Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2025

Startat av o0ger, 06 November 2024 kl. 10:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 16 December 2024 kl. 22:34Jag har ju väntat jättelänge!
[...]
Få se hur lång tid det dröjer innan den dyker upp i LGB. Kanske nåt kring fjärde maj går att hoppas på!
Tänkte på den saknade biten också häromdagen när jag hade fällt ihop locket på min dator ;)

Har dessutom ett bygge som den skulle passa perfekt i, så jag håller tummar och tår att den kommer i LBG också framöver....!
(67810 hade funkat också till det, men även den verkar aldrig vilja dyka upp i LBG :( )
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Skafte

Nämen kolla här då:

Det måste ju vara åtminstone åtta stycken i LGB på bakbenen här! Släpps 1/1,  330kr. Förhoppningsvis på PaB också.

PS, två till ser jag nu, på frambenen!

PPS, ytterligare två bak på huvudet, fler bilder hos Lego.

3PS, nu ser jag den överallt, fler LBG på Home One Starcruiser 75405 och i vitt i pandorna 31165

dalle

Citat från: Skafte skrivet 16 December 2024 kl. 23:06Nämen kolla här då:

Det måste ju vara åtminstone åtta stycken i LGB på bakbenen här! Släpps 1/1,  330kr. Förhoppningsvis på PaB också.

PS, två till ser jag nu, på frambenen!

PPS, ytterligare två bak på huvudet, fler bilder hos Lego.

3PS, nu ser jag den överallt, fler LBG på Home One Starcruiser 75405 och i vitt i pandorna 31165

@Skafte du får se till att samla biten i alla färger. Nu när du kan hänga med från start.  ;)

Skafte

Citat från: dalle skrivet 18 December 2024 kl. 14:03@Skafte du får se till att samla biten i alla färger. Nu när du kan hänga med från start.  ;)
...

Jag hade inte tänkt tanken, faktiskt. Vi får se. Just nu ca 63% chans. Risk.

Skafte

Ny tile med ring:

från Lego

andreaseldh

Är hjulen nya?

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

På Nyårsnatten råkade jag hitta denna mycket trevliga nya bit: 5264

Skafte

Idag lyckades jag komma åt på Lekia och såg då på grannsetet en annan ny bit - tassen!

IMG_0092.jpg

PS 5852 även här, i tan på axeln eller vad det heter på kaniner.

CopMike

Mmmmmmm - nya bitar i Tam 8)!

Skafte

Ojojoj, januarilistan på New Elementary har nästan 1361 nya bitar! Dags att sätta sig med en kopp kaffe och gå igenom för att lägga till kommande behov till färgsamlingar!

andreaseldh

Citat från: Skafte skrivet 04 Januari 2025 kl. 10:19Ojojoj, januarilistan på New Elementary har nästan 1361 nya bitar! Dags att sätta sig med en kopp kaffe och gå igenom för att lägga till kommande behov till färgsamlingar!

@Skafte Vad har du flest av:
  • Antal bitar i en enskild färsamling?
  • Färgsamlingar?

Skafte

Citat från: andreaseldh skrivet 04 Januari 2025 kl. 13:18@Skafte Vad har du flest av:
  • Antal bitar i en enskild färsamling?
  • Färgsamlingar?

2x4-klossarna är 87, så många samlingar har jag inte. Senast jag räknade var det 65 tror jag, det finns några till som är så många olika.

Jenny242

Jag har kommit på vad jag ska börja samla på för bitar nu iallafall. Lego squishmallows, släpptes 5 olika den 1 januari :) 😂 (gosedjuret i minifig-serien tex) 
Jenny242
Region Hufvudstaden

o0ger

Det finns en site där man kan se design som är skyddad inom EU. Där kan man se element och produkter som LEGO skyddar:

https://euipo.europa.eu/eSearch/#details/owners/154249

Klicka på "Design" så får man upp alla objekt. På sista sidan finns det några nya element.

Vet inte om man kan prenumerera på ändringar i den här databasen, men på nåt sätt så har folk koll på när det dyker upp nytt här i all fall. Listan innehåller alltså element som LEGO har velat design-skydda. Det är inte säkert att dessa element någonsin kommer tillverkas.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!