Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2025

Startat av o0ger, 06 November 2024 kl. 10:39

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

2024-11-06 10_38_31-80116-Trotting-Lantern-Box.jpg (1573×1800).png 2024-11-06 10_37_44-80066-Mythical-Creature-Qilin-Set.jpg (1122×1080).png 2024-11-06 10_40_52-80116-Trotting-Lantern-Minifigures-2-2048x1152.jpg (2048×1152).png
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Tre nya bitar från setet Pretty Pink Flower Bouquet.

klocka.jpg
blomma.jpg
blad.jpg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Cleefuzz

Citat från: Magnus den store skrivet 06 November 2024 kl. 23:49Tre nya bitar från setet Pretty Pink Flower Bouquet.

Jag gillar generellt Botanical-seten, men måste ändå säga att jag blir mindre imponerad ju fler specialtillverkade bitar som nyttjas i seten.

o0ger

Citat från: Cleefuzz skrivet 07 November 2024 kl. 11:24Jag gillar generellt Botanical-seten, men måste ändå säga att jag blir mindre imponerad ju fler specialtillverkade bitar som nyttjas i seten.
Jag älskar alla nya bitar, så jag blir bara glad.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Teabox

Citat från: Cleefuzz skrivet 07 November 2024 kl. 11:24Jag gillar generellt Botanical-seten, men måste ändå säga att jag blir mindre imponerad ju fler specialtillverkade bitar som nyttjas i seten.

Citat från: o0ger skrivet 07 November 2024 kl. 13:40Jag älskar alla nya bitar, så jag blir bara glad.

Som AFOL så såg man det som en del av charmen att de använde "vanliga" bitar i blomseten. Så spontant ogillar jag det också.

Men o0ger tänker rätt. De här bitarna kan ju dyka upp på oväntade ställen i framtida MOCs :D

Magnus den store

Förvisso är det mer imponerande att åstadkomma ett bygge med enbart 3001:or, för att dra det till extremen, men likväl lyfts de flesta byggen med en större variation av bitar. Även om dessa har rätt begränsat användningsområde kommer de säkerligen hitta till mer oväntade användningsområden.

Om jag skulle lista vad jag vill uppnå eller få ut av ett bygge skulle ordet "imponerande" inte ens vara med på listan.

Citat från: o0ger skrivet 07 November 2024 kl. 13:40Jag älskar alla nya bitar, så jag blir bara glad.

Till stor del är det så för mig med, men ibland kan jag vara ifrågasättande till vissa bitar.

Citat från: Teabox skrivet 07 November 2024 kl. 15:01Som AFOL så såg man det som en del av charmen att de använde "vanliga" bitar i blomseten. Så spontant ogillar jag det också.

Jag tror att Lego med det botaniska temat har nått ut till fler vuxna. Jag har närmare ett dussin släktingar och kollegor, som inte delas in i det klassiska afol-facket, som börjat köpa Lego-växter. Jag tror inte den gruppen fäster samma vikt vid det, utan lutar mer åt hur slutresultatet ser ut.

Gideon

Jag tror att man nog får se det som att Botanical-temat "vuxit upp" nu och börjat producera sina egna bitar för sin egen skull? Men bitarna lär ju på något sätt vara "in system" fortfarande, så vi får väl vara glada och leta nya NPU-områden för dem istället? :D
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Magnus den store

Citat från: Gideon skrivet 07 November 2024 kl. 16:57Jag tror att man nog får se det som att Botanical-temat "vuxit upp" nu och börjat producera sina egna bitar för sin egen skull?

Som sig bör när det uppgraderats till ett eget tema. Det glöms fort av att det började som Creator Expert.

Larry Lars

..lite underligt med en lång diskussion om huruvida ett tema ska få göra egna bitar... ;)

..när första bilden i tråden visar en ny kort kedja med en pytteliten bar i ena änden. (..eller är det en 1L i båda ändarna?)

Extremt cool bit!

Clip på undersidan av en "hollow stud" är dessutom synnerligen efterlängtad.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Citat från: Larry Lars skrivet 08 November 2024 kl. 10:06första bilden i tråden visar en ny kort kedja med en pytteliten bar i ena änden. (..eller är det en 1L i båda ändarna?)
Den dyker upp i de andra seten också. Jag tycker det ser ut som en bar i båda ändarna.

humlan

Citat från: o0ger skrivet 08 November 2024 kl. 12:05Den dyker upp i de andra seten också. Jag tycker det ser ut som en bar i båda ändarna.
Nunchaku?  ;D
För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Magnus den store

Tripod

Cmf27-4.jpg
Lego Minifigures Serie 27

Antar att det är en svart 20482 i botten med en ny tripod-bit och en svart 85861 ovanpå, följt av en vit 48729b.

Eriol

Citat från: humlan skrivet 08 November 2024 kl. 14:46Nunchaku?  ;D

Det är ju inte samma bit som 67100pb01, men relativt lik.

Magnus den store

Citat från: Eriol skrivet 11 November 2024 kl. 08:52Det är ju inte samma bit som 67100pb01, men relativt lik. Nån gång ska jag försöka förstå hur man länkar bitar med bokstäver i namnet, men jag menar alltså denna:

Lägger man till en 6:a i din länk så funkar det utmärkt på min dator.

67100pb01

Magnus den store

10345, Flower Arrangement - från nyckelpiga till kronblad.png
, Flower Arrangement: Från nyckelpiga till kronblad.

10345, Flower Arrangement - blad i fler färger.png
, Flower Arrangement: Bladet kommer redan i fler färger.

10342, Pretty Pink Flower Bouquet - ljusstaken i dark green.png
, Pretty Pink Flower Bouquet: Stearinljuset i Dark Green.