Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2026

Startat av Kwagge, 06 September 2025 kl. 10:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Eriol

Citat från: Eriol skrivet 02 Februari 2026 kl. 21:56Jo, naturligtvis är det den där. Men jag kan fortfarande inte se om den har spetsiga 4x2 wedge-plates i Medium Nougat eller inte, eftersom stället där dom satt på den svarta är gömt bakom andra bitar.

Svaret är nej. Dom satte tydligen dit bitar i reddish brown i stället...  :'(

CopMike

Äntligen lite mer Star Wars 8)!
75447 - The Razor Crest

1899:- / 930 bitar

75455 - Anzellan Starship

949,90:- / 701 bitar

40856 - The Mandalorian and Grogu: Allies & Villains

499,90:- / 661 bitar

MartinD

Zeb är ju ascool! Och lille Grogu's nya underdel diggar jag skarpt!

Anzellan starship förklarar varför en ny gjutform för Babu Frik kom i förra årets julkalender som från ingenstans - 6 år efter ep 9.

Anders67

De nya Star Wars setten bjuder på en del godis

Screen Shot 02-13-26 at 06.48 PM.jpg

Screen Shot 02-13-26 at 06.49 PM.jpg

Screen Shot 02-13-26 at 06.51 PM.jpg

Studley Heinsbergen

dök ju upp för ett litet tag sen - Älskar det förbehållslöst. Så många fina lösningar - poolen imponerar särskilt i all sin enkelhet - och framför allt massor av fina bitar i warm pink. Sugen på att köpa ett för att kunna använda lite bitar till ett utställningshus, men än så länge tycks det enbart finnas på lego.com. Därför en fråga: är det vanligt att Friends-set är exklusiva? Eller kommer detta månne att dyka upp till mer aptitligt pris hos andra handlare framöver? 1699 för under 1500 bitar känns lite väl fränt för Friends...

BrickMe

Hoppsan, den här fina bilen upptäckte jag precis på Brickset. Kollade genast upp på TLG hemsida och ser att den släpps den 1:a mars. Den har jag trots prislappen svårt att motstå :D

Skafte

Nya CMF-serien som släpps 1/5 om allt är som vanligt. En hel del intressant, men tuban sticker ut (upp?) för min del.  :)

IMG_0903.png

Magnus den store

Ryktet stämde (som vanligt) - Bionicle-mf!

Känns lite udda med Lloyd från Ninjago. Borde varit en Ninjago-serie.

I övrigt känns som en serie där jag mest lockas av lösa delar med trädrake, Nemo och steampunk. Tuba- och Boba-mf villhöver jag dock.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Wineyard

Någon som ser vad tubaspelaren har för huvudbonad? Jag tycket det lite ser ut som en frygisk mössa, men ändå inte? 

Anders67

Och en ny GBC boll samt en kompis till Steam punk figen från föregående serie! Va kul!

ckk

Citat från: Anders67 skrivet 27 Februari 2026 kl. 17:21Och en ny GBC boll samt en kompis till Steam punk figen från föregående serie! Va kul!
Vi GBC:are är lite nervösa för att det inte ska vara en x45 med tryck utan motsvarande 7421.

Anders67

Citat från: ckk skrivet 27 Februari 2026 kl. 17:37Vi GBC:are är lite nervösa för att det inte ska vara en x45 med tryck utan motsvarande 7421.
Det verkar vara samma diameter men olika vikt, ja risken är kanske stor att det är den nya bollen!

ckk

Citat från: Anders67 skrivet 27 Februari 2026 kl. 18:48Det verkar vara samma diameter men olika vikt, ja risken är kanske stor att det är den nya bollen!
Det stora problemet är att 7421 är ett minifigur-huvud så ett stort hål för en stud i botten, det påverkar hur de rullar och ökade chanser att de fastnar på nya sätt. Jag köpte dock en liten handfull för att ha som dekorationer :)

Anders67

Citat från: ckk skrivet 27 Februari 2026 kl. 18:55Det stora problemet är att 7421 är ett minifigur-huvud så ett stort hål för en stud i botten, det påverkar hur de rullar och ökade chanser att de fastnar på nya sätt. Jag köpte dock en liten handfull för att ha som dekorationer :)

Aj då, då håller vi tummarna att det är en riktig x45 boll

andreaseldh

Citat från: Wineyard skrivet 27 Februari 2026 kl. 16:57Någon som ser vad tubaspelaren har för huvudbonad? Jag tycket det lite ser ut som en frygisk mössa, men ändå inte?

Jag skulle gissa att det är en ny gjutform för mössan som bärs av LEGO-soldaten 3977 med fästhål för fjäder.