Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifig series 3

Startat av Peewit, 18 September 2010 kl. 23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

efter lite funderande är nog alven den enda hela gubben jag vill ha. sen kommer jag nog försöka köpa huvuden, hår etc separat (hoppas bara sirre fixar serie 3 med! ;))

Peewit

En kille på eurobricks länkade till ett antal ebay auktioner som säljer figurerna:

http://shop.ebay.ca/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=lego+8803&_sacat=See-All-Categories

Klicka in på annonserna och på bilderna för att få detaljerade bilder på figurerna.. Jag får hårda cravings efter den där alven.. Och nån rappare måste man nog ha också.. Den där kepsen hade jag velat ha i en storlek så jag kunde haft på den själv....

Tobbe Arnesson

Oj, jag slant visst med musen!  ;)
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Läste på Brickset att delar av 2011 releasen redan börjat säljas på vissa Toys r us-butiker i USA. Kan figurerna också ha börjat säljas redan, måntro - eller är det något "misstag" som har gjort att denna ebay:are har kunnat lägga vantarna på dem?

Jag blir inte klok på detta var Lego väljer att börja släppa nya set. Sverige har i princip alltid stått längst ner på listan, vi har fått vänta på legospelen, inget arcitecture, stora delar av världen brukar vanligtvis ha börjat släppa nya set ett tag innan vi får dem. Men när det gällde Vita Boba Fett-figurer var vi först, och hela resterande världen var efter. Samma sak med serie 2 av minifigurerna, vi var först om att ha dem, folk på Eurobricks runtom världen hade kontaktat Hikmet och frågat dem om fraktkostnader till utlandet. Serie 1 var vi en månad efter stora delar av Europa (de i maj, vi juni). Hur kommer sig egentligen detta? När kommer serie 3 komma hit? Är allt bara godtyckligt egentligen?

Etzel

Outgrundliga äro herrens (dvs. LEGOs) vägar.  ;)

Det är nog ganska slumpartat vem som får dem först. Men det bruakr inte skilja så mycket i alla fall. Serie 1 köpte jag en del i maj vill jag minnas (fick iofs mina två första redan i april :P) och i december förra året kom SW setten tidigt för oss också (en av få gånger jag köpt ett SW set :P).

Jag tror inte vi kommer att behöva vänta så länge på serie 3, jag skulle tippa på böjan av december.

mechamike

Citat från: Etzel skrivet 17 November 2010 kl. 16:54
Outgrundliga äro herrens (dvs. LEGOs) vägar.  ;)

Amen broder Etzel,  Amen!
Citat från: Etzel skrivet 17 November 2010 kl. 16:54
(en av få gånger jag köpt ett SW set :P).

Va!? Nu blir jag besviken broder Etzel, har du inte känt kraften? sett ljuset?

Själv roar jag mig med att försöka förutse vilka minifig som kommer vara ovanliga
(Rapparen, Alven, kanske Samuraien)

Och de som kommer regna från himmelen likt manna:

Hövdigen !! Varje stam behöver minst 35 hövdingar, Indianer var VÄLDIGT demokratiska ;D)

och Alien för den har så ovanligt huvud som är svårt att få tag på  ::)
?

Ferdik

Något nytt om streckkoder eller annat som avslöjar de lömska rackarna?

Tobbe Arnesson

Inga streckkoder eller andra yttre tecken på serie 3 är vad jag hört.

Skrytsson

Serie 1, finns den kvar i någon fysisk butik? Kom på att jag behöver ett par skatearhår. Helt galet vad det håret har gått och blivit dyrt på BL.  :( Då är det ju roligare och billigare att köpa helt nya figurer...

Etzel

Fanns massa serie 1 på Leklust i Uppsala förra veckan, en oöppnad låda och en nästan full öppnad.

Skrytsson

Citat från: Etzel skrivet 17 November 2010 kl. 18:25
Fanns massa serie 1 på Leklust i Uppsala förra veckan, en oöppnad låda och en nästan full öppnad.

Leklust, en av de kedjorna som finns i typ hela landet förutom Sthlm?  :P Undra vad BR har gjort för att lyckas åstadkomma monopol på leksaksbutiker i centrala Sthlm...

Hmm, Barnens hus nacka kanske har några kvar...

shiftaltcmd

Citat från: Skrytsson skrivet 17 November 2010 kl. 18:23
Serie 1, finns den kvar i någon fysisk butik? Kom på att jag behöver ett par skatearhår. Helt galet vad det håret har gått och blivit dyrt på BL.  :( Då är det ju roligare och billigare att köpa helt nya figurer...

Finns massor kvar på Barnens Hus i Gävle. Både serie 1 och 2.

Tobbe Arnesson

City Gross i Falun och Barnens Hus i Söderhamn har Serie 1 kvar.

Teabox

Tobbe Arnesson

Sökte på 8803 på ebay.ca och råkade slinta med musen på de andra också, så nu finns alla 16 med bra bilder här.

Gillar Huladansarens kjol men är inte helt övertygad jag gillar blommor i håret, fast kanske. Sumo lär jag skaffa någon av.