minecraft-sets-news/


Vad tycker ni om det här? Minecraft får väldigt mycket uppbackning av TLG. Jag tror att Mojang pyntar in rätt mycket sponsor-pengar.

En del knasiga nya bitar, men för mig som inte är Minecraft-nörd så är det här tämligen ointressant.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Odidoma

Inte speciellt intressant för mig heller, ny färg på växtbitar är iof alltid välkommet.

kochkramer

Har dom första fyra seten, men dom här två är inte lika intressanta.
Är inte lika mycket Minecraft över det hela som dom första.
Kommer säkert köpa dem för att ha alla men dom är inte prio i alla fall.

mechamike

Citat från: o0ger skrivet 17 augusti 2014 kl. 20:26
Vad tycker ni om det här? Minecraft får väldigt mycket uppbackning av TLG. Jag tror att Mojang pyntar in rätt mycket sponsor-pengar.

Som jag fattade det så är det Lego som är "på" och Mojäng är mer "vill ni göra minecraft lego? coolt!"
Mojang skänker bort det Lego ger dom i royalites till välgörande ändamål enligt vad jag har hört.

Seten då? nja en del kul bitar men det lär ju knappast vara ett prisvärt partspack!
?

Teabox

Spontant gillar jag seten, men priset kommer avgöra om jag köper dem eller inte.

Superkalle

Tycker minifigsen blir väldigt konstiga. Bara sätta fyrkantiga huvuden på vanliga minifigs ger konstig känsla. Set mysko ut. Hade passat bättre att göra miniland style gubbar, fast mindre.

Sedan vet jag inte vad jag skall säga om att LEGO associerar sig med Mojäng....är detta intressant för hardcore Minecraft gamers. Kommer de köpa setten? Är de kul att leka med? Kanske det - väldigt svårbedömt.

För mig personligen är de inte intessanta. Har spetsat in mig på Minin för tillfället..... :)


Illuwatar

Inget som intresserad mig - ser mest ut som en hög 2xN-klossar slumpmässigt staplade på varandra. Men sedan har jag inte förstått mig på fenomenet Minecraft heller... Om detta innehåller nya/intressanta bitar kan de vara något, men då kommer prisaspekten in i stället. Lite dyra part-packs...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

MartinAberg

Allt med Minecraft är intressant för mig, dock beroende på priset.
Kul för Mojang samt välgörenheten ;)

Etzel

Ser ju ut som trevliga parts pack, men det beror ju förstås på om priset är överkomligt. Jag gillar ju Minecraft men har lite svårt för att kombinera det med Lego-byggandet. Tycker gubbarna och djuren blev väldigt snygga dock! :)

Citat från: Superkalle skrivet 18 augusti 2014 kl. 13:25
Sedan vet jag inte vad jag skall säga om att LEGO associerar sig med Mojäng....är detta intressant för hardcore Minecraft gamers. Kommer de köpa setten? Är de kul att leka med? Kanske det - väldigt svårbedömt.
Det är väl främst intressant för alla de miljoner kids som spelar Minecraft och är i LEGOs målgrupp. Jag tvivlar inte på att setten kommer sälja bra och lekvärdet ser ut att vara högt. Sedan är det väl inte troligt att hypen håller i sig hur länge som helst, men för LEGOs del är det väl bara bra att haka på så länge det lönar sig.

:::::::

Jag och grabben har väntat på dom här seten.
Kan hålla med om att sätta fyrkantiga huvuden på vanliga kroppar känns slött. Benen borde varit Raka utan "fot" och armarna fyrkantiga.
Det braiga är att det är lätt och förhållandevis billigt att bygga ut seten med standardklossar.
Hoppas nu bara att en framtida minifigs serie kommer vara Minecraft så man kan köpa en massa grisar och kor :)
Annars blir det att köra "water transfer" dekaler till djur ansikten.

Larry Lars

Som aktiv spelare av Minecraft kanske jag skulle digga det här, men jag har väldigt svårt att förstå poängen med att göra LEGO av något som är ett, (möjligen något besläktat), helt annorlunda virtuellt byggsystem.

Känns lika fel som när imitatören "Jörgen Mörnbäck" plockar fram sitt paradnummer och det är "Roy" från "Macken". :)
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

mechamike

Finns gott om Minecraft action figs o andra leksaker i butikerna.. man säljer numera bara (rejält) med leksaker i combo med film/"digitalt media"  Leksaker i sig är "döda" om det inte finns spel, film, appar osv sov som backar upp i den målgruppen som Lego riktar sig till. (Något jag hörde första gången vid invigningen av Legos nya kontor som även Lego själva påpekat flera gånger senast i Billund vid EB's 10års jubileum)

Här har vi en etablerad  digital produkt och nu ser vi hur leksaksmarknaden försöker fylla gapet med fysiska produkter.  Megablocks har ju Angry birds , så det är väl bra att Lego har Minecraft
?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.