Klossfestivalen 2025 - Lördag 1 februari Norrköping

Startat av Klossfestivalen, 14 November 2024 kl. 11:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Svartkrut

Då har jag äntligen anmält mig med hela 2 dagars marginal. 😅 har dock inte fixat boende ännu, men det är ju flera veckor kvar...
Tänkte fre- sön och ser fram emot att testa loppisen separat. 😊

Daylight

Citat från: Svartkrut skrivet 18 Januari 2025 kl. 09:32Då har jag äntligen anmält mig med hela 2 dagars marginal. 😅 har dock inte fixat boende ännu, men det är ju flera veckor kvar...
Tänkte fre- sön och ser fram emot att testa loppisen separat. 😊
Najs. Är också lite sugen på loppisen men ej bestämt eller bokat bord. Vetifan hur ja ska göra men bra att sälja av lite kanske

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Daylight

Citat från: Gideon skrivet 18 Januari 2025 kl. 13:02Hur är det man anmäler sig till loppisen?
Man gjorde det i samband med vanliga anmälan.. 2 gratis bord fick vi som utställare tror ja. jag har skrivit mejl om ett bygge till men ej fått svar.

Joyride

Citat från: Daylight skrivet 18 Januari 2025 kl. 13:05Man gjorde det i samband med vanliga anmälan.. 2 gratis bord fick vi som utställare tror ja. jag har skrivit mejl om ett bygge till men ej fått svar.

Tills anmälningstiden gått ut kan du komplettera via länken.
Instagram: joyride_bricks

Gideon

Hur funkar det nu när det bara är ett enda formulär? Ser ut som om man lär fylla i sin deltagaranmälan flera gånger, en för varje objekt som anmäls (t ex mina egna byggen och en separat anmälan av ett CB)?

(Verkar också som om det inte längre finns nåt fält för att ladda upp bilder i. @Klossfestivalen kanske den texten också borde uppdateras? Men hoppas att Castonien mm är välkänt vid det här laget :) )
Flickr   Instagram

Svartkrut

Citat från: Gideon skrivet 18 Januari 2025 kl. 14:21Hur funkar det nu när det bara är ett enda formulär? Ser ut som om man lär fylla i sin deltagaranmälan flera gånger, en för varje objekt som anmäls (t ex mina egna byggen och en separat anmälan av ett CB)?

(Verkar också som om det inte längre finns nåt fält för att ladda upp bilder i. @Klossfestivalen kanske den texten också borde uppdateras? Men hoppas att Castonien mm är välkänt vid det här laget :) )
Du kan skriva alla dina utställningsobjekt på samma rad. Det står i intruktionerna. Dock upptäckte jag att det blev problematiskt när jag både hade mocs och CB. Det gick inte att kryssa i mer än 1 alternativ på typ av bygge. För övrigt tyckte jag annars att det kändes befriande att slippa fylla i ett gäng formulär för att anmäla sig. 

Gideon

Jo det blev problem nu när jag anmälde mig, men ska anmäla CBt när det är helt klart vilka som blir med.

I övrigt håller jag med om att det var smidigt med ett formulär om man bara ska vara individuell utställare och ha en samlad bordsyta.
Flickr   Instagram

Leidermark

Anmälde mig nyss :)
Fick pepp i veckan!

Tyckte också det var smidigt med endast ett formulär, slapp upprepa allt flera gånger. Bra där :) Dock kanske man skulle kunna fylla i individuella namn och vad det är (MOC, MOD, set...) per bygge i framtiden.

hopsta

Citat från: Gideon skrivet 17 Januari 2025 kl. 16:45(Citat från: ColA ... bor på Elite 2 nätter) Bokat där också fredag-söndag! (Priserna hade för övrigt gått ned ett par hundralappar sen jag kollade igår)
Jag och Henning har också bokat in oss på Elite och tänkte vara med båda dagarna :). Ser fram emot att ses!

dalle

Citat från: Gideon skrivet 17 Januari 2025 kl. 16:45Bokat där också fredag-söndag! (Priserna hade för övrigt gått ned ett par hundralappar sen jag kollade igår :) )
Också bokat ett rum på Elite.

ColA

Jenny242

Ni som ska ställa ut på Klossfestivalen i Norrköping den 1 februari och har bilder på era byggen, dela gärna dem på Instagram nu innan, och tagga dem med @swebrick_official. Så kan jag hjälpa Fredrik med att marknadsföra eventet i vår insta-stories.  

Tack för hjälpen! :) 
Jenny242
Region Hufvudstaden

Svartkrut

Nu har jag också bokat rum på Elite fre-sön. 😊

Klossfestivalen

Hej på er!

Nu har jag gått igenom alla anmälningar och allt ser bra ut. Ska bli kul att se alla era byggen live!
Skönt att nya formuläret fungerade - enklare med bara ett – ska justera lite utifrån era synpunkter – tack!

I den lokalen som vi kommer att hålla till i som heter Louis De Geer Konsert och Kongress är lite mer komplex än en vanlig rektangulär hall som vi är van vid. Det är tre våningar. Finns inga superstora ytor för öar och liknande. Men vi kommer nog få till det. Vi får testa oss fram första gången.

Parkering
Det finns inga som vi får använda som är gratis dessvärre. Så även vår personal får leta runt på stan i närheten. Bra länk som Retrobricker tipsade om. Även Jens hade bra tips. Eriol hade också letat fram en dygnsbiljett för 80kr.
https://norrkoping.se/boende-trafik-och-miljo/resa-och-parkera/parkering-i-norrkoping
Gör så att ni letar fram det enklaste för er och billigaste för oss, så ersätter vi er parkering mot kvitto som vi gjort tidigare.

Loppis
Och vad bra att det mestadels är positivt kring vårt test av Leksaksloppisen – det kommer ta några gånger också innan konceptet helt satt sig. Vi får utvärdera nu när vi ändrar om lite. Men vi måste våga prova oss fram för att utvecklas, men framförallt för att få en långsiktighet i Klossfestivalen som vi vill ska bestå i många år.

Ett förtydligande också kring att vi nu tar bort möjligheten för er utställare att sälja "loppis" under själva Klossfestivalen. Saker/produkter som tillför något helt annat än loppis är såklart okej. Som exempel på saker som är okej är: Stefan säljer sin merch kopplat till sin show, att Mr.Lind säljer äldre Swebrick-set från tidigare Swebrickutställningar och pratar Swebrick, Henning som utvecklat egna set med en storie kring, Copmike säljer midsommarstång-set och att Mattias Plane säljer lasersvärd till kidsen. Detta är sälj som tillför något unikt för besökare och Klossfestivalen. Och är inte ren "loppis". Vi vill ha loppis såklart - men numera söndagarna.

Inlast
OBS! Ni kommer in först på fredagen från kl.15 och framåt. Det är en konferens i huset som slutar kl.13, så först då får vi börja lasta in. Och inlastning sker på adress Holmengatan 24 - se länk:  https://g.co/kgs/U5pbJAe

• Mackor och kaffe + dryck är beställt till kl.18 på fredagen
  • Gästlistan fyller ni i som vanligt under fredagen - eller kompletterar i entrén hos Elias på lördagen
  • Lunchkuponger kommer vi få så man kan äta lunch -  vi delar ut dessa till er så snart vi erhåller dessa
  • VIP-lounge är i en konferensavdelning som heter Vingen - där finns kaffe + te + kakor under fredag + lördag

Leksaksloppisen Söndag
Ni som ska sälja på Leksaksloppisen på söndagen kommer att kunna komma åt era bord efter kl.18 på lördagen. Antingen förbereder ni då. Eller lämnar kvar det ni ska sälja och kommer in igen på söndagen från kl.08.00 och sätter upp era bord.
Leksaksloppisen har öppet för besökare kl.11-15 på söndagen. Men öppnar redan kl.10 för de med VIP-biljett.

Har ni frågor/funderingar, så skriv de här i tråden - eller ring eller maila mig!

Ha det bäst!

Fredrik Novak
Klossfestivalen