Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Åh äntligen en Arwen! Gillar såklart också de snygga valven och en massa annat, men har verkligen väntat på Arwen. Har en känsla av att min dotter Arwen också vill ha en... ;)

Svartkrut

http://www.thedailybrick.co.uk/blog/lego-set-news/lego-lord-of-the-rings-summer-2013-hi-res-pictures/ efter att ha kollat in mordatres länk letade jag lite och hittade denna. Samma set men kul att se lite mer detaljer på vissa minifigs.  :D

sandpeople

Går the wizard battle ihop med Orthanc?

Wineyard

Citat från: sandpeople skrivet 10 Maj 2013 kl. 12:20
Går the wizard battle ihop med Orthanc?
I princip finns redan "The Wizard Battle" i Orthanc:

ByggareDan

kommer den 29Maj enligt skavileka.se

/ByggareDan

Tie Fighter

Citat från: ByggareDan skrivet 22 Maj 2013 kl. 16:51
        kommer den 29Maj enligt skavileka.se

/ByggareDan
Stämmer, såg dom på T´r´U i Sundsvall igår.

KalleMannen83

Orthanc är verkligen ett fantastiskt bygge... problemet som jag ser det är hur man ska förvara det på bästa sätt? Jag gillar att ha mina set prydligt uppställda i vitrinskåp för beskådan, men det blir ju svårt med ett bygge som är 73 cm högt...

Jag gillar inte att ha set stående utan skydd eftersom de blir så dammiga och kan dessutom falla i golvet när man har gäster... har ni någon idé hur man på bästa sätt kan ha Orthanc på display och ändå ha den skyddad?

Lews

Citat från: KalleMannen83 skrivet 01 Juni 2013 kl. 15:06
Orthanc är verkligen ett fantastiskt bygge... problemet som jag ser det är hur man ska förvara det på bästa sätt? Jag gillar att ha mina set prydligt uppställda i vitrinskåp för beskådan, men det blir ju svårt med ett bygge som är 73 cm högt...

Jag gillar inte att ha set stående utan skydd eftersom de blir så dammiga och kan dessutom falla i golvet när man har gäster... har ni någon idé hur man på bästa sätt kan ha Orthanc på display och ändå ha den skyddad?

Om du är lite händig så skulle du kunna bygga en kupa i glas eller akryl och ställa över.

KalleMannen83

Jag är tyvärr inte det minsta händig..
Hur bygger man förresten en kupa i glas själv på egen hand?
Det finns inget sådant som man kan köpa färdigt som ni känner till?
Det bäste vore egentligen om man kunde få plats med den i ett skåp/bokhylla för tjejen tycker det får räcka med att ha några vitrinskåp med lego annars förstörs inredningen i lägenheten :)

Tie Fighter

Citat från: KalleMannen83 skrivet 01 Juni 2013 kl. 17:42
Det bäste vore egentligen om man kunde få plats med den i ett skåp/bokhylla för tjejen tycker det får räcka med att ha några vitrinskåp med lego annars förstörs inredningen i lägenheten :)
Du går till en glasfirma och ber en glasmästare att kapa till 5 bitar glas eller acryl efter måttet på bygget du vill glasa in.
Sedan skaffar du en limtub och en maskeringstejp.
Limma sedan ihop sidorna samt taket och fixera dom med maskeringstejpen till limmet torkat.

Wineyard

Citat från: KalleMannen83 skrivet 01 Juni 2013 kl. 17:42
Om jag hade ditt problem skulle jag nog köpa en Billy och en vitrindörr:

Larry Lars

Har precis byggt ihop piratskeppet och får inte det främre seglet att se korrekt ut utan att frångå beskrivningen med en något längre "technic-kryss-stång" från legolådan. Inte ens då blir det perfekt. Har någon av er andra stött på detta eller har någon idé på vad som blivit fel.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Magnus den store

Någon som vet om det är samma Saruman i The Wizard Battle och Battle at the Black Gate?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Enligt Brickink (och boken och filmen) är Saruman inte med, det är Gandalf!

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 04 Juni 2013 kl. 19:10
Enligt Brickink (och boken och filmen) är Saruman inte med, det är Gandalf!

Jaha, jag trodde att den vita kufen var Saruman men jag ändrar på min fråga.

Någon som vet om det är samma Gandalf i 79005 The Wizard Battle och 79007 Battle at the Black Gate?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!