Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2026

Startat av Kwagge, 06 September 2025 kl. 10:48

Föregående ämne - Nästa ämne

BrickMe

Citat från: andreaseldh skrivet 28 Februari 2026 kl. 09:55Jag skulle gissa att det är en ny gjutform för mössan som bärs av LEGO-soldaten 3977 med fästhål för fjäder.

Läckta bilder är ju allt annat än med god skärpa. Jag tycker mig se en tofs på mössan/hatten. Så det verkar vara en helt ny gjutform. Jag gillar framför allt torson på "Steampunk-figuren", fisk skelettet, tuban, fisken och batteriet (väldigt få saker numera som inte drivs på batterier  ;) ). 

Magnus den store

Det kommer ett antal FIFA- och F1-set under året. Det är tydligen inte bara Gothia Cup i sommar utan även någon annan fotbollsturnering.

- Diorama med Messi
- Diorama med Ronaldo
- Diorama med Mbappe
- Skulptur Messi
- Skulptur Ronaldo
- Messi Art
- Fotboll (släppt)
- FIFA World Cup Official Trophy (släppt)
- F1-hjälm Verstappen
- F1-hjälm Alonso
- F1-hjälm Senna
- Diorama med Vini Jr.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

43017-0.jpg 43017-LeClerc.jpg
- F1-hjälm LeClerc

Bolltrollare.jpg
Förmodar att dessa mf medföljer respektive diorama:

- Diorama med Messi
- Diorama med Ronaldo
- Diorama med Mbappe
- Diorama med Vini Jr.

Magnus den store

Jag hoppas att detta är ett aprilskämt eller är det kanske en GWP till Klosstoffeln?

40972 - crocs.jpg

Double00

Citat från: Magnus den store skrivet 03 Mars 2026 kl. 23:30Jag hoppas att detta är ett aprilskämt eller är det kanske en GWP till Klosstoffeln?

40972 - crocs.jpg
Tror endast man kommer få denna polybag tillsammans med skorna https://www.lego.com/en-us/product/brick-clog-5010203

Magnus den store

Den 10 mars var det Mario-dagen (Mar10) och då kom nyheten att vi äntligen får minifigurer från Super Mario.

https://brickset.com/article/130289/lego-super-mario-minifigures-coming-in-2027!

Tillägg
Några figurer det ryktas om:
Mario (mf)
Luigi (mf)
Yoshi
Bowser (bf)

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 13 Mars 2026 kl. 02:48Den 10 mars var det Mario-dagen (Mar10) och då kom nyheten att vi äntligen får minifigurer från Super Mario.

Har jag MOD:at alldeles i onödan?

Magnus den store

Nej, man orkar väl inte vänta hur länge som helst. Jag Zorro, Herman Hedning och någon Smurf i gömmorna.

Magnus den store

Lego och Crocs har gått fullständigt bananas. Snart finns det mer på Crocs-temat och nu med Jibbitz Charms (personlig utsmyckningen av tofflorna).

Lego Crocs.jpg
Crocs kommande utbud.

Jenny242

Citat från: Magnus den store skrivet 15 Mars 2026 kl. 12:47Lego och Crocs har gått fullständigt bananas. Snart finns det mer på Crocs-temat och nu med Jibbitz Charms (personlig utsmyckningen av tofflorna).

Crocs kommande utbud.
Jag har ett par rosa Crocs med Barbie-tema, med olika Barbie-tillbehör man kan fästa på. Jag tror absolut att jag behöver ett par till  ;D
Jenny242
Region Hufvudstaden

Eriol

Citat från: Magnus den store skrivet 15 Mars 2026 kl. 12:47Lego och Crocs har gått fullständigt bananas. Snart finns det mer på Crocs-temat och nu med Jibbitz Charms (personlig utsmyckningen av tofflorna).

Lego Crocs.jpg
Crocs kommande utbud.
2423 i Bright Green! Fast nä, det var det ju inte riktigt...

Larry Lars

Fick syn på denna och tyckte den såg kul ut. Roligare med byst än bara hjälm, typ.
Yoda-bysten såg bara läskig ut dock. ???

Hos LEGO.com
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Magnus den store

Kan komma fler set för trekkies. Har sett bild på en ljusblå uniform med Lloyds frisyr från Dum & Dummare, komplett med alvöron.

Citat från: Magnus den store skrivet 19 September 2025 kl. 16:20Ett litet urval av 2026-set. Orkar inte skriva upp alla (250+) så jag nöjer mig med de som jag tycker är intressanta.

[...]

Disney
- Winnie the Pooh (18+)
- Toy Story Slinky Dog Book Nook/Bookends (18+)

Läckta bilder säger bokstöd. Inkluderar två minifigurer - Tom Hanks karaktär och Slinky Dog.

Magnus den store

Citat från: Magnus den store skrivet 21 September 2025 kl. 07:03Just nu ligger Nike-set under huvudrubriken Nike x LEGO® Collection hos Lego.com, men siffrorna på några kommande set antyder ett nytt tema. Just nu är det Nike och F1, men det ryktas om set inför nästa års fotbolls-VM.

[...]
-
, Lifestyle

Temat heter LEGO Editions och det kommer mera.

, Nike Dunk x LEGO
-
, Nike Slam Dunk
, Messi Diorama
, Ronaldo Diorama
, Mbappé Diorama
, Scuderia Ferrari HP Charles Leclerc Helmet
, Messi Sculpture 2-in-1
, Ronaldo Sculpture 2-in-1
, McLaren Oscar Piastri Helmet
, Messi Art
, Football
, FIFA World Cup Official Trophy
, Nike Dunk Trickshot
, Scuderia Ferrari HP Lewis Hamilton Helmet
, Formula 1 Helmet
, Ayrton Senna Helmet
, Nike Air Max 95 x LEGO
-
, Vini Jr. Diorama
, Olivia Rodrigo Vinyl Record
, Turntable
, Guitar

ColA

Som speed champion samlare så är nog den här en av dom 3 snyggaste någonsin :)