[MOC] Battlefield (fortsättning)

Startat av Daylight, 03 November 2024 kl. 14:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Daylight

Citat från: mozzen skrivet 22 April 2025 kl. 10:21Väldigt roligt att fortsätta följa hur din MoC växer!
Skoj att du gillar. Blir lite andra lössningar på denna modul med fängelse hålan under. Har förberätt med belsysning så det inte ska bli så mörkt för att kolla in.

Daylight

Work in progress.
Går lite framåt i bygget. Blir en tunnel till nästa modul där Black falcons har skatten. 2 titthål under borgen för att se lite detaljer.

ColA

Kul att du fortsätter utöka :) 

Daylight

Modulerna börjar ta form till nya borgen. Både fängelse hålan och skattkammaren ska få lite belysning.

Daylight

Svin mycket på jobbet nu o nästa vecka då fabriken står stilla för underhåll. Men måste bygga lite o koppla av jobbet lite. 
Nytt torn till borgen börjar bli färdigt. Lite små detaljer kvar.
Gamla tornen får en facelift med nya hål som fönster och dom blir lite högre + lite nya detaljer..
Mycket kvar men jävligt skoj.. väntar på lite bitar till övre landskap men ska fortsätta på undre delen lite. Göra klart berget och dom två rummen som blir som titthål.
Kommer en updates när det är dags för överdelen.

Daylight

Har börjat lite med övre delen.
Blir att bygga upp berget lite och sen lite grönsaker på det.
Det lilla tornet ska byggas om lite och det ska bli en större mur.
Ska göra belysning till skattkammaren och fängelshålan så det blir lite trevligt.
Trevlig helg.

CopMike

Daylight

Citat från: CopMike skrivet 24 Maj 2025 kl. 13:10Snyggt, cool håla (y)!
Tackar. 👍Om det är så jag bygger bredare i framtiden så tänkte jag ha typ jord gångar på baksidan. Skulle bli najs tror ja

Daylight

Dax o börja med mer detaljer och innanför murarna.
Det är nu det roliga börjar med det som är det extra.

Daylight

Börjat med bakre delen av modulen. 
Kommer bli en ny byggnad med trapp upp mot muren.
Bakre muren har jag även höjt upp så det ser lite bättre ut.
Hoppas på lite bättre väder snart så man kan klippa lite gräs 8)

Trevlig helg

Daylight

Nu är det dags o bygga lite. Världens snabbaste bl beställning från Stockholm kan ja lova👍 Tack @ColA
Nu kan ja klossa på i helgen igen.
Satt grunden nu så figsen kan trampa på sten😂 Ska börja lite på höjden nu på bakre delen innan ja blir klar.
Trevlig helg

Joyride

Jäklar, det här blir riktigt bra, kommer bli en bra kontrast med den här större borgen och det långa landskapet.
Instagram: joyride_bricks

Daylight

Citat från: Joyride skrivet 13 Juni 2025 kl. 21:55Jäklar, det här blir riktigt bra, kommer bli en bra kontrast med den här större borgen och det långa landskapet.
Tror det blir riktigt bra faktiskt men jag är nog inte riktigt nöjd än. Bygget kommer nog bli ännu större om jag orkar och får plats.
Tanken nu är en remsa bak med landskap + remsa fram med vatten för att få mer djup i bygget. Får ta lite i taget.
Blir väl att bygga något mindre nu i mellan för att varva lite👍

Daylight

Håller på att sätta sista detaljerna på huset innan midsommar😂
Detta blir bakre delen av modulen och det blir en mur över till främre tornet.
En del detaljer kvar men jävligt skoj.
Hoppas ni får en trevlig midsommar och skål från Karlsson