Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Megabluck

Citat från: BeardedNerd skrivet 01 Januari 2014 kl. 02:54
Enligt Ghostmind på GAF så kommer tre nya LotR-set, i prisklasserna $13, $30 och $100. Mycket spännande.

Mycket kul som går att klämma in på motsvarande ett Helm's Deep-set...

Så det blir nytt LOTR under 2014 ändå? Jag som var säker på att det inte skulle bli något Middle-Earth Lego under det nya året fram tills Hobbit Del 3 kommande December.

Jag tror jag tar det hela med en nypa salt.

Risgrynsgrot

Ja det verkar som det! Härligt då jag också trodde att LOTR skulle utebli..

3 st "normala" set samt ett exklusivt (Toys R us eller liknande) då det saknas ett nummer bland de som gett uts.
79015: HUF 3855 (12€)
79017: HUF 10455 (35€)
79018: HUF 26575 (90€)

Antangligen kommer de i sommar nån gång, då förra årets Summer Wave släpptes i Augusti i Ungern.

KalleMannen83

Nu finns det lite information om hobbit 2014-seten.

Det är bekräftat att Smaug kommer och så kommer bland annat ett set med Erebor.

Nu väntar man bara på en bekräftelse att det blir fler LOTR-set... hoppas så mycket på Gondor, Gondor, Gondor!
Det vore sorgligt om det tar slut utan det.

http://brickset.com/news/article/?ID=9818

Risgrynsgrot

Tyvärr så verkar LOTR vara slut. Varför skulle det komma några mer set? Enda anledningen till att de släpptes var ju The Hobbit, som är slut i vinter..

KalleMannen83

Hur vet du så tvärsäkert att de bara finns till pga hobbit?
LOTR är ju ett starkt varumärke också och nu när filmerna dragit in fokus på det gemensamma universumet borde ju rimligen en tredje våg set också gå bra, eller vad tror du?
Vore inte så konstigt om lego gjorde en hyfsad vinst på att släppa några sista set under våren 2015 men jag är rädd att det kanske inte blir så..

Skafte

De flesta filmlicenserna med set från "tidigare" filmer har ju funkat så att en gång i halvåret kommer det set från den nya filmen och en gång i halvåret från de gamla. Indiana Jones, Pirates of the Caribbean etc.

Jag är rätt säker på att det kommer LotR till sommaren, Bilbo till jul och ett sista LotR därefter.

mordatre

PÅ London toy fair visades bara 4 hobbit-set upp. De borde väl knappast visa vinterseten där?  Vill gärna se mer LOTR men Orthanc kanske var spiken i kistan?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

KalleMannen83

Skafte: Jag hoppas. Men hur kommer det sig att de visar upp Hobbit men inte LOTR? Vore väl mer logiskt att först visa upp ev. sommarset innan man visar upp vinterseten?
Vore helt fantastiskt om det är som du säger med kanske ett Minas Tirith D2C-set också som avslutning på det hela :)

Det pågår vilda spekulationer på Eurobricks men de flesta verkar lite nervösa över att det inte kommit någon reklam alls för ev. LOTR-set och att det borde ha gjort det vid det här laget om det kom fler set..

Mirandir

Citat från: Skafte skrivet 23 Januari 2014 kl. 19:33
Jag är rätt säker på att det kommer LotR till sommaren, Bilbo till jul och ett sista LotR därefter.

Jag är rätt säker på att det inte kommer mer LotR till sommaren... :(
Legobloggen: http://legobloggen.com

KalleMannen83

Ännu inga nyheter angående lego lord of the rings...
Tänk så underbart om de gjort ett UCS-set till.

Vad sägs t.ex. om:
https://ideas.lego.com/projects/70809

Det är första Minas Tirith-setet som verkligen är likt originalet..

Studley Heinsbergen

Nä, temat känns väl tyvärr dött vid det här laget. Väldigt synd; jag hade hoppats på en roligare avslutning än det lite sökta piratskeppet de gav oss senast - även om modellen som sådan inte var så dum är det en minst sagt perifer del av Tolkiens Midgård. Jag vill ha Minas Tirith och Nazgûler!

Risgrynsgrot

Ja, riktigt tråkigt.. LOTR var det som fick mig ut ur min Dark Age. Första vågen av set tycker jag var väldigt, väldigt bra, andra var en besvikelse. Bra modeller som du säger men konstiga val.  ???

Hoppas på en våg till! Gärna med ett Balrog set, ett Battle at Mount Doom-set med Brickbuilt Sauron, sen något stort Gondor-set för att få viktiga karaktärer vi inte har än (Faramir, Eowyn, Witchking)

Än finns det en liten gnutta hopp - det kan hinta om en sista våg i instruktionsböckerna i Decembers Hobbit-set, de kan ju släppa en till våg samtidigt som det släpps någon Hobbit/LOTR-box 2015. Hoppas!

Mirandir

Ja, det finns ju ett helt berg med material att håva ur så det känns lite märkligt att det inte kom något LotR alls i år. Ja förutom The Hobbit då...

Och med tanke på att det inte kom någon våg av LotR i år så tvivlar jag starkt på att vi kommer få någonting nästa år.  :-\
Legobloggen: http://legobloggen.com

BeardedNerd

De släppte en massa Pirates of the Caribbean-set från tidigare filmer i samband med den sista filmen, så det är inte otänkbart. Tyvärr beror det väl på hur tidigare set har sålt och eftersom både andra "säsongen" av både LotR och Hobbit hade rätt menlösa set är det inte säkert att det lönar sig.

Samtidigt måste Lego veta att AFOL:s är hysteriska efter Eowyn, Faramir, balrogen, Treebeard osv, och det är allihop set som borde vara hyfsat attraktiva för barn också. Så om licensen finns kvar vore det märkligt om man inte har några planer för dessa.

o0ger

Det kommer nog satsas mer på Star Wars de närmaste åren, eller vad tror ni? Lego kör väl sina franchise-prylar samtidigt som filmerna är aktuella för att surfa på hype-vågen?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!