[MOC] Battlefield (fortsättning)

Startat av Daylight, 03 November 2024 kl. 14:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Daylight

Citat från: MrLaago skrivet 08 September 2025 kl. 21:12Imponerande! Kul att se det växa och alla fina detaljer du får in  (y)
Tackar 🙏 

Daylight

WIP.. Börjar ta sig med utbyggnaden. Mer vatten o diverse blå bitar. Har börjat att passa in nya delarna till det andra. Vill inte stressa fram något så ja bygger lite när ja känner för det. Kanske blir lite mer tid nu när inte gräset växer så mycket😂

Daylight

Battlefield är färdigt med nya vatten moduler nu. Stort blev större helt plötsligt 😂
Hela bygget består av 33 basplattor 32x32 nu och känns ganska stort. Har problem o fota bygget hemma.
Ska bli riktigt skoj att se helheten på nästa utställning när allt är ihopbyggt.
Nu ska ja fortsätta med ett mindre bygge men har fortfarande planer på att bygga ut mitt (Cb) (y)
Trevlig helg alla byggare

ColA

Snyggt och Imponerande att du bara köttar på! 

swestar

Citat från: ColA skrivet 19 Oktober 2025 kl. 08:34Snyggt och Imponerande att du bara köttar på!
+1 på den :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

CopMike

Daylight

Daylight

Jag står faktiskt i start groparna för en ny del och Kommer bli till vänster.
Med nya delen så landar jag på över 3meter. (306cm exakt.) Hoppas att kunna ställa ut hela bygget på någon utställning i början 2026
Kommer forstätta posta wip bilder under tiden (y)

Daylight

Nu är vi i rull.. Denna gången har ja börjat från andra hållet.. vattnet först och land sen  ;D mest för att veta vart strand linjen ska vara i bygget. Bakre delen blir det berg och grönt. Den lilla byn får ett hus till med lite figs.

andreaseldh

Räknar jag rätt att det är 5 opaka och 3 genomskinliga nyanser?

Daylight

Citat från: andreaseldh skrivet 28 Oktober 2025 kl. 21:26Räknar jag rätt att det är 5 opaka och 3 genomskinliga nyanser?
Stämmer bra 👍 

Daylight

Work in progress. Nya modulerna börjar ta form. Lite mer strand och lite mer grönt. Kommer utöka byn med ett litet hus till o lite grisar.
Trevlig helg (y)

Daylight

Lite work in progress. Börjar ta form nu när gräsmattan har fått snö på sig och minus grader ute😂. Saknar redan första vår klippet.
Modulen växer fram med berg o diverse. Mycket detaljer kvar och ska bli skoj med det sista.