Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Nej, i 79005 är det vit Saruman och grå Gandalf, i 79007 är det vit Gandalf. Enligt Bricklink.

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 04 Juni 2013 kl. 19:22
Nej, i 79005 är det vit Saruman och grå Gandalf, i 79007 är det vit Gandalf. Enligt Bricklink.
Jaha, då är jag med. Tack
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 04 Juni 2013 kl. 19:22
Annars hade nörden i mig blivit ledsen.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

mordatre

Undrar om denna figur är SDCC-exklusiv eller om den dyker upp i ett set? Azog var ju inte tänkt vara med först i filmen (han är inte med i boken) därför inkluderade de Yazneg i "Attack of the Wargs"-setet. Undrar om de hunnit ändra något set till 2014 till att inkludera Azog?   Gillar faktiskt figuren.

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

sandpeople

Coolt!

En del av AFOLn i mig gillar inte alla exklusiva figurer som bara kan köpas i USA på speciella platser och datum. Visst är det en stor marknad, men inte den enda. Det blir liksom lönlöst att sikta på att samla alla figurer i ett theme om det då krävs att man ska behöva köpa sådana figurer på ebay eller bricklink för löjligt höga summor.

shiftaltcmd

Göra en gjutform kostar multum. Så den får vi nog se i andra sammanhang.
En "vanlig" minifig med ett specialtryck kan man nog göra för ett speciellt event.

Peewit

Citat från: mordatre skrivet 20 Juli 2013 kl. 20:51

Undrar om denna figur är SDCC-exklusiv eller om den dyker upp i ett set? Azog var ju inte tänkt vara med först i filmen (han är inte med i boken) därför inkluderade de Yazneg i "Attack of the Wargs"-setet. Undrar om de hunnit ändra något set till 2014 till att inkludera Azog?   Gillar faktiskt figuren.

Troligast är nog att det är som med Bilbo som var exklusiv figur på CC förra året att han dyker upp i ett set. Som någon påpekade på Eurobricks; Det är inte troligt att de gör två nya gjutformar för att göra en figur som bara skall delas ut gratis i en väldigt liten serie...

Jag hoppas verkligen att det är så för hittills har jag alla lotr/hobbit figurerna och vill gärna ha samlingen komplett. Och om denna verkligen blir exklusiv så kommer den kosta en årslön ungefär....

mordatre

Jo, nya gjutformar talar väl för att han dyker upp i ett set 2014. Får väl hoppas de inte inkluderar en till vit "Warg" utan en till grå eller helst brun.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Peewit

På Eurobricks skriver någon som pratat med en designer på Lego att denne berättat att den här Azog figuren faktiskt är exklusiv och den Azog som kommer i ett kommande sett är lika dan fast vit istället för tan. Det låter rimligt för det betyder samma gjutformar men en något (i min mening) bättre färg på Azog i settet. Men jag vet inte om jag skall vara  ;D eller  :'( för detta; Å ena sidan blir Azog snyggare i settet men å andra sidan finns det nu en hobbit figur jag aldrig kommer att kunna få....

Hur är det Skafte du som är den okrönte kungen på att samla minigurer här.. Du samlar ju alla starwars figurer som finns i bricklinks katalog. Hur stor är chansen att en figur som bara delas ut i så här begränsad skala inte listas på Bricklink och att man kan hitta ett kryphål här genom att välja ditt sätt att definiera vilka man skall ha?

Skafte

Hähä.

Den kommer med största sannolikhet dyka upp på BL. Det finns alltid nån som vill sälja en, liksom. Jag börjar fundera på att inte ha med gubbar som är typ färre än 5000 i upplaga, NY-Yoda lär jag aldrig få tag på...

Peewit

Citat från: Skafte skrivet 21 Juli 2013 kl. 22:39
Hähä.

Den kommer med största sannolikhet dyka upp på BL. Det finns alltid nån som vill sälja en, liksom. Jag börjar fundera på att inte ha med gubbar som är typ färre än 5000 i upplaga, NY-Yoda lär jag aldrig få tag på...

Ja, det får nog bli någon sån regel om Lego har börjat släppa figurer i väldigt små serier vid event. Eller helt enkelt ha ett maxpris man är beredd att lägga för en figur. Azog har nu sålts på eBay för 1000$. Det är i alla fall minst en nolla mer än Jag skulle betala för någon figur.

Peewit

Citat från: Peewit skrivet 21 Juli 2013 kl. 20:52
På Eurobricks skriver någon som pratat med en designer på Lego att denne berättat att den här Azog figuren faktiskt är exklusiv och den Azog som kommer i ett kommande sett är lika dan fast vit istället för tan. Det låter rimligt för det betyder samma gjutformar men en något (i min mening) bättre färg på Azog...

Glöm det Jag skrev ovan. Jag tyckte det lät trovärdigt men han har efter det skrivit annat som gör att han tappar all trovärdighet. Så återigen vet vi inget om hur exklusiv azog figuren är.

Anders67

Klippt från http://brixit.se/314.asp

Är det möjligtvis en teaser för nästa film?

BeardedNerd

Setet har varit känt sedan länge... men intressant att det börjar dyka upp officiella bilder.