Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Legobloggen: http://legobloggen.com

Ras 74

Tack för att du sluntit med musen så bra Tobbe.
Nice att se bilderna med lite bättre upplösning och på nära håll.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Ja, tackar för bilderna!

Citat från: teabox skrivet 18 November 2010 kl. 08:37
Nu har serie 3 börjat säljas i USA.
http://www.brickset.com/news/article/?ID=989

11 lådor?! Galning! Han lär säker lägga upp 10 på ebay... Nu tycker jag det borde vara dags för att de släpper dem i Sverige.

Ferdik

Citat från: Skrytsson skrivet 18 November 2010 kl. 11:31
Ja, tackar för bilderna!

11 lådor?! Galning! Han lär säker lägga upp 10 på ebay... Nu tycker jag det borde vara dags för att de släpper dem i Sverige.

Hänger din iver över serie 3 ihop med en idé du fått till ett tävlingsbidrag måntro?  :)

Peewit

Efter bilden på apdressen utan mask hamnar en sån gubbe på inköpslistan också.. Ett huvud där svetten lackar måste ju vara grymt användbart i nån moc...

Så då blir det en rappare, an apdress och så många alver jag kommer över, och förståss alla andra man råkar få när man försöker känna sig fram till dessa tre....   

Teabox

Citat från: Peewit skrivet 18 November 2010 kl. 14:36
Efter bilden på apdressen utan mask hamnar en sån gubbe på inköpslistan också.. Ett huvud där svetten lackar måste ju vara grymt användbart i nån moc...

Precis. Det var anledning till att jag köpte tyngdlyftaren i serie 2 :)

insurrection

Ja, tackar för bilderna!

11 lådor?! Galning! Han lär säker lägga upp 10 på ebay...
Nä, läser man hans blogg så är typ 4 till han själv och 7 till olika vänner.

Jag har fö. sett det påstås att upplagan av serie 3 ska vara betydligt större än serie 1 och 2.
Nu finns ju förvisso både serie 1 och 2 fortfarande att köpa i sverige, men jag tycker ändå det är intressant att fråga sig hur det kommer påverka (framförallt 2a hands) prisläget.
Om det nu stämmer, någon som vet?

mechamike

http://brickpop.com/2010/11/17/series-3-collectible-minifigures-the-unboxing-with-pictures-and-analysis/

* 5 figs in the case – Sumo Guy, Alien with Raygun, Mummy with Scorpion, Octan Team Race Car Driver

* 4 figs in the case – Mountaineer Guy, Samurai Guy, Man in Ape Suit with Banana, Baseball Player with Bat, Tennis Lady

* 3 figs in the case – Native American Chief, Elfin Bowman, Terminator Space Guy, Rapper, Snowboard Chick, Hula Girl

* 2 figs in the case – Fisherman

Stämmer det här för alla lådor (edit vilket verkar vara fallet)  så hade jag ju relativt rätt i mina tidigare antaganden..   ont om alver, rappare  och massa Aliens..

Fiskaren lär bli åtråvärd!
?

Ras 74

Citat från: insurrection skrivet 18 November 2010 kl. 16:04Jag har fö. sett det påstås att upplagan av serie 3 ska vara betydligt större än serie 1 och 2.
Om jag skall gissa hej-vilt, så var serie 1 och 2 redan klara innan serie 1 släptes.
Tror dessutom att antalet (lådor totalt) var ganska bestämt på förhand.
När man sett vilken succe dessa har blivit, så gör man många fler lådor totalt än tidigare.
Detta är tyvärr bara en gissning, men en ganska kvalificerad sådan tror jag.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 18 November 2010 kl. 08:57
Sökte på 8803 på ebay.ca och råkade slinta med musen på de andra också, så nu finns alla 16 med bra bilder här.

Gillar Huladansarens kjol men är inte helt övertygad jag gillar blommor i håret, fast kanske. Sumo lär jag skaffa någon av.

Härligt att se bilder på de resterande figurerna. Förvånande att rallyförarens hår verkar vara i bright light yellow (om inte vitbalansen ä konstig på bilderna). Förr har lego bara gjort tjej-håren i de färgen, medan killarna har haft tan.

Citat från: mechamike skrivet 18 November 2010 kl. 16:24
    * 5 figs in the case – Sumo Guy, Alien with Raygun, Mummy with Scorpion, Octan Team Race Car Driver

* 4 figs in the case – Mountaineer Guy, Samurai Guy, Man in Ape Suit with Banana, Baseball Player with Bat, Tennis Lady

* 3 figs in the case – Native American Chief, Elfin Bowman, Terminator Space Guy, Rapper, Snowboard Chick, Hula Girl

* 2 figs in the case – Fisherman

Detta är inte bra nyheter. Bara 2 fisherman i hela lådan?! Förut har det alltid funnits minst 3 av alla figurer. Och nu ändrar de till två samtidigt som de tar bort streckkoderna. Fy sjutton  >:(

Skrytsson

Citat från: Ferdik skrivet 18 November 2010 kl. 11:56

Hänger din iver över serie 3 ihop med en idé du fått till ett tävlingsbidrag måntro?  :)

Haha, nej det skulle man kunna tro. Det är bara lite vanlig lego-längtan efter det som komma skall.

insurrection

Roligt att figsen blir roligare när man ser mer detaljer, tycker de är kul att baseballteamet heter "clutchers" och att cyborgen är en blacktron!
Nya alvbågen är också fräck, även om jag hellre sett en ny båge som inte var spänd och laddad med en pil

mechamike

Jag förutspår att bytestrådar lär bli populära nu när barcode tricket försvunnit..

Skulle vara kul att höra hur de resonerar över på Lego när de bestämmer kvantieterna i varje låda.. "

Boss: hmm.. Fiskare vad säger du Mads?

Mads: Fiskare e tråkiga.. fiskare luktar fisk..

Boss:  Då får det bli två... Alver.. vad säger vi om alver? Mads? Knud?

Knud: Alver är gay.. jag tyckte alverna var gay i sagan om ringen.. jätte gay..

Boss: 2st.. ok 3 st Alver max....   Racingförare?

Mads: JAAAAAA massor !!! 
Knud: Det behövs minst 10 för att köra en buss!

?

Skrytsson

Citat från: mechamike skrivet 19 November 2010 kl. 00:18
Skulle vara kul att höra hur de resonerar över på Lego när de bestämmer kvantieterna i varje låda.. "

De satsar nog snarare på att göra så stora kvantiteter som möjligt av de man inte vill ha/vill ha få av. Och så gör de så få som möjligt av de som kommer bli megapopulära.

...eller så har figurernas vanlighet påverkat min uppfattning av hur pass mycket jag gillar dem.

insurrection

Hade de verkligen suttit och räknat på vad (AFOLs) vill ha mest och satt dem som ovanligast tror jag inte det hade blivit fiskargubben som var ovanligast (kan inte minnas att jag hörde inte mycket snack om honom innan box-ration var känd), utan typ alven eller mumien som folk faktiskt kan vilja en liten hord av (dock så gissar jag att många tappar suget efter serie3 mumien iom att Pharao's Quest mumierna IMHO är betydligt snyggare).