[MOC] Battlefield (fortsättning)

Startat av Daylight, 03 November 2024 kl. 14:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Daylight

Battlefield ska med som den är till eventet i Göteborg är tanken.
Men har haft planer ett tag att utöka bygget lite mer.
Lejon riddarna måste ha lite mer mark. Tänkte jag gör en ny post för dom som är intresserade att följa bygget med lite bilder o text.
Har precis börjat med 2 nya moduler som ska vara till vänster flanken. Varje del i bygget är baserat på 2 st 32x32 plattor. Nu kör vi del 2👍

ColA

Gideon

CB-deltagare nummer 1 lägger till ytterligare en modul till enmans-CBt...! Gillar det jag ser 😍
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Daylight

Citat från: Gideon skrivet 03 November 2024 kl. 17:14CB-deltagare nummer 1 lägger till ytterligare en modul till enmans-CBt...! Gillar det jag ser 😍
Va fan.. rätt skoj o bygga stort så kan lika gärna fortsätta lite😂 roligt att du tycker om det. 
Inser att jag kanske inte får plats med det jag vill på 2 moduler.. kanske måste tänka större. Får se medans ja sätter grunden 

Gideon

Bygga stort är helt klart kul! Jag är själv i startgroparna att bygga ut min Castonien-modul och att se basplattor med skissen av en kust är precis den typ av inspiration jag behöver just nu :D
Flickr   Instagram

Daylight

Citat från: Gideon skrivet 03 November 2024 kl. 17:38Bygga stort är helt klart kul! Jag är själv i startgroparna att bygga ut min Castonien-modul och att se basplattor med skissen av en kust är precis den typ av inspiration jag behöver just nu :D
Grymt att du också ska utöka. Tanken är en strand med klippor. Typ där dom kommit upp ifrån. Får bli någon natur stig uppåt det gröna.
Utmaningen blir höjd skillnaden mot den färdiga delen. 

Gideon

Citat från: Daylight skrivet 03 November 2024 kl. 17:48Tanken är en strand med klippor. [...] Får bli någon natur stig uppåt det gröna.
Utmaningen blir höjd skillnaden mot den färdiga delen.
Exakt dessa utmaningar har jag också om jag ska bygga sidomuren åt höger nu i Castonien...!
Ska bli kul att följa ditt bygge och fortsätta inspireras :)
Flickr   Instagram

Daylight

Börjat med lite pelare till grunden och testar lite höjder i bygget.
Blir skaplig höjd skillnad och hoppas det fungerar. Vill också få till en naturlig uppgång i berget från stranden så det finns lite att tänka på när man sätter bitarna.
Vi får se om ja klarar detta lr om ja behöver utöka mer😂

Daylight

Bygger lite klippor och ska snart sätta strand linjen. Tar lite åt gången. Snart dax för lite tan och dark tan to the beach

Bokeslundsparken

Snyggt! Kul att du delar med dig av byggprocessen.
In vino veritas.

Joyride

Instagram: joyride_bricks

Daylight

Kommit en liten bit. Fick lite nya bitar i fredags så ja kunde forstätta. Går åt lite mer bitar än man tror ibland. Nu ska stranden göras klart och sen en stig till övre delen.

Daylight

Var det dax att bygga lite. Stranden har tagit fart med lite ändringar..
Kistan ville ja få dit på stranden och sen ville ja ha lite dioder. Det får bli en liten brasa där riddarna kan värma sig o äta upp sig innan strid. Nu är det bara att klossa sig vidare uppåt.

Bokeslundsparken

Citat från: Daylight skrivet 19 November 2024 kl. 21:16Var det dax att bygga lite. Stranden har tagit fart med lite ändringar..
Kistan ville ja få dit på stranden och sen ville ja ha lite dioder. Det får bli en liten brasa där riddarna kan värma sig o äta upp sig innan strid. Nu är det bara att klossa sig vidare uppåt.
Snyggt med kistan!
In vino veritas.