Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2026

Startat av Kwagge, 06 September 2025 kl. 10:48

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: Godtfred skrivet 26 Januari 2026 kl. 09:42Såg verkligen läckert ut först. Såg sedan bilder när de sitter på väggen, flera stycken som sitter runt som en ram. Gillar det inte alls nu av någon anledning, något är fel, ser ut som billiga plastblommor - på ett dåligt sätt. För stora bitar, för mycket färger, för lite grönt tror jag. Men det kanske bara är jag...
Känns det inte som att det börjar bli väldigt mycket repetition nu? Jag tycker att de flesta nya Botanicals är ganska tråkiga.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Ja då kom det lite produktbilder på de nya Smart Play setten

Första titt på nya LEGO Smart Play Star Wars-set! Vad tycker du? Planerar du att köpa dessa?

Millennium Falcon
885 delar
99,99 USD / 99,99 € / 89,99 £

Mos Eisley Cantina
666 delar
79,99 USD / 79,99 € / 69,99 £

Yodas hydda och Jediträning
440 delar
69,99 USD / 69,99 € / 59,99 £

AT-ST Attack on Endor
347 delar
49,99 USD / 49,99 € / 44,99 £

Lukes Landspeeder
215 delar
39,99 USD / 39,99 € / 34,99 £
--
Alla tillgängliga från och med 1 mars.

IMG_1652.jpg
IMG_1653.jpg
IMG_1654.jpg
IMG_1655.jpg
IMG_1656.jpg

ColA

@Anders67 var inte dom seten begränsade till vissa länder? 

Teabox

Citat från: ColA skrivet 27 Januari 2026 kl. 12:35@Anders67 var inte dom seten begränsade till vissa länder?

Ja, även dessa nya kommer inte till Sverige den 1/3 :(

Anders67

Citat från: ColA skrivet 27 Januari 2026 kl. 12:35@Anders67 var inte dom seten begränsade till vissa länder?
Jodå - tyvär inte ens tillgängligt i Danmark, men det hindrar väl inte en äkta AFOL

MrUzagi

Citat från: Anders67 skrivet 27 Januari 2026 kl. 14:59Jodå - tyvär inte ens tillgängligt i Danmark, men det hindrar väl inte en äkta AFOL
Både otillgängligheten och priset hindrar mig, så då är jag nog inte en äkta AFOL då. :P

Utöver att det intresserar mig måttligt ändå. ;)

ColA

Citat från: Anders67 skrivet 27 Januari 2026 kl. 14:59Jodå - tyvär inte ens tillgängligt i Danmark, men det hindrar väl inte en äkta AFOL
Det var hårt  :P

Anders67

Eriol

Det ska tydligen komma en orange kompis till Tuxedo Cat i mars. Det är nästan en rakt av kopia med ändrad färg och dom lovar många nya bitar i Medium Nougat. Jag klarar dock inte att se på enbart reklamfilmen om 65429 och 65426 nu äntligen kommer i tegelfärg så man kan bygga fina spetsiga tak av dom. Ser dock ut som att vi åtminstone får en nästan komplett uppsättning tegelfärgade 33-gradersslopes.

BrickMe

Citat från: Eriol skrivet 02 Februari 2026 kl. 15:27Det ska tydligen komma en orange kompis till Tuxedo Cat i mars. Det är nästan en rakt av kopia med ändrad färg och dom lovar många nya bitar i Medium Nougat. Jag klarar dock inte att se på enbart reklamfilmen om 65429 och 65426 nu äntligen kommer i tegelfärg så man kan bygga fina spetsiga tak av dom. Ser dock ut som att vi åtminstone får en nästan komplett uppsättning tegelfärgade 33-gradersslopes.
Kan det vara den här: https://www.thebrickfan.com/lego-ideas-orange-cat-21376-officially-announced/

Eriol

Citat från: BrickMe skrivet 02 Februari 2026 kl. 20:03Kan det vara den här: https://www.thebrickfan.com/lego-ideas-orange-cat-21376-officially-announced/

Jo, naturligtvis är det den där. Men jag kan fortfarande inte se om den har spetsiga 4x2 wedge-plates i Medium Nougat eller inte, eftersom stället där dom satt på den svarta är gömt bakom andra bitar.

BrickMe

MrUzagi

Citat från: BrickMe skrivet 06 Februari 2026 kl. 17:41Edit: Bifogar bild (y)

Varje gång jag säger till mig själv att jag inte ska köpa så mycket set längre, så kommer Lego ut med något jag inte kan låta bli. :o

Claude76

Citat från: MrUzagi skrivet 07 Februari 2026 kl. 11:29Varje gång jag säger till mig själv att jag inte ska köpa så mycket set längre, så kommer Lego ut med något jag inte kan låta bli. :o
Ja, jag håller med. Damn it!

Och självklart så behöver man ju komplettera med det här för att få det så korrekt som möjligt:
https://www.facebook.com/thebrickconsultant
(kunde inte länka direkt till själva inlägget av någon anledning, så ni får scrolla ner lite)
Bifogar även bilderna (och såklart credd till thebrickconsultant):

Benny cracked helmet 1.jpgBenny cracked helmet 2.jpg
Lego is my drug of choice