Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2026

Startat av Kwagge, 06 September 2025 kl. 10:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Jenny242

Ny skor på g 😂. Jag gillar förvisso roliga skor, men de ser lite klumpiga ut även för mig 😅

IMG_1153.jpg
Jenny242
Region Hufvudstaden

ColA

Citat från: Jenny242 skrivet 23 Januari 2026 kl. 13:14Ny skor på g 😂. Jag gillar förvisso roliga skor, men de ser lite klumpiga ut även för mig 😅

IMG_1153.jpg

Haha det känns som ett för tidigt april skämt 😂😂

Jenny242

Citat från: ColA skrivet 23 Januari 2026 kl. 13:15Haha det känns som ett för tidigt april skämt 😂😂
Precis vad jag tänkte 😂. Såg dem sen på Tommy Cash, han som sjöng Kaffe Macchiato-låten i Eurovision, då föll allt på plats 😂
Jenny242
Region Hufvudstaden

Tunnan

Citat från: ColA skrivet 23 Januari 2026 kl. 13:15Haha det känns som ett för tidigt april skämt 😂😂
Lol helt underbara ju 😅, undrar om de gör passade tiles så man kan "pynta" dem oxå 🫣

MrUzagi

Citat från: Jenny242 skrivet 23 Januari 2026 kl. 13:14Ny skor på g 😂. Jag gillar förvisso roliga skor, men de ser lite klumpiga ut även för mig 😅

Åh nej. Jag har varit med tillräckligt länge för att veta att jag inte vill gå på legobitar. :P

o0ger

Det här var en bra film som går igenom de nya Education-seten

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Selander

Snygga skor  ;D
Hoppas de kommer i 35 studs storlek som jag har  8)

ArfMan

IMG_1153.jpg

Legitim fråga...

Om jag trampar på foten med en med samma skor...

Sitter vi fast då?!? 😅

BrickMe

Citat från: ArfMan skrivet 23 Januari 2026 kl. 20:33Legitim fråga...

Om jag trampar på foten med en med samma skor...

Sitter vi fast då?!? 😅
Då behöver du motsvarande 96874  ;D

Anders67

Rätt läckert nytt botanicals set

LEGO Botanicals set 11503 Flower Wall.

Release date February 1st, 2026. 879 pcs.
Price £79.99 / €89.99 / USD$89.99.

IMG_1641.jpg

Tunnan

Lite vidare info om de nya "skorna". Vet ej om 2000kr är en realistisk prisbild för min plånbok åtminstone men de lär väl sälja slut som allt annat 🫣. 
Sen de som köper dom kommer känna sig tvungna att köpa fler sen när de kommer i fler färger 🫣

Godtfred

Citat från: Anders67 skrivet 23 Januari 2026 kl. 22:05Rätt läckert nytt botanicals set

LEGO Botanicals set 11503 Flower Wall.
Såg verkligen läckert ut först. Såg sedan bilder när de sitter på väggen, flera stycken som sitter runt som en ram. Gillar det inte alls nu av någon anledning, något är fel, ser ut som billiga plastblommor - på ett dåligt sätt. För stora bitar, för mycket färger, för lite grönt tror jag. Men det kanske bara är jag...

Skafte

Citat från: Godtfred skrivet 26 Januari 2026 kl. 09:42Såg verkligen läckert ut först. Såg sedan bilder när de sitter på väggen, flera stycken som sitter runt som en ram. Gillar det inte alls nu av någon anledning, något är fel, ser ut som billiga plastblommor - på ett dåligt sätt. För stora bitar, för mycket färger, för lite grönt tror jag. Men det kanske bara är jag...
Jag tror att din aversion grundar sig i närvaron av Light Nougat!

Godtfred

Citat från: Skafte skrivet 26 Januari 2026 kl. 10:01Jag tror att din aversion grundar sig i närvaron av Light Nougat!
Hmm.. Kan vara så.

andreaseldh

Citat från: Tunnan skrivet 26 Januari 2026 kl. 08:44Lite vidare info om de nya "skorna". Vet ej om 2000kr är en realistisk prisbild för min plånbok ...

Löjligt dyra och löjligt opraktiska. Och modellen visar med all önskvärd tydlighet att hon håller med.

Citat från: ArfMan skrivet 23 Januari 2026 kl. 20:33Om jag trampar på foten med en med samma skor...

Sitter vi fast då?!? 😅

Nej, det går inte ens att bygga med dom.

Ser förresten ut som att alla storlekar har samma yttermått, men att sulan/insidan är olika?