[MOC] Battlefield (fortsättning)

Startat av Daylight, 03 November 2024 kl. 14:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Daylight

Gjorde klart belysning till nedre delen igår och blev nöjd med resultatet. Nu kvarstår belysningen till nya tornet och lite andra små detaljer innan jag är klar.

mrlind

Citat från: Daylight skrivet 26 Juni 2025 kl. 10:41Gjorde klart belysning till nedre delen igår och blev nöjd med resultatet.

Ljus förhöjer verkligen intrycket. Blir riktigt snygt.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Daylight

Citat från: mrlind skrivet 26 Juni 2025 kl. 11:05Ljus förhöjer verkligen intrycket. Blir riktigt snygt.
Tack så mycket. 

Daylight

Sista belysningen klar till torn och hus. Blev riktigt bra. Torn och hus fick 3 dioder vardera o drivs av separata batteri pack på 3volt

Daylight

Nu är sista modulerna klara. Mycket fix blev det då ja även byggde neråt.
Skattkammare och fängelse håla.
Mycket att tänka på då belysning skulle bli till alla facklor.
Alla torn har fått en facelift och blivit högre. Murar har även dom blivit högre och mer detaljer.
Belysning har jag gjort själv och drivs av batteri pack (dioder från batteri ljus)

Ska bli skoj att ställa upp hela bygget på nästa utställning som ja ska boka in.
280.5cm långt nu och börjar bli krångligt att frakta 😂
Se om det blir fler moduler i framtiden.
Trevlig helg Med vänlig hälsning, Jonas

ColA

Det blir super bra 😊 grottorna eller hålen är nice  :-[

Joacim

Daylight

Citat från: ColA skrivet 04 Juli 2025 kl. 06:47Det blir super bra 😊 grottorna eller hålen är nice  :-[
Tackar 

Lähnn

Jättefint!

Använder detta som inspiration till ett betydligt mindre bygge jag knåpar med  :)

Daylight

Citat från: Lähnn skrivet 04 Juli 2025 kl. 08:55Jättefint!

Använder detta som inspiration till ett betydligt mindre bygge jag knåpar med  :)
Tackar. Spännande o se va du bygger

Daylight

Nu är det dax igen. Bygget ska utökas lite igen.  Ska göra en remsa framför med vatten.
Ganska lätt för att få lite mer bredd på bygget men blir ändå lite bitar😂
Någon större stenhäll med sälar och kanske några skepp är tanken.. får väl börja med vatten känner ja..

Daylight

Utställningen på klossfestivalen i Örebro var riktigt skoj. Nice att se hela bygget uppbyggt med nya modulerna. Blev helt plötsligt lite större.
Tack för en trevlig fredag och lördag i Örebro👍

Daylight

Work in progress 👍 Nu fortsätter bygget att växa igen.
Mycket kvar att göra men helheten blir bra hoppas ja med lite mer djup. Har byggt lite vatten o skepp senaste tiden och det ska färdigställas nu till kommande utställning. Kommer nog att utöka med en 12:e basplatta i bredd till stranden så ja kommer över 3 meter 

MrLaago

Imponerande! Kul att se det växa och alla fina detaljer du får in  (y)