Klossfestivalen 2025 - Lördag 1 februari Norrköping

Startat av Klossfestivalen, 14 November 2024 kl. 11:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Svartkrut

Jag är också hemma igen efter en härlig helg med härliga möten med både utställare och besökare. Leksaksloppisen var en ny erfarenhet som fungerade finfint. Sålde allt jag hade med mig som var värt mer än 100 kr. Sedan fick jag visserligen med mig en gigantisk borg hem, men den köpte dottern så jag lyckades iaf hålla mig ifrån att utöka min lego(an)samling ytterligare. 

Det var riktigt skönt att slippa köra hem efter avslutad utställning på lördagen. Kan definitivt tänka mig att dubblera Klossfestival med leksaksloppis fler gånger. 

Tack Fredrik och co för finfint arrangemang och tack alla härliga swebrickare för alla trevliga samtal!  ;D

Eriol

Jag måste tacka för helgens begivenheter jag också. Att avsluta redan 16.00 på lördagen kändes alldeles lagom för mig, men med en fyraårig medresenär så hinner man ju tyvärr inte umgås ens hälften så mycket med alla utställare och besökare som man skulle vilja. Lite umgänge är dock bättre än inget alls och sonen var ju dessutom väldigt nöjd med utflykten till Norrköping. Tydligen hade han skrutit för alla på förskolan om att han träffat "Staffan Legoberg" på Legofestivalen. Jag var lite mer frågande till det eftersom jag inte kunde minnas att det var någon Staffan alls där och när jag pressade honom lite så framkom det att han menade "Lego-trollkarlen" och till slut kunde han nog även acceptera att hans riktiga namn var "Staffan Stefansson".   ;D

byStfn

Citat från: Eriol skrivet 05 Februari 2025 kl. 21:37Jag måste tacka för helgens begivenheter jag också. Att avsluta redan 16.00 på lördagen kändes alldeles lagom för mig, men med en fyraårig medresenär så hinner man ju tyvärr inte umgås ens hälften så mycket med alla utställare och besökare som man skulle vilja. Lite umgänge är dock bättre än inget alls och sonen var ju dessutom väldigt nöjd med utflykten till Norrköping. Tydligen hade han skrutit för alla på förskolan om att han träffat "Staffan Legoberg" på Legofestivalen. Jag var lite mer frågande till det eftersom jag inte kunde minnas att det var någon Staffan alls där och när jag pressade honom lite så framkom det att han menade "Lego-trollkarlen" och till slut kunde han nog även acceptera att hans riktiga namn var "Staffan Stefansson".  ;D
Haha, så roligt att höra! Hälsa från mig!

Jenny242

Citat från: byStfn skrivet 06 Februari 2025 kl. 09:02Haha, så roligt att höra! Hälsa från mig!
Jag nämnde dig som "Lego-trollkarlen" här hemma en gång. Då svarade Björn "han heter faktiskt Stefan, mamma" 😂
Jenny242
Region Hufvudstaden

Klossfestivalen

Hej på er!

Stort tack till er alla utställare för en mycket fin helg i Norrköping!  :D
Louis De Geer fungerade bra även om en lokal med flera plan alltid är en utmaning - håller med om att vissa saker var lite utmanande, men som helhet ett mycket lyckat event. Nästas gång vet vi vad som behöver justeras.

Och denna gång var det långt mellan scen och publik och även deras högtalarsystem hördes inte överallt så utdelningen av pokalerna blev till vinnarna vid sina bord. Årets Nyhet stod Erik Sundberg för, Årets Utställare blev Jonas Wide, Juryns Favorit stod Joakim Jidbacken för och Besökarnas Favorit landade lite otippat på Blue Harvest. Stort grattis igen till alla vinnare!!!  :-*

Leksaksloppisen som vi numera testar att köra på söndagen blev riktigt lyckad. Många säljare, men framförallt nästan 1.300 besökare som var köpsugna. Hörde att många säljare sålde iväg mycket - kul! Ni som var med från Swebrick hörde jag bara goda vitsord från - ni får gärna bli ambassadörer och berätta för era vänner inom Swebrick om upplevelesen och vad som sålde bra och mindre bra som tips framöver. Kändes som Swebrickare sålde mycket mer denna dag än historiskt under Klossfestivalen. Men vi ska fortsätta skruva lite på konceptet.

Återigen stort tack till er alla! Kul att ni kom förbi! <3

Vi ses i Göteborg!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

ArfMan

Citat från: Jenny242 skrivet 06 Februari 2025 kl. 09:35Jag nämnde dig som "Lego-trollkarlen" här hemma en gång. Då svarade Björn "han heter faktiskt Stefan, mamma" 😂

VA?!?!

Heter han inte @byStfn ?!?!  ;D  ;D  ;D  ;D

byStfn

Citat från: Jenny242 skrivet 06 Februari 2025 kl. 09:35Jag nämnde dig som "Lego-trollkarlen" här hemma en gång. Då svarade Björn "han heter faktiskt Stefan, mamma" 😂
Åh, den hade jag glömt! 😄

Gideon

Citat från: ArfMan skrivet 06 Februari 2025 kl. 14:46Heter han inte @byStfn ?!?!  ;D  ;D  ;D  ;D
Jag säger då alltid "By-Stefan", gärna med tydlig betoning på By (på svenska, inte engelska) ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram