Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2026

Startat av Kwagge, 06 September 2025 kl. 10:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Silence101

Jag kommer att hänga på låset. Skitsnygg.
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 07 Juli 2026 kl. 18:55 Jaguar E-type!  :o

Den är riktigt fin. Alla bitar med lite rundare former är ett stort lyft för framför allt bilar. Gillar att den är öppningsbar - motorhuv, bagagelucka, dörrar och sufflett.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Kenneth

Modeller som Jaguaren som kommer släppas snart verkar vara väldigt omtyckt när jag läst på nätet. Händer det ibland att seten tar slut snabbt och kan vara svår att få tag på om man inte slår till snabbt och köper?

Magnus den store

Citat från: Kenneth skrivet Idag kl. 00:53Modeller som Jaguaren som kommer släppas snart verkar vara väldigt omtyckt när jag läst på nätet. Händer det ibland att seten tar slut snabbt och kan vara svår att få tag på om man inte slår till snabbt och köper?

Första produktionsomgången kan mycket väl sälja slut. Det händer titt som tätt, men om så är fallet lär Lego producera mer. Den restnoteras men fortsätter säljas. Det är inte svårt att få tag på men det tar längre tid. Det finns en del set som har kortare produktionstid:

• Samlarfigurer (CMF)
  • Polybags
  • Gift with Purchase (GWP)
  • Säsongsset som adventskalendrar
  • BrickHeadz
  • Limited Edition-set som , 4 x 4 Crawler Exclusive Edition
  • Lågpresterande licensset som , The New Guardians' Ship

Jag kan inte hitta någon information om att Jaguaren hör dit.

Som jämförelse lanserades , Porsche 911, i mars 2021 och har än så länge en planerad produktionstid till sista december 2027. Bra set tenderar att finnas på hyllorna i 4-6 år. Jag hoppas att , Jaguar E-Type, hör dit.

Tips
Brick Tap publicerar preliminära utrangeringsdatum.
https://swebrick.se/index.php?topic=20707

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Kenneth

Tack så mycket @Magnus den store  för den ordentliga genomgången. Normalt bryr jag mig inte om den här typen av set men ingen regel utan undantag 8)