[MOC] Battlefield (fortsättning)

Startat av Daylight, 03 November 2024 kl. 14:14

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Daylight

Nu är modulen färdig och klarat mitt mål på över 3meter.
Battlefield består nu av 36 basplattor i botten och lite plast på det. 306cm i längd och 76,5cm i djupet.
Ska bli jätte skoj att sätta ihop allt tillsammans och se helheten på en utställning.
Trevlig helg

andreaseldh

Svårt att välja vad jag tycker bäst om!
  • Vattnet med sina nyansskiftningar har jag redan berömt tidigare.
  • Kanske den sneda strandlinjen i två olika nyanser Tan?
  • Kanske halmtaken?
  • Kanske klippan som sticker upp ur vattnet?

Daylight

Citat från: andreaseldh skrivet 29 November 2025 kl. 11:35Svårt att välja vad jag tycker bäst om!
  • Vattnet med sina nyansskiftningar har jag redan berömt tidigare.
  • Kanske den sneda strandlinjen i två olika nyanser Tan?
  • Kanske halmtaken?
  • Kanske klippan som sticker upp ur vattnet?

Finns lite detaljer i bygget och jag har egna favoriter. Vattnet är snyggt tycker jag med olika nyanser. Gått åt mycket bitar till nya vatten remsan. Nu ska jag försöka packa allt lite smartare

Anders67

Citat från: Daylight skrivet 29 November 2025 kl. 10:39Nu är modulen färdig och klarat mitt mål på över 3meter.
Battlefield består nu av 36 basplattor i botten och lite plast på det. 306cm i längd och 76,5cm i djupet.
Ska bli jätte skoj att sätta ihop allt tillsammans och se helheten på en utställning.
Trevlig helg

Härligt att se dina byggen som gör att det växer och växer och växer - detaljerat & Snyggt!
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

Daylight

Citat från: Anders67 skrivet 29 November 2025 kl. 19:34Härligt att se dina byggen som gör att det växer och växer och växer - detaljerat & Snyggt!
Tack Anders👍

Daylight

Battlefield är färdigt. Tack till er som följt min resa sen dag1. Har byggt på detta fram o tillbaka under 2 år nu. Har varit ett jävla skoj projekt faktiskt och svårt att sluta bygga nya delar. Blev lite större än vad jag hade räknat med från början.
Har testat nu att bygga ihop alla nya moduler för att se helheten och jag blev väldigt nöjd.
36 basplattor  (y)
Nu ska det packas ner för någon kommande utställning 2026.
Nu är tanken och börja med något nytt projekt och mindre😂

Daylight

Battlefield 

Lähnn

Mäktigt!
Vilket projekt att ge sig på på egen hand!
Tack för dina uppdateringar om hur det gått med arbetet. Har varit kul att följa  :)

Daylight

Citat från: Lähnn skrivet 13 December 2025 kl. 17:42Mäktigt!
Vilket projekt att ge sig på på egen hand!
Tack för dina uppdateringar om hur det gått med arbetet. Har varit kul att följa  :)
Tack så mycket🙏

Joacim

Kan bara hålla med vilket projekt, har sett fram emot dian nya moduler!
Måste försöka hinna hem och se allt under 2026 alltså!

Joyride

Vilken resa det har varit!
Tycker du har expanderat det väldigt snyggt, så historien har växt vartefter.
Instagram: joyride_bricks

Daylight

Citat från: Joyride skrivet 14 December 2025 kl. 09:19Vilken resa det har varit!
Tycker du har expanderat det väldigt snyggt, så historien har växt vartefter.
Tack så mycket (y)

Daylight

Tänkte väcka liv i denna tråd igen ;D
Snart utställning i Jönköping och tänkte se om jag hinner med en ny modul tills dess.. Är ju några dagar kvar så det borde funka👍
Trevlig helg alla medlemmar 

Daylight

Nu är ja på gång👍