Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2025

Startat av o0ger, 06 November 2024 kl. 10:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

New Elementary skriver om kommande akvariet och beskriver skapandet av den nya "fenan".
Cool bit och intressant att veta hur de tänker när något helt nytt och lite annorlunda tas in i systemet.

Artikel hos New Elementary
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

Det är ofta svårt att veta i förväg vilken nybit man blir glad av, men denna har jag faktiskt väntat på.

Nu kan man göra en båge av två liggande, ha något emellan samt att urtaget gör att det går att bygga närmare runt med annat eller i annan färg.

Artikel hos New Elementary

Larry Lars

Jag har snöat in mig lite på den kommande fenan. En inspirerande ny-bit som medvetet tagits fram för mångsidigt användande. Jag tycker den verkar toppen.

Recension hos New Elementary

LToming

Blir väl nya bitar 2026 men men, visst är den gula biten som löv ny? Ser spännande ut, började tänka på massa snygga skägg direkt! 
https://www.lego.com/en-us/product/icons-11372-11372
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Magnus den store

Citat från: LToming skrivet 18 November 2025 kl. 15:22Blir väl nya bitar 2026 men men, visst är den gula biten som löv ny?

Jo, det ser också ut som nya färger på gamla bitar, men minnet kanske sviker mig.

Fåglarna är väl också nya?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Lövbitarna är nya.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

För en gångs skull är det inte jag som skriver i fel tråd ;) Solrosorna 6901 är också nya i år.

LToming

Citat från: andreaseldh skrivet 18 November 2025 kl. 18:17För en gångs skull är det inte jag som skriver i fel tråd ;) Solrosorna 6901 är också nya i år.
Snyggt!
Reserverade mig lite ;) 
Ltoming @ Instagram & TikTok

https://flic.kr/ps/47bEQt

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 18 November 2025 kl. 18:17För en gångs skull är det inte jag som skriver i fel tråd ;) Solrosorna 6901 är också nya i år.

Japp, det stämmer. De är så nya att de gick att köpa av Voldemort senast det begav sig.

Ozp

Lite mer realistiska svenska fåglar.

Är de mörklila blom-bitarna nya?

Magnus den store

Larry Lars

Intressanta nyheter på bit-fronten Kommer med detta efterlängtade SHIP.

Recension av "10356, U.S.S. Enterprise" hos New Elementary

Skafte

Som vanligt en fin sammanställning av årets bitar från New Elementary. Konstigt nog nämner de dock inte fenan från akvariet. Fast när jag kollar lite noggrannare så är det de "bästa" nya bitarna från 2025. Men en bild säger mer än tusen ord, och det är nog fler bilder i artikeln än gånger tusen ord vi fick ihop om det i senaste poddavsnittet...