Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2025

Startat av o0ger, 06 November 2024 kl. 10:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Varit lite orättvis mot Minecraft som tema från LEGO. Eftersom jag spelar och tidvis är besatt av Minecraft, har jag haft svårt att inte tycka att kombon är super-märklig. Varför kombinera två Grid-baserade system, utan att använda styrkan i den ena för att porträttera den ikoniska karaktären av den andra. :(

Nu får vi i alla fall en kul och användbar stege. :)

Artikel hos New Elementary

Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 02 Juli 2025 kl. 13:33Väldigt snygg ny vindruta i detta set:

Jo, jag gillar den. Det lär bli ett fomo-köp så att jag eventuellt kan använda den till ett bygge i neo-CS.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

AlbinHansson

Citat från: o0ger skrivet 02 Juli 2025 kl. 13:33Väldigt snygg ny vindruta i detta set:

https://brickset.com/article/122768/lego-star-wars-75414-the-force-burner-snowspeeder-revealed!
Kul med overmolded (dualmolded)vindruta, hoppas vi får se mer av sånt framöver.

andreaseldh

Betyder detta att planeten Hoth har genomgått en klimatförändring så att den äntligen förtjänar sitt namn?

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 03 Juli 2025 kl. 02:06Betyder detta att planeten Hoth har genomgått en klimatförändring så att den äntligen förtjänar sitt namn?

Antar det. Detta är från Rebuild the Galaxy, så då kan vad som helst hända.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Larry Lars

https://brickset.com/article/122768/lego-star-wars-75414-the-force-burner-snowspeeder-revealed!

image.png
Yay! En dedikerad snowspeeder-ruta, den tog det bara 26 år att få till. ;)
Det finns både för- och nackdelar med hur random nybits-processen är hos LEGO.

Den här kommer man hur som helst kunna bygga något kul med.

Magnus den store

En bild från avbrutna DreamZzz-setet 71501, Game Island Tower. Bakom glaset är en Bright Light Blue CS-torso med åtminstone en hjälm i samma färg.

71501 Game Island Tower.jpg

Eftersom vi fick torson kan jag gissa att även hjälmen är på väg, om än i ett annat set.

MrUzagi

Citat från: Magnus den store skrivet 04 Juli 2025 kl. 15:18Eftersom vi fick torson kan jag gissa att även hjälmen är på väg, om än i ett annat set.

Mjo, det verkar vara populärt att göra så. Helst att hjälm och tankar läggs in i ett stort dyrt set.

Magnus den store

Citat från: MrUzagi skrivet 04 Juli 2025 kl. 15:25Mjo, det verkar vara populärt att göra så. Helst att hjälm och tankar läggs in i ett stort dyrt set.

Lego vet hur de ska sälja dyra nonsens-set.  ;D

Larry Lars

Rätt var det är så upptäcker man en ny bit från Januari!!

En väldigt specifik bit gjord för att hänga upp LEGO ute i "verkligheten". ;)

Lite skojig är den ändå.

Artikel hos New Elementary

Magnus den store

Är det här en ny panel i , Soundwave - Panel 1x8x5, eller är det en bilruta?

10358 - 02.png
Panel 1x8x5?

CopMike

Citat från: Magnus den store skrivet 10 Juli 2025 kl. 21:57Är det här en ny panel i , Soundwave - Panel 1x8x5, eller är det en bilruta?

10358 - 02.png
Panel 1x8x5?
Undrade samma sak, är det en ny Windscreen på 1x8x5 ???? Bra med mer utbud på korv kiosk-fönster ;D! 

Magnus den store

Citat från: CopMike skrivet 11 Juli 2025 kl. 06:35Bra med mer utbud på korv kiosk-fönster ;D! 

Japp, denna verkar dock ha tryck, men den kommer kanske utan tryck. Alternativt Decepticon Korv Kiosk eller blir det Decepti Corv?

Magnus den store

Det har visst skett en liten designmiss på de nya sköldarna. Handtagen har fel vinkel med 90°.  :(