Klossfestivalen 2025 - Lördag 1 februari Norrköping

Startat av Klossfestivalen, 14 November 2024 kl. 11:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Nu är det dags att anmäla sig och sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i NORRKÖPING lördagen den 1 februari!

Deadline 20 januari att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen  https://forms.gle/XzBRj1kn2rXfw13h8

Ni får ett mail efter ni anmält er - så ni kan gå in och redigera ert svar på en länk.
Bra ifall ni vill anmäla ert bygge eller fler byggen löpande.

OBS! Inget mail går ut som ger godkänt av er anmälan - man blir automatiskt godkänd.
OM man inte blir godkänd kontaktar vi den personen separat i mail och telefon.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i NORRKÖPING på Louis De Geer Konsert&Kongress:

Lördag kl.10-16 - MEN vi öppnar redan kl.9 för besökare som har sk VIP-pass
(Vi stänger alltså en timme tidigare under 2025 dvs kl.16)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i NORRKÖPING:

Fredag 31 januari
15:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk återkommer vi till hur vi gör det enklast
Det är en konferens på anläggningen som slutar någon gång runt lunch på fredagen, så vi kommer in lite senare än vanligt
18:00  Mackor och dryck serveras till utställare
21:00  Louis De Geer stänger

Lördag 1 februari
08:00  Louis De Geer öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare
10:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.45)
16:00  Klossfestivalen stänger
16:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
18:00  Ni som ska delta på Leksaksloppisen under söndagen kan börja göra iordning era bord
20:00  Louis De Geer Stänger

Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:
Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas pizza + dryck på inflyttningsdagen fredag kl.18.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas lunch lördagen
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugnare miljö.
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt på alla Legoaskar
Utställare får utan kostnad delta på Leksaksloppisen på söndag 2 februari med 1-2 bord - anmäl det i anmälningsformuläret
OBS! Vi testar att ta bort möjligheten att sälja "loppis" under lördagen då ni ställer ut - och fokuserar på söndagen då ni kan sälja på upp till 2 bord. Leksaksloppisen.se är ett nytt koncept vi testar i samband med Klossfestivalen och driver massor av trafik/köpare till denna dagen också.

Deadline 20 januari att anmäla sig själv och sina byggen

Deltagaranmälan + byggen  https://forms.gle/XzBRj1kn2rXfw13h8

PARKERING
Som det ser ut just nu finns det inga specialplatser för oss. Men vi undersöker olika alternativ.

HITTA HIT
Adress: Dalsgatan 15, 602 32 Norrköping

________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D

OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!
Och en God Jul & Ett Gott Nytt År!

Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

jemakrol

Oh, kul! Ska bli spännande att se var det blir mer exakt och så! (Är ju egentligen Nkpg-afol men som lever i exil i Stockholm)
flickr|insta|fb|www
It's a mother beautiful bridge and it's gonna be there, ok?

byStfn

Citat från: jemakrol skrivet 14 November 2024 kl. 16:22Oh, kul! Ska bli spännande att se var det blir mer exakt och så! (Är ju egentligen Nkpg-afol men som lever i exil i Stockholm)
Rätt säker på att det är i konserthuset (DeGeerhallen)!

Joyride

Instagram: joyride_bricks

Leidermark

Chriss77Mstad

Hejsan

Vilket hotell rekommenderar ni i denna stad för detta event, ni som vet och känner till det.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x

MrUzagi

Som vanligt hoppas jag på en sovplats i Casa de la Lixxy (aka min bror).

TCAS

Wohoo! En av mina absoluta favoritstäder! (Och ett ypperligt tillfälle att visa upp en viss lego-spårvagn igen ;) )
Joakim - Östra G

Joyride

Hittade inget Scandic centralt så bokade First hotel Central mellan fredag och lördag. Avbokningsbart om det blir swebricksamling någonstans - med förbehåll för att First var jäkligt billigt och jag kanske blir kvar av den anledningen ;-)

Gideon

Citat från: Joyride skrivet 06 December 2024 kl. 16:17Hittade inget Scandic centralt så bokade First hotel Central mellan fredag och lördag. Avbokningsbart om det blir swebricksamling någonstans - med förbehåll för att First var jäkligt billigt och jag kanske blir kvar av den anledningen ;-)
Hur fick du det priset? Jag tycker att det verkar dyrare än flera av alternativen.
Hotell Drott har jag för mig att vi bodde på när vi hade Swebrickeventet i Norrköping för drygt 10 år sen, men vet inte om de har några bra faciliteter för lobby-häng på fredagkvällen.
Scandic Strömmen hittar jag rätt hyfsat pris på, bara nåt kvarter längre bort än First Hotel Central.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Joyride

Citat från: Gideon skrivet 06 December 2024 kl. 16:45Hur fick du det priset? Jag tycker att det verkar dyrare än flera av alternativen.
Hotell Drott har jag för mig att vi bodde på när vi hade Swebrickeventet i Norrköping för drygt 10 år sen, men vet inte om de har några bra faciliteter för lobby-häng på fredagkvällen.
Scandic Strömmen hittar jag rätt hyfsat pris på, bara nåt kvarter längre bort än First Hotel Central.

Det var jäkligt dyrt via deras egen sida men fick ett avbokningsbart dubbelrum för två för 970 via Booking.com

Klossfestivalen

Hej på er.

Då är äntligen anmälan uppe för Norrköping.

Det är vår egna anläggning från 2025 och framåt, så det ska bli spännande och se hur vi får till det. Vi kommer att vara i Louis De Geers första huvudbyggnad med fokus Trozelligalleriet med omnejd. Inte i Flygeln och Värmekyrkan.
Vidare är det en stor konferens på fredagen när vi ska flytta in, så vi kommer in lite senare än normalt, men det kommer bli bra. Det gör att ni kommer in först kl.15 denna gång mot normala kl.12.

Vi kommer göra några justeringar inför 2025:

Dels så kommer vi genomföra färre Klossfestivaler under 2025 iom att barnfamiljerna har mindre pengar för "roligheter". Vi kör fem stycken och vi hoppas ni vill vara med oss på dessa.

Sedan stänger vi en timme tidigare dvs kl.16 - mer komprimerat och bättre tryck.

Vi testar och tar tillfälligt bort möjligheten för er att sälja "loppis" under själva Klossfestivalen som ni kunnat gjort tidigare. Det för att ge er möjlighet att istället sälja på Leksaksloppisen.se som är ett nytt koncept vi inför dagen efter på söndagen. Ni erbjuds 1-2 bord helt gratis. Anmäls i anmälningsformuläret. Leksaksloppisen.se kan ni läsa mer om på www.leksaksloppisen.se  Och vi kommer driva mycket trafik/köpare till denna dagen. Alla som besöker Klossfestivalen under lördagen kommer veta att de ska komma tillbaka dagen efter såklart.

Vi testar nya grepp, utvecklar och justerar Klossfestivalen löpande. Det för att vi ser detta event som ett långsiktigt projekt som ska leva i många år. Vi vill därför vara proaktiva och följa med i utvecklingen av Lego, privatekonomin och samhället i stort. För att möta och ge publiken det dom vill ha. Och vi fortsätter givetvis vara ett skärmfritt event som den köpande publiken - föräldrarna - uppdskattar mycket.

Ha en riktigt God Jul & Ett Gott Nytt År!!!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Joyride

Kul att det börjar närma sig!
Jag tror att det är bra att köra färre festivaler.
Som utställare var det lite tråkigt att höra om att ni tar bort loppisen, för mig som mest säljer lite smått så är det inte motiverat att vara kvar en dag till och det har varit kul att shoppa runt när en ändå är i goda vänners lag.

Löfvet